علمی و پزشکی

قرائت گزارش کمیسیون بهداشت در خصوص کرونا

نماینده کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون مبنی بر عود بیماری کرونا قلب را قرائت کرد.

به گزارش روابط عمومی ، زهرا شیخ گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص اوج جدید شیوع ویروس کرونا را امروز (چهارشنبه) در جلسه عمومی مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده (45) (7) ارائه کرد. آیین نامه مجلس شورای اسلامی را خواند.

شیخ در توضیح این گزارش گفت: متأسفانه ما در بحرانی مانند تاج قرار داریم و هر بار که مردم می میرند ، بار سنگینی بر قلب خانواده ها می افتد. همه کسانی که می میرند نه تنها خانواده آنها ، بلکه ملت آنها نیز هستند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی دو نقش تقنینی و نظارتی دارد. با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با فساد تصمیم گیرنده اصلی بود و موافقتنامه های آن مطابق قانون بود ، مجمع در بحث قانونگذاری نقش تقنینی ایفا نکرد. نقشی در کرونا ، اما این به معنی نادیده گرفتن است ، نه نقش کنترل کننده. از ابتدای مجلس ، جلسات تخصصی زیادی در مورد تاج ، واکسیناسیون و داروها برگزار شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از نمایندگان درخواست کردیم که تعداد زیادی از مسئولین کنترل و احضار در ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشند اما این امر پس از مدت ها محقق شده است. با وجود همه اینها ، متأسفانه آنچه پارلمان به عنوان ناظر و مشاور به ستاد ملی کرونا ارائه داد ، محقق نشد.

وی با اشاره به توصیه های کمیسیون سلامت مجلس در بحث کنکور و بازگشایی مدارس تصریح کرد: جلسات متعددی در زمان کنکور برای تصمیم گیری درست برگزار شد اما ما به آن توجهی نکردیم. “چنین تصمیماتی اغلب توسط ستاد ملی تاج گرفته می شود. بحث هایی مانند واکسیناسیون نیز برای مجلس مهم بود. بانک مرکزی اعلام کرد که 177 میلیون دلار برای خرید واکسن های خارجی به وزارت بهداشت و همچنین 1 میلیارد یورو از صندوق ذخیره ویژه کرونا اختصاص داده است.

شیخ ادامه داد: امروزه بسیاری از مردم می گویند اگر واکسن خارجی به موقع تهیه می شد ، اکنون این مشکلات را نداشتیم. البته آنها این حق را دارند. ما به اندازه مردم نگران این موضوع هستیم ، اما گاهی شایعاتی در رسانه ها به گوش می رسد. برخی حتی حضرت آقا را مورد هدف قرار می دهند که بسیار اشتباه است ، زیرا رسانه های مجلس در این زمینه بسیار بد عمل کرده اند. وزیر بهداشت در ماه اکتبر گفت که پارلمان و کمیسیون های تخصصی آن در صورت ابراز نگرانی 16 میلیون و 800000 دوز واکسن کواکسیال را خریداری می کنند ، اما با وجود این نگرانی ها ، آنها تصمیم خود را گرفتند. بنابراین ، وقتی مردم واکسن وارد می کنند ، نباید از مجلس انتقاد کنیم و بگوییم امروز شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما تأخیر در خرید واکسن های خارجی و تأخیر در انتشار واکسن های داخلی چندان دور از منبع حادی مجلس نیست ، ما تحقیقات را ادامه می دهیم و چندین بار در مورد مردم. زندگی و سلامتی خط قرمز است “این کمیسیون بهداشت و معاونان است و به شما گفته شد که در همه مصاحبه ها مراقب باشید ، زیرا هر بار که به مردم می گویید ما تعداد واکسن ها را دریافت می کنیم ، آنها امیدوارند ، اما یکی از این وعده ها محقق نمی شود.

وی افزود: موضوع دیگر استفاده از همه فرصت های علمی و تجربیات دانشمندان داخلی نیست. کمیسیون بهداشت بارها هشدار داده است که کمیته علمی ستاد مبارزه با فساد کرونا باید تجدید شود ، تصمیمات هوشمندانه گرفته و سعی کند مطابق با دستاوردهای علمی جهان عمل کند. ما نسخه و حتی بیمه می گیریم. با وجود هشدارهای زیاد نمایندگان ، متأسفانه هیچ کس به آنچه می گوییم توجه نمی کند.

شیخ در ادامه گفت: یادم هست که رئیس مجلس نصف شب به مرکز واکسیناسیون رفت. خدا را شکر در کالیباف یک پزشک در مجلس داریم که فردی فعال ، جهادی و خستگی ناپذیر است و خود او مستقیماً بر گزارشات کمیسیون بهداشت نظارت می کند و نمایندگان بر لزوم کنترل مستقیم تأکید کردند.

وی افزود: “آنها همچنین به نمایندگان دستور دادند که در امتحانات شرکت کنند و حتی اطمینان حاصل کنند که این آزمونها مطابق روشهای بهداشتی انجام شده است ، زیرا زندگی فرزندان ملت برای ما مهم است. ما اکنون نگران و ناراحت هستیم ، مقاماتی که می روند و نمی خواهند پاسخ دهند ما را پاسخگو نخواهند دانست و مردم شریف ایران باید پاسخ دهند.

روابط عمومی از هر یک از اعضای کمیسیون بهداشت دعوت می کند تا در شفافیت کمیسیون آماده شرکت در روابط عمومی و مشارکت در تاج گذاری باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا