علمی و پزشکی

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف و پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا گفت: “ما شواهد کافی برای ممنوعیت نوشیدن قهوه در افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند در برخی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این نادر است.

طبق تحقیقی که در 19 ژوئیه از مجله پزشکی داخلی JAMA منتشر شده است ، هر فنجان قهوه ای که شخص می نوشد می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افرادی كه از آریتمی قلبی رنج می برند از نوشیدن قهوه لذت می برند و حتی ممكن است بعضی از آنها خطر آریتمی قلبی را در بعضی افراد كاهش دهند.”

وی افزود: “قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان است.” با این حال ، خاصیت تحریک کننده آن باعث شده پزشکان مصرف آن را در بیماران قلبی منع کنند.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و دیگران داده های 386000 نفر را مطالعه کردند.

در میان این افراد ، 17000 نفر در مدت 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و آریتمی های قلبی وجود ندارد.

دکتر زاکاری گلدبرگر ، استادیار قلب و عروق در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: بر اساس این یافته ها ، اگرچه قهوه آریتمی ایجاد نمی کند ، اما پیشگیری از آن غیرممکن است.

برای ارزیابی اثرات قهوه بر قلب و توانایی محافظت در برابر ریتم قلب ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و التهاب در آریتمی قلبی نقش مهمی دارد.” کافئین همچنین می تواند فرد را فعال کند ، که به نوبه خود خطر اختلالات ریتم قلب را کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا