لامپ نور مخفی سقف پذیرایی

در شروع بحث نور مخفی سقف همانطوری که می دانید نور علاوه بر کمکی که به بینایی ما می کند، باعث زیباتر شدن محیط اطراف نیز می شود و حضورش مخصوصا در شب، زیبایی خاصی به محیط می بخشد. این ویژگی های نور باعث شده است تا پای نور مخفی به ساختمان سازی و به خصوص دکوراسیون داخلی باز شود و بخش مهمی از طراحی داخلی را به خود اختصاص دهد. یکی از انواع شیوه های نورپردازی که امروزه بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است نور مخفی سقف است. نورهایی که به صورت مخفی در داخل سقف های کاذب کار شده و در رنگ های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله با لاینکس همراه شوید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم که بهترین رنگ نورمخفی سقف را انتخاب کنید همچنین شما را با نورمخفی سقف نقاط مختلف منزل همانند آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب آشنا کنیم.

بهترین رنگ نور مخفی چیست؟

نورپردازی در هر فضایی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین اصول فضاسازی به حساب می‌آید که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی و طرح فضا دارد. بدون عنصر نور و نورپردازی مناسب، قطعاً تمامی فضاها و کاربری‌ها بدون معنا و مفهوم می‌شوند. نورپردازی صحیح و اصولی و در بسیاری از موارد اجرای نور مخفی، باعث می‌شود تا فضا جذابیت و معنای خاصی پیدا کند.

شاید یک سوال مهم و اساسی در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی سقف سالن پذیرایی یا دیگر فضاها در منزل این سوال باشد که بهترین رنگ نور پردازی سقف کدام است؟

درجواب این سوال باید بیان کرد که انتخاب بهترین رنگ برای نور مخفی سقف در اصل به سلیقه و علایق شخصی افراد و در مرحله دوم به سبک دکوراسیون داخلی منزل و متراژ فضا بستگی دارد.

قطعاً استفاده از نور تک رنگ سفید یا زرد لامپ ال ای دی در نورپردازی فضای داخلی ساختمان دارای مضرات و نقات منفی خاص خود می‌باشد که از این موارد می‌توان به خیرگی چشم در هنگام استفاده از نور تک رنگ سفید و کوچک‌تر جلوه داده شدن فضا در هنگام استفاده از نور تک رنگ زرد اشاره کرد

ترکیب این دو رنگ سفید و زرد برای نورپردازی ساختمان و حتی اجرای نور مخفی سقف می‌تواند از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای نورپردازی سقف به حساب آیند.

همچنین استفاده از رنگ‌های دیگری مانند قرمز، آبی و انواع رنگ‌های متنوعی که در بازار وجود دارد، همگی ارتباط مستقیم با سلیقه شخصی افراد و قطعاً نحوه طراحی و چیدمان فضای داخلی منزل دارد.

همچنین توجه داشته باشید که در ساعات مختلف شبانه روز با توجه به میزان دریافت نور طبیعی در ساختمان، قطعاً احتیاج به میزان مختلفی از نور مصنوعی داریم. قابلیت تنظیم بودن میزان روشنایی نورپردازی سقف و نور مخفی باعث می‌شود تا در نهایت فضایی شیک و خاص در منزل پدید آید. قطعاً این موضوع در میزان مصرف انرژی نیز تاثیرگذار است.

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره 09125154531 در ارتباط باشید.

اصول نورپردازی و نور مخفی سقف

نورپردازی تاثیر مستقیمی بر میزان زیبایی و جذابیت داخلی یک فضا دارد. برای مثال، در یک منزل مسکونی اگر نورپردازی سقف توسط بعضی از لامپ ها مانند لامپ پایه سوزنی به درستی انتخاب شود، می‌تواند به فضا معنا و مفهوم متفاوتی ببخشد و بالعکس. اگر نورپردازی فضا به روش صحیحی انتخاب و اجرا نشود، می‌تواند حتی از زیبایی و جذابیت دیگر عناصر موجود در فضا نیز بکاهد. نور عنصری خوب و موثر در زیبایی فضا است، اما این جمله بدین منظور نیست که قرار است تا کل فضای منزل را با لوستر و انواع چراغ‌ها نورانی کنیم. نورپردازی باید با رعایت اصول و نکات طراحی اجرا شود. اجرای نورپردازی باغ و محوطه نیز دارای اصول متفاوتی نسبت به نورپردازی منزل می‌باشد.

نور مخفی سقف پذیرایی

امری واضح است که سالن پذیرایی هر خانه در اصل فضایی است که افراد خانواده بیشتر زمان خود را در این فضا سپری می‌کنند و در مواقع مهمانی نیز از این فضا استفاده بیشتری می‌شود. بنابراین، نورپردازی در فضای سالن پذیرایی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. همچنین نورپردازی فضای سالن پذیرایی نیز دارای انواع مختلف نورپردازی مانند نورپردازی تاکیدی یا نورپردازی مخفی می‌شود که باید از تمامی این روش‌های نورپردازی با رعایت اصول و نکات صحیح استفاده کرد. همچنین رنگ نور مخفی سقف نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی است که باید حتماً به آن توجه نشان داد.

بهترین گزینه برای نورپردازی و نورمخفی سقف پذیرایی استفاده ازلامپ هالوژن و لامپ لوستری است.

نور مخفی سقف آشپزخانه

نور مخفی سقف آشپزخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آشپزخانه نیاز به نور خوب و با کیفیت دارد نوری که توسط لامپ اس ام دی با یک نورپردازی عالی آشپزخانه تان جلوه دیگری پیدا می کند.

آشپرخانه قلب خانه است چراکه می توان از این فضا برای صرف غذا و دور همی های خانوادگی و دوستانه بهره برد. برای نورپردازی آشپزخانه حتما نباید از لوسترها و چراغ های خیلی گران قیمت و فانتزی استفاده نمود. با یک نورپردازی صحیح و هماهنگ با طراحی داخلی آشپزخانه به زیبایی خانه هم اضافه خواهد شد.

نورپردازی موردی :

نوعی نورپردازی است که روشنایی برای کابینت ها، کشوها، کانتر آشپزخانه و سینک ظرفشویی را تامین می کند. معمولا از این قسمت های آشپزخانه بیشترین استفاده می شوداز لامپ های مانند پایه سوزنی ال ای دی برای این کار می توان استفاده کرد.

نورپردازی داخل کابینت

برای نورپردازی داخل کابینت، بهتر است از چراغ های مخصوص، در داخل و زیر سقف هر کابینت استفاده نمایید و این چراغ ها را در قسمت جلوی کابینت نصب کنید.

نورپردازی بین کابینت و کشوها

برای روشن شدن داخل کشوها و بهتر دیده شدن داخل کشو مخصوصا به هنگام شب، بهتر است برای این قسمت نیز چراغ هایی را در نظر بگیرید که با باز کردن درب کشو چراغ روشن و با بستن آن خاموش شود.

نورپردازی اوپن آشپزخانه

از قسمت کانتر یا همان اوپن برای انجام بسیاری از کارها در آشپزخانه استفاده می شود. برای این قسمت نیز بایستی نور خوبی در نظر بگیرید تا روی دست شما روشن باشد. نور را در سطح کانتر آشپزخانه منتشر کنید تا موقع صرف غذا و یا انجام کارها دچار کمبود نور نشوید.

نورپردازی جزیره در آشپزخانه

معمولا افراد برای آماده سازی غذا و یا دیگر کارها از قسمت جزیره آشپزخانه استفاده می کنید، بنابراین در این قسمت هم نورپردازی شما باید مناسب باشد. با به کارگیری نورهای پایین تاب می توانید جزیره مرکزی آشپزخانه را نورپردازی کنید یا اینکه شما می توانید با استفاده از آویزها نمای زیبایی در این قسمت ایجاد کنید و نورپردازی موردی را به اجرا در آورید.

نورپردازی بالای سینک ظرفشویی آشپزخانه

برای نورپردازی قسمت سینک ظرفشویی چراغ های مناسبی را در قسمت بالای سینک ظرفشویی نصب نمایید. چراکه فردی که در حال شستن ظرف است به نور مناسبی نیاز دارد. بنابراین به جز نور پردازی عمومی می توانید از نورهای موردی برای آشپزخانه استفاده کنید.

لوسترهای آشپزخانه

در قسمت جزیره آشپزخانه لوسترها، بهترین وسیله های روشنایی برای استفاده می باشند. استفاده از لوسترهای مدرن بالای میز غذا خوری در آشپزخانه یا در قسمت بالای جزیره، چهره زیبایی خواهد داشت. اگر از چراغ های آویز دکوراتیو برای روشنایی آشپزخانه استفاده می کنید، دقت کنید که تعداد آن ها فرد باشد. فاصله آن ها نسبت به کانتر باید چیزی در حدود ۷۶ سانتیمتر باشد.

بهترین و مناسبت ترین گزینه برای نورمخفی سقف آشپزخانه استفاده از لامپ هالوژن است. که اگر تمایل داشتید می توانید مقاله جدیدترین هالوژن سقفی را مطالعه کنید.

نور مخفی سقف پذیرایی

در نورپردازی به روش مخفی برای سقف پذیرایی باید به موارد مختلفی توجه کرد تا نورپردازی آن طور که باید و شاید بتواند وظایف کاربردی و اهداف زیبایی شناسی را در دکوراسیون داخلی منزل به انجام برساند.

نورپردازی مخفی سقف پذیرایی باید قابلیت این را داشته باشد که بتواند حداکثر روشنایی مطلوب را برای زمان های مورد نیاز، ارائه بدهد. به عبارت دیگر به خصوص وقتی که افراد تمایل دارند که تمام نورپردازی سالن پذیرایی از طریق نورهای مخفی انجام شود باید این نورپردازی با شدت و قدرت مناسبی انجام شود تا قادر به ایجاد روشنایی کافی در بخش های دلخواه سالن، از جمله بخش مرکزی آن باشد.

جهت و زاویه نصب نور مخفی موجب می شود تا تاثیر نورپردازی به خوبی مشخص شود. بنابراین بهتر است با بررسی دقیق نوع دکوراسیون داخلی، لامپ های مخفی با شدت های مختلف را نصب کرد. به علاوه باید مراقب بود که منبع نور پنهان مانده و شدت و زاویه نور نیز افراد حاضر در سالن را آزار ندهد.

در صورتی که برای تامین نور اصلی سالن پذیرایی از نورهای مخفی استفاده می شود بهتر است نور سفید و زرد را در اولویت قرار داد. استفاده از نورهای رنگی نامتناسب می تواند تاثیر نامطلوبی روی فضای سالن گذاشته و یک محیط شلوغ و آزار دهنده ایجاد کند.

تکنیک های سایه روشن و لایه بندی نور برای بخش های مختلف سالن را نباید فراموش کرد.

همان طور که در نورپردازی های مختلف عنوان شده است یکی از اساسی ترین اصول نورپردازی داخلی ساختمان لایه بندی کردن نورها و استفاده از تکنیک های سایه روشن است. یک سالن پذیرایی که به طور یکنواخت روشن شده است هیچ گونه جذابیتی نخواهد داشت. به کمک نورهای مخفی این تکنیک ها را بهتر می توان اجرا کرد زیرا در این نوع نورپردازی با پرتوها و انعکاس نور سروکار داریم

نور مخفی اتاق خواب

فضای خواب انسان، یک فضای بسیار مهم و جزء فضای آرامش است. بنابراین طراحی این فضا برای شما مهم بوده و می خواهید یک فضای زیبا، دل نشین و پر از آرامش داشته باشید. خب در اینجا در طراحی اتاق خواب نکته ای که خیلی مهم بوده استفاده از رنگ و نورپردازی است.

عصب های بینایی هر فرد ۵۰ برابر زودتر از سایر عصب های دیگر درک، و عکس العمل نشان می دهد. بنابراین نور و رنگ می تواند تاثیر بسزای در فضای اتاق خواب شما داشته باشد. افرادی هستند که واژه نور مخفی را به اشتباه به جای واژه نورپردازی بکار می برند.

نورپردازی یک امر مهم در طراحی داخلی ساختمان بوده و نور مخفی جزئی از نورپردازی است. پس ما نباید تصورمان از نورپردازی فقط نور مخفی باشد، بلکه نور پردازی شاخه های دیگری هم دارد. در اینجا با کلیات نورپردازی فضای اتاق خواب آشنا خواهید شد.

ویژگی های نور پردازی اتاق خواب
از اتاق خواب در طول شبانه روز استفاده های متعددی می شود، مانند؛ خوابیدن، مطالع کردن و حتی کار کردن، پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خواب از آباژور پاتختی استفاده کنید، زیرا هنگام خواب نور آن ملایم بوده و می توانید با این نور ملایم کمی مطالعه کنید. درکل نور ملایم آباژور بهنگام خواب چشم شما را اذیت نمی کند.

فضای اتاق خواب در شب و هنگام خوابیدن نباید تاریک مطلق باشد، زیرا ممکن است نصف شب بیدار شوید و بخواهید آب بنوشید در این هنگام در تاریکی با اجسام خطرناک برخورد می کنید، و همچنین زمانی که تاریکی مطلق وجود دارد چشم شما به تاریکی عادت کرده، اگر به یکباره چراغی پر نور روشن شود، چشم شما به شدت احساس ناراحتی می کند که برای سیستم بینایی شما ضرر دارد.

ودر آخر باید توجه داشته باشید ودقت کنید که برای هر فضا و دکوراسیونی، نورپردازی متفاوت و مخصوصی لازم می باشد و نورپردازی باید متناسب با نوع دکوراسیون داخلی باشد. همچنین طرح کنافی که برای سقف انتخاب می کنیم نیز در نوع نورپردازی تاثیر می گذارد، زیرا هر طرح کنافی نورپردازی مخصوص خود را دارد. توجه داشته باشید که نورپردازی فضاهای مختلف خانه با هم تفاوت دارند و نباید از یک طرح نورپردازی برای تمامی آن ها استفاده نمایید.لطفا ما را بانظرات وپیشنهادات گرانبهاتون در جهت ارتقای سطح مطالب یاری کنید.

وبسایت رسمی یکی از برترین طراحان نور های ال ای دی linea light

خروج از نسخه موبایل