قیمت پایه صادراتی خاویار؛ هرکیلو ۷۰۰ یورو

دبیرکل اتحادیه تولید و تولید آب خاطرنشان کرد: صادرات رسمی خاویار ایرانی 822 کیلوگرم و حدود 1.5 تن برای مسافران بوده است. این 500 هزار تن است.

علی اکبر خدایی در مصاحبه با روابط عمومی با اشاره به آمار صادرات آب برای سالهای 1397 و 1398 اظهار داشت: در سال 1397 حدود 144 هزار تن به ارزش حدود 530 هزار دلار داشتیم و در سال 1398 ما 145 هزار تن به ارزش 540 هزار دلار داشتیم. همچنین این ماهی ماهی حرام ، میگو ترد ، ماهی زینتی ، ماهی کنسرو ، خاویار ، غذای ماهی ، طعمه و ماهی را نیز صادر می کند.

وی همچنین با اشاره به آمار تولید برخی از آبزیان در سال 1398 گفت: “سال گذشته کشور 10 تن خاویار ، 2.500 تن ماهی خاویاری ، 47.5 هزار تن میگو مزرعه و 12.5 هزار تن ماهی تولید کرد. علاوه بر این ، 29 هزار تن میگو و 450 تن ماهی نیز صادر شده است.

دبیرکل اتحادیه تولید و تولید آب خاطرنشان کرد: صادرات رسمی خاویار ایرانی 822 کیلوگرم و حدود 1.5 تن برای مسافران بوده است. این 500 هزار تن است.

چین خریدار عمده ماهی و میگو ایرانی است

وی در پاسخ به این سؤال که در مورد بازارهای صادرات آب ایران ، گفت: بخش اصلی بازار صادرات آب ایران آسیای جنوب شرقی به ویژه چین است. اگرچه ما به روسیه ، مالزی ، سریلانکا ، امارات ، قطر ، عمان و اروپا نیز صادر می کنیم ، بازار اصلی ما چین است.

خدا ، در پاسخ به سؤال دیگر ، چرا آبزی پروری بزرگترین بازار هدف آبزیان چینی در چین است؟ به گفته وی ، این واقعیت که یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماهی و میگو در ایران ، وارد کننده اصلی ماهی و میگو است ، نشان دهنده کیفیت محصولات ایرانی است. مشکل دیگر این است که میگوهای ایرانی بدون داشتن زباله (فلزات سنگین و آنتی بیوتیک ها و غیره) شناخته می شوند که این یکی دیگر از مزایای محصولات ایرانی است. از طرف دیگر ، ما به دلیل ضعف قدرت تجارت و تجارت ، مشکلات ارزی و بازده ارز خارجی نمی توانیم به همه کشورها صادر کنیم ، اما چین می تواند محصولات را صادر کند. امیدواریم با رفع موانع به بازارهای بیشتری برسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا