محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد

گردشگری

این هفته وزارت گردشگری منتظر تصویب نهایی ستاد کرونا برای صدور ویزای توریستی پس از حدود یک سال وقفه بود ، اما اکنون این ستاد اعلام کرده است که قوانین ورود به ایران برای خارجی ها دشوارتر می شود.

به گزارش روابط عمومی ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تخمین زده بود که 10 میلیون گردشگر در سال 1999 به بودجه می آیند اما با شیوع ویروس کرونا ، لغو پروازهای بین المللی ، بسته شدن مرزهای زمینی و تعلیق ویزای توریستی

طبق آماری که معاون گردشگری از پلیس دریافت کرده و در اختیار خبرگزاری قرار گرفته است ، در حدود 262000 گردشگر خارجی از مارس 1998 تا پایان آگوست 1999 که ویروس کرونا به ایران گسترش یافت ، وارد ایران شدند. گمرک ایران همچنین کاهش 84.57 درصدی مسافر در مرزهای زمینی ، ریلی و هوایی را تأیید کرد. به گفته معاون آمار اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ، از آغاز تا پایان دسامبر سال 1999 ، در مجموع 2،707،134 مسافر وارد کشور شده اند که از این تعداد فقط 318،965 مسافر خارجی بوده اند. وزارت امور خارجه می گوید بیشتر خارجی ها با ویزای پزشکی و تجاری به ایران سفر می کنند.

به دنبال تعلیق سفر گردشگران خارجی به ایران ، وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی همچنین با ستاد ملی ضد تاج تاجی ها برای لغو ویزای توریستی ایران گفت وگو کرد. در هفته های اخیر ، پس از درخواست های متعدد اپراتورهای تور برای ویزا ، حداقل برای طبیعت و گردشگرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود سفر می کنند ، معاون وزیر گردشگری از پایان مذاکرات درباره از سرگیری محدود و سیستماتیک ویزاهای توریستی خبر داد.

علیرضا رئیسی – شنبه ، 2 فوریه – پس از جلسه ستاد ملی ضد تاج ، در حالی که فعالان گردشگری منتظر اخبار از سرگیری ویزاهای توریستی در ایران بودند ، اعلام کردند: PCR منفی ایجاد کنید. همچنین ، اگر مسافر از اروپا وارد کشور شود ، دارای گواهی آزمایش منفی کرونا باشد و به جز PCR در مرز ، باید 14 مسافر در خانه قرنطینه شود ، تمام مسافران ورودی از نظر Covid-19 دوباره بررسی می شوند.

در ماه آگوست ، ستاد تاجگذاری ملی قوانینی را برای کنترل مسافر صادر کرد که طبق آن کلیه مسافران بالای دو سال باید حداقل 96 ساعت قبل از عزیمت ازمون PCR عبور کرده و گواهی منفی به زبان انگلیسی به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه دهند. پایگاه های بهداشت مرزی. در صورت وجود شرایط مشکوک ، یک مسافر غیر ایرانی پس از آزمایش PCR با هزینه وزارت بهداشت قرنطینه می شود و مسافر ایرانی ملزم به قرنطینه 14 در خانه خواهد شد. روزها. مسافران بی تاب ایرانی نمی توانند وارد کشور شوند مگر اینکه گواهینامه Covid-19 معتبر و PCR ارائه دهند. با این حال ، برخی از مسافران وارد شده به ایران می گویند که این پروتکل ها گاهی نادرست ، سختگیرانه اجرا می شوند یا مطابق دستورالعمل ها نیستند.

اکنون معاون وزیر بهداشت گفت که با تقویت اجرای آن الزامات و پروتکل ها ، مرزهای زمینی ، هوایی و آبی به شدت کنترل می شود. وزیر بهداشت اخیراً خواستار کنترل نزدیکتر مرزها با عراق ، افغانستان و پاکستان شده است.

با این حال ، سخنگوی ستاد ملی تاج اظهار امیدواری کرد که اگر پروتکل ها تا پایان شش هفته قبل از پایان سال به خوبی حفظ شوند ، ما تعطیلات ناوریز صلح آمیز و حتی مقداری تصویب جلسه خواهیم داشت. پروتکل ها و تورهای دقیق در ایام نوروز کنترل شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل