محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفاف ، هفته گذشته حدود 300 نفر به بیماری عروق ویروس کرونا مبتلا شدند و دو منطقه در Shijiazhuang و Xintai در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفت روز قرنطینه سفارش دادند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

براساس انجمن بهداشت ملی چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد از بیماری های ویروس کرونا قلب در این کشور تشخیص داده شد. روز یکشنبه ، این تعداد از 100 عبور کرد.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر را در قرنطینه منازل قرار داده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده را صادر کرده است.

آخرین شیوع شیخیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، که 82 مورد در آن در روز یکشنبه گزارش شد ، را گرفتار کرد. این امر منجر به لغو جلسه سالانه مجلس نمایندگان توسط استان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین شیوع هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang دلیل بسیاری از حوادث از دسامبر سال گذشته بوده است. برخی از بیماران ، با وجود داشتن علائمی ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی تا 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

متخصصان بهداشت چینی توانستند موج اول تاج را با موفقیت مهار کنند و سپس در تشدید بیماری گاهی درگیر شوند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگونومیک ، در یادداشت مطالعه ای نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و امکانات محدود آزمایش کووید از دلایل اصلی بیماری عروق ویروس کرونا قلب در منطقه است.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب تشخیص داده شده اند که منجر به مرگ 4700 نفر شده است.

خروج از نسخه موبایل