ماندگاری میوه‌ها با یک محصول دانش‌بنیان افزایش یافت

تلاش برای عرضه میوه های خارج از فصل افزایش چشمگیری داشته و شرکت دانش بنیان به موضوع نگهداری این محصولات پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، صادق رحمتی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان با اشاره به رفع این مشکل با پوشش مخصوص انواع میوه، گفت: پوششی برای نگهداری محصولات جدید که روی سطح میوه قرار می گیرد و قفسه آن را از نظر بیولوژیکی تقویت می کند، تهیه کرده ایم. زندگی میوه

وی افزود: این محصول دانش بنیان بر اساس بیوتکنولوژی باعث کاهش تنفس میوه ها و در نتیجه افزایش ماندگاری محصول می شود. بنابراین میوه ای که معمولا تا یک هفته قابل نگهداری است با این پوشش به مدت 3-4 هفته تازه و سالم می ماند.

رحمتی گفت: این پوشش که برای بسیاری از میوه ها و خانواده های صیفی جات استفاده می شود، از ترکیب نانوذرات کلسیم با ترکیبات دیگری که به اسیدهای چرب باز می گردند، ساخته شده است.

وی یادآور شد: استفاده از این محصول مبتنی بر دانش بوده و علاوه بر نگهداری از منازل، در مصارف صنعتی نیز قابل استفاده است. از باغدارانی که می خواهند میوه سردکن و میوه های دور از فصل را به دریا تحویل دهند، محصول در کانتینر حمل می شود که تنها بخشی از کاربرد پوشش بیولوژیکی ساخت ایران است.

رحمتی با اشاره به معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید این محصول علمی تاکنون 6 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده است، گفت: خدمات و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد بازار موثر بوده است. برای شرکت های دانش بنیان و حمایت از محصولات آنها. امیدواریم سایر صنایع به ویژه کشاورزی راه را برای تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان هموار کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل