علمی و پزشکی

لطفا عمیق سرفه کنید

کاربرد:

این روزها مواردی از بیماری کووید 19 وجود دارد ، به غیر از کسانی که با کرونا شوخی می کنند ، بیشتر افراد سعی می کنند به هر طریقی از سایه سنگین ویروس جلوگیری کنند ، یا عواقبی برای آن ایجاد کنند. آن را تا آنجا که ممکن است کم کنید.

افراد کمی ممکن است به این نتیجه برسند که فیزیوتراپی و اقدامات اصلاحی در برابر حملات شدید این ویروس م effectiveثر است ، اما با برخی حرکات صحیح و اصولی می توان حرکت کرونا را کنترل کرد.

دکتر آتنا ، فیزیوتراپیست در مصاحبه با روابط عمومی گفت که یکی از عوارض بیماری کووید 19 سرفه است ، بنابراین در بعضی از بیماران سرفه باعث فشار خون می شود. اما با حرکت مناسب و واقعاً سرفه مناسب ، می توانید تنفس را راحت تر کنید.

وی گفت: “معمولاً بعضی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا سرفه سطحی و خفیف دارند اما در حین فیزیوتراپی به مردم سرفه عمیق را می آموزند ، زیرا در این بیماری لایه های تحتانی ریه به ویروس آلوده می شوند. بنابراین ، شما باید سرفه عمیق کنید.

یکی از مغازه داران گفت: “سرفه عمیق باعث باز شدن ریه ها می شود.” “این تصور در جامعه وجود دارد که سرفه بسیار بد است و سرفه عمیق باعث تخلیه ریه ها می شود زیرا ریه ها را باز می کند.” این باعث افزایش ظرفیت هوای ریه ها می شود که بسیار مفید است.

وی گفت: “سرفه عمیق به این معنی است که همه عضلات شکم منقبض شده و بلافاصله هوا را خارج می کنند و این نوع سرفه برای بیماری عروق کرونا قلب مفید است.”

متخصص فیزیوتراپی استفاده از اکسیژن در بیماری های شدید را توصیه می کند و بیماران باید از قسمت بالایی پا برای تنفس استفاده کنند تا عضلات تنفسی بتوانند نفس بکشند اما این بیماران تحت هیچ شرایطی نباید خود را خسته کنند. تعداد تنفس باید عمیق و کم باشد.

وی گفت: “به طور معمول ، بیماران کرونا تنفس کم عمق و سنگینی دارند و آنها نفس عمیق می کشند ، از طریق بینی نفس می کشند ، از طریق دهان بازدم می کنند و بازوها را از بالای سر به سمت پایین حرکت می دهند. نفس خود را برای چند ثانیه نگه دارید و با پایین آوردن بازوها از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید.

مغازه دار با تأکید بر لزوم نگه داشتن هوا در ریه ها برای چند ثانیه هنگام تنفس ، گفت: “این روند و نگه داشتن هوا در ریه ها باعث ایجاد لکه های رشته ای و لکه های سفید می شود که در توموگرافی ریه ها دیده می شود.” پر از هوا باشید.

وی گفت: “حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی معمولاً برای بیماران حاد کرونری که به دستگاه تنفسی منتقل شده و به دستگاه تنفس متصل شده اند امکان پذیر نیست ، زیرا برخی فقط به دستگاه تنفس احتیاج دارند ، اما فقط در صورت بیداری و وضعیت عمومی عمومی بیمار. » بله ، حداقل با اجازه دادن به فرد برای نفس کشیدن و خارج شدن تدریجی دستگاه ، می توان روند تنفس را تسهیل کرد.

این متخصص فیزیوتراپی افزود: بیماران بستری و قرنطینه شده در خانه همچنین می توانند از فیلم های آموزشی ارائه شده توسط فیزیوتراپ ها برای بهبود تنفس استفاده کنند.

وی گفت: درد در بدن یکی از پیامدهای ویروس کرون است که معمولاً با مسکن قابل کنترل است ، اما پس از بهبودی ممکن است عوارض جانبی ادامه یابد ، به عنوان مثال در بیماری که اخیراً تحت فیزیوتراپی قرار گرفته است. وی پس از خروج از تاج ، هنوز از مچ دست رنج می برد که یکی از دلایل این بیماری است ، زیرا تاج منجر به از دست دادن زیاد آب در بدن می شود و پس از کمبود آب در مفاصل ، بدن همچنان درد می کند. صورت باید مصرف مایعات را افزایش دهد.

علاوه بر مصرف مایعات ، مغازه دار گفت كه به بیمارانی كه بیماری جدی ندارند توصیه می شود تمرینات خاصی را انجام دهند. آنها همچنین باید تمرینات تنفسی و بازدم را انجام دهند البته این ورزش برای بیمارانی است که نیازی به اکسیژن درمانی ندارند و اگر قادر به راه رفتن نیستند می توانند حرکات تنفسی خود را کنترل کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از حرکات برای بیماران حاد کرونا انجام نمی شود ، زیرا آنها نباید خسته شوند ، خاطرنشان کرد: برای بیمارانی که به پشت خوابیده اند ، می توانید تمرینات مربوط به راه رفتن در هوا ، پل ، دور ، مچ دست را با حرکت انجام دهید. با تمرینات برای شانه ها و باسن ، در هوا راه می رود ، بیمار کنار تخت را می گیرد ، بلند می شود و پاهایش را بالا می نشیند ، سپس این وضعیت را به مدت 5 ثانیه حفظ می کند و دوباره دراز می کشد. همچنین در حین تمرینات بریج ، باسن بیمار باید 10 تا 15 سانتی متر از تخت بلند شود و در این حالت می توان این تمرینات را برای بیماران لوله گذاری شده انجام داد و به دستگاه تنفس متصل شد.

دکمه بازگشت به بالا