اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

سازمان توسعه تجارت ایران بر روی مهمترین صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار کرد و گفت: به سمت رئیس حرکت می‌کنیم که این نهاد واحد واقع کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی، علی رضا پیمان پاک در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها، گفت: سیاست جدید دولت، توسعه بازار است و نقش نمایشگاه‌ها در این زمینه مهم است و باید پیگیری شود.

پیمان‌پاک با بیان اینکه فعالیت‌ها در دولت سیزدهم از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست آغاز می‌شود،: داشتن با هدف قرار دادن برای رسیدن به اهداف دقیق‌تر است و برنامه‌ریزی برای راحتی در معرض نقد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت و توسعه نیاز به الزاماتی از ارائه زیرساخت های لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی دارد، ادامه داد: نمایشگاه ابزارهای صنعت برای توسعه بازار است که البته نمی تواند مسیر توسعه را در کنار هم قرار دهد. ماراز تجاری توسعه بازار، الزام و پذیرش خیات‌های تاجاری، تقویت بخش خسوسی و …

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تعیین محتوا بر روی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به سمت حرکتی می‌توان گفت که این نهاد فرمانده واحد کشور را به انجام می رساند و می‌تواند از توانایی‌ها و نظرات خود استفاده کند. دیگری بهترین و بهترین و بهترین بهترین سیاست است.

پیمان‌پاک افزود: فعالان صنعت نمایشگاه‌های مجریان توسعه تجارت هستند که به نمایندگی از مجریان و صادرکنندگان تبدیل می‌شوند و در میان اتاق‌های بازرگانی، اصناف و توسعه می‌توانند بازار را گسترش دهند.

وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست‌ها پشتیبانی می‌کند، تنظیم کرد: لازم است کارگروهی به عنوان بازوی تصمیم‌گیری سازمان تشکیل شود و بسته‌های سیاستگذاری را تهیه و به نتیجه برساند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به عدم وجود سیستم نرم افزار مناسب، گفت: باید سیستم جهانی بستری نرم افزاری فراهم شود که با ساز و کار افراد شایسته را شناسایی و حمایت کنند.

پیمان‌پاک همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین، گفت: بر همین اساس حرکت و تجارت در مرزهای دانش، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش‌بنیان در حوزه تجارت به معنای استفاده از فرصت‌هایی مانند متاورس، رمزارزها، رفتن در فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، خرده‌فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای هدف و… است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد شده است، افزود: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید باید با نوآوری و دیدگاه‌های نو به صنعت و تجارت تبدیل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا