عکس | هواپیمای عجیب و مرموزی که به جای آسمان سر از موزه درآورد!

در طی سال های 1963 تا 1975، ناسا تلاش کرد تا هواپیماهای آزمایشی بدون توپ بسازد که به آن اجسام پرنده می گویند. هواپیمای بدون توپ در واقع بدون توپ نیست، اما بیشتر قدرت بلند کردن خود را به جای توپ از طریق بدنه خود تامین می کند.

ناسا چندین نسخه از این هواپیماها را با ویژگی ها و قابلیت های متفاوت ساخت. Northrop M2-F3 یکی از آنها بود که اولین پرواز الکتریکی خود را در 25 نوامبر 1970 انجام داد.

خلبان این پرواز آنقدر عاقل بود که با تجربه به حساب بیاید. Northrop М2-Ф3 یک نسخه اصلاح شده از پیشینیان خود بود و ثبات جانبی و ویژگی های کنترل بهتری را نشان داد. پرواز با این دستگاه به صورت برقی انجام شد و شش دقیقه به طول انجامید.

کابین هواپیما

Northrop M2-AF3 27 پرواز را در تاریخ 3 ساله انجام داد. حداکثر تعداد خلبانان با این دستگاه معادل 19 پرواز بوده است. و در پروازهای بعدی توانست دیوار صوتی را از طریق همان هواپیما بشکند.

البته این هواپیما هم مثل همه دستگاه ها نقاط ضعف خودش را داشت. با توجه به واضح بودن عرشه فوقانی، توانایی خلبانان برای دیدن ارتفاع محدود بود. همچنین کنترل از راه دور هواپیما نیز مشکل بود و پیشرفت هایی که برای بهبود آن انجام شد تاثیر چندانی بر آن نداشت.

پس از آخرین پرواز، ناسا نورثروپ M2-AF3 را به موسسه اسمیتسونیان اهدا کرد. این هواپیما در حال حاضر در موزه ملی هوا و فضای واشنگتن در معرض دید عموم قرار دارد.

5858

خروج از نسخه موبایل