اقتصادی

محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران، از شنبه

معاون مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت از محدودیت های جدید و منطقه ای در تهران روز شنبه 19 تیرماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، محسن فرهادی در مورد محدودیت های موجود از روز شنبه در تهران اظهار داشت: “طبق تصمیم ستاد ملی تاج ، این محدودیت ها ماهیت منطقه ای دارند و به این معنی نیستند که محدودیت ها مانند شیوع بیماری همه گیر تاج وجود دارد. کاربرد به معنای اعمال آن در سطح ملی است.

وی افزود: اعمال محدودیت ها در تهران بسیار حساس است زیرا کلانشهر دارای مراکز تجاری ، اداری و سایر مراکز است. جلسات از روز شنبه ممنوع است. کارمندان ادارات و ادارات دولتی نیز یک سوم ارتباطات از راه دور و دو سوم کارمندان را نیز استخدام می کنند. استخرهای سرپوشیده ، کلوپهای ورزشی و ورزشهای مردمی مانند کشتی ، کاراته ، جودو ممنوع است. در ورزش تیمی تنها به دلیل حساسیت ویژه لیگ برتر مجبور به برگزاری مسابقات مطابق پروتکل های بهداشتی هستیم.

فرهادی در خصوص فعالیت های باشگاه های بدن سازی ، اظهار داشت: فعالیت این باشگاه ها با رضایت مدیر ورزشی مربوطه در وزارت ورزش انجام می شود ، یعنی باید یک باشگاه مناسب تهویه شود و آموزش های فردی و فاصله اجتماعی حفظ شود.

وی در مورد محدودیت های دیگر توضیح داد: از روز شنبه ، برگزاری مراسم ها و همایش های اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، مدارس شبانه روزی ، کافه ها ، کافی شاپ ها ، چایخانه ها ، محصولات دخانیات ، باغ وحش ها و پارک های تفریحی ، مراکز تفریحی آب و استخرهای سرپوشیده ، کلوب های ورزشی سرپوشیده. آنها در تهران بسته بودند.

وی در خصوص نظارت بر مراکز گفت: در این مورد ، هفته گذشته ، تصمیم ستاد ملی تاج نشان داد که همه دستگاه ها و سازمان ها وظیفه نظارت در مناطق خود را دارند. به ویژه در تهران اتاق اصناف مسئولیت کنترل اولیه را بر عهده دارد. وزارت ورزش همچنین مسئول باشگاه های ورزشی است ، شهرداری تهران مسئولیت متروها و اتوبوس ها را بر عهده دارد و نظارت خوبی نیز از طرف وزارت بهداشت وجود دارد. دانشگاه های علوم پزشکی همچنین باید مناطق خود را در دفتر مرکزی در Corona گزارش دهند.

وی درباره ادامه یا متوقف کردن ارزیابی سلامت در سطح پیش دبستانی گفت: فکر می کنم آموزش از آزمایش این کودکان مانند آزمایش SAMPAD امتناع کرده است.

فرهادی ادامه داد: “تاکنون هیچ مدرکی درمورد انتقال کروավիր ویروس از طریق مواد غذایی نداریم ، اما مسئله مهم این است که شخصی که غذا می پزد و آماده می کند می تواند باعث آلودگی مواد غذایی شود. بنابراین ، هدف ما از محدود کردن تأمین مواد غذایی در دو بخش تعریف شده است. اولا ، ما در کافه ها و دیگران تجمعی نداریم و ثانیا ، وقتی گرم می شود غذا می توانید بیرون از منزل بخورید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا