رویداد روز

فیلم| آتش‌سوزی در لرستان: ۱۷۰ هکتار جنگل سوخت

آفتاب‌‌نیوز :

افشین بازگیر در خرم‌آباد با اشاره به آتش‌سوزی ادامه‌دار در جنگل‌های بخش ویسیان چگنی، گفت: این حریق از دو روز گذشته آغاز شده‌است.

او اضافه کرد: ۱۷۰ هکتار از جنگل‌های چگنی بدون احتساب آمار آتش‌سوزی اخیر در بخش‌های ویسیان، شاهیوند و مرکزی دچار آتش‌سوزی شده‌است.

فرماندار چگنی تأکید کرد: نیرو‌های امدادی و مردمی، فرمانداری، بسیج، و ۸۰ نفر از لشکر ۸۴ تیپ ۲۸۴، آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان را در چند نوبت مهار کردند، امّا این آتش دوباره به‌علت گرمای هوا شعله‌ور شد.

بازگیر یادآور شد: نیرو‌های امدادی از سایر شهر‌های لرستان به جنگل‌های ویسیان اعزام شده‌اند و نیرو‌های منابع طبیعی هم‌اکنون در حال مهار آتش در اراضی این منطقه هستند.

او با اظهار به اعزام دو بالگرد برای مهار حریق در جنگل‌های چگنی، اذعان کرد: ۱۵ دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان تهیّه شده‌است.

او با بیان اعزام دو بالگرد به جنگل‌های شعله‌ور ویسیان، اعلام کرد: طبق برآورد اولیه میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های چگنی نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

فرماندار چگنی تأکید کرد: مظنونان آتش‌سوزی در جنگل‌های چگنی شناسایی شده‌اند و این افراد در صورت اثبات جرم به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

بازگیر متذّکر شد: آتش‌سوزی در جنگل‌های چگنی به‌علّت عوامل انسانی و یا اصابت رعدوبرق است، امّا وقوع این حوادث بیشتر ناشی از دخالت عامل انسانی است.

دکمه بازگشت به بالا