اقتصادی

مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم

روابط عمومی / کرمان وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به امضاهای طلایی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد با تأثیرگذاری در مکان های مختلف درآمد زیادی کسب کرده اند و مبارزه با فساد هزینه بر است و البته این مبارزه شروع به نابودی می کند ، زیرا منافع آن بسیار زیاد است. یک تهدید وجود دارد ، اما ما مصمم هستیم که از چنین فساد و امضاهای طلایی در وزارت صمت جلوگیری کنیم.

علیرضا رزم حسینی امشب ، 15 آبان به استان کرمان سفر کرد و با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار کرد. برای این منظور ، ما در حال دیدار با سهامداران اصلی پتروشیمی کرمان در وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستیم و قصد داریم سهامداران جدید را برای شروع کار در اسرع وقت آزاد کنیم.

وی گفت: وقتی پروژه پتروشیمی کرمان آغاز شد ، تصمیم بر این شد که اگر این سهامداران به هر دلیلی نتوانند به کار خود ادامه دهند ، پروژه را تحویل دهند و در همین راستا سعی خواهیم کرد به زودی فاز اول این پروژه را با سهامداران جدید آغاز کنیم. بیا شروع کنیم.

رزم حسینی همچنین از انتصاب معادن خبر داد: “ما به همه معادنی که طی چند سال گذشته غیرفعال بوده اند اجازه داده ایم به مدت سه ماه مجدداً آنها را فعال کنند و اگر در این مدت اقدام نکنند ، مجوزهای آنها بصورت یکجانبه صادر می شود.” دولت از حراج خودداری می کند و معدن به حراج گذاشته می شود و این مدت تمدید نمی شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به امضاهای طلا خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با تأثیرگذاری در مکان های مختلف درآمد زیادی کسب کرده و به اجاره عادت کرده اند اما ما آنها را حذف می کنیم و می دانیم که با آن می جنگیم. و نابودی مطمئناً با این مبارزه آغاز خواهد شد. از آنجا که منافع مردم در معرض خطر است ، اما ما مصمم هستیم که از چنین فساد و امضاهای طلایی در وزارت صمت جلوگیری کنیم.

وی افزود: کمبودهای رانت در کشور را شناسایی و در تلاش هستیم که رفع کنیم ، اما نمی دانیم که تحت تحریم ها چقدر سریع می توانیم این کار را انجام دهیم ، اما مبارزه با رانت و فساد در اولویت برنامه های ما است. ما گذاشتیم.

رزم حسینی در مورد معیشت مردم گفت: با تغییر نرخ ارز در سال های اخیر جدول جمعیت به طور قابل توجهی تنظیم شده است اما اکنون منابع استراتژیک کافی و کالاهای اساسی مانند مرغ ، تخم مرغ ، کره و … داریم. ما نداریم و عرضه این کالاها به بازار هم توسط وزارت صمت و هم جهادکشاورزی انجام می شود و امیدواریم با سیاست جدید به سمت عرضه بیشتر کالاها حرکت کنیم.

وی در مورد ایجاد ستاد تنظیم بازار هفتگی در وزارت صمت گفت: وزارت صلح به حمایت دولت احتیاج دارد و خوشبختانه خود رئیس جمهور نیز به شدت از وزارت صمت حمایت می کند. ، امیدواریم که بتوانیم بخشی از میز مردم را پوشش دهیم.

وزیر صمت در مورد استفاده از ظرفیت های بسیج و سپاه و استفاده از 5000 نیروی بسیجی برای کنترل قیمت های بازار گفت: “ما بازرسی های هوشمندانه انجام خواهیم داد و مطابق قوانین با مجرمان برخورد خواهیم کرد.”

رزم حسینی درباره واحدهای نیمه فعال و راکد گفت: در استانها و متناسب با اختیارات استانداران ، موانع غیر قابل عبور در این جلسات مطرح می شود و وزارتخانه هر هفته دو جلسه برای تصمیم گیری در مورد حذف آنها تشکیل می دهد. فرزندخواندگی

وی گفت: “سیستم اقتصادی کشور در برابر فشار این تحریم های ظالمانه مقاومت کرده است.” البته برخی کاستی ها وجود دارد و ما آنها را می شناسیم ، اما باید در نظر داشت که تمام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اکنون در فروشگاه ها فروخته می شود و ما کالاهای اساسی نداریم ، اما در بعضی جاها فروش آن گران است. این پدیده باید جدی گرفته شود و با توجه به همکاری بین سه قوه ، آینده خوبی داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا