محلی‌ها از روستاهای گردشگری نفع برده‌اند

وی گفت: درآمد اقتصادی حاصل از گردشگری بین مناطق روستایی توزیع می شود و میزان اشتغال زایی در این مناطق به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی ، ولی تیموری با اشاره به روابط عمومی معاون گردشگری وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ، در دیدار با مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت در زمینه توسعه کشاورزی گفت: در سالهای اخیر 500 روستا به دلیل روستای هدف گردشگری به دلیل اینکه روستا دارای مکان مهمی به عنوان مقصد گردشگری است انتخاب شده اند که برخی از آنها بسته به آن تغییر کرده است. تغییرات سیاسی و جغرافیای طبیعی این مناطق و نیاز به ارزیابی و پایان. به همین دلیل ، طرحی با همکاری متخصصان حوزه گردشگری و کشاورزی تهیه شد که شامل شاخص های ارزیابی و رتبه بندی به منظور حفظ حداکثر تعداد روستاهای توریستی و ایجاد محیط رقابتی بین روستاها است. این پروژه به منظور تعیین رتبه دهکده های گردشگری و استانداردها و شاخص های مورد نیاز روستاهای کشور مورد توجه قرار گرفت. مرحله تحقیق به پایان رسیده است و در حال حاضر در مراحل پایانی اجرا است.

وی افزود: “برنامه جهانی گردشگری (UNWTO) 2021 برای مطالعه گردشگری روستایی با محصولات برای تعریف سیاست ها و برنامه های ملی و نقشه راه توسعه گردشگری روستایی در ایران. – رویکرد جهت دار معاون وزیر گردشگری در برنامه های تحقیقاتی گنجانده شده است ، تحقیقات اولیه پروژه در حین تهیه شرح خدمات پژوهشی و انتصاب مشاور شایسته انجام می شود.

تیموری با اشاره به دیگر اقدامات م inثر در زمینه گردشگری در مناطق روستایی و عشایری ، گفت: صدور مجوز برای حدود 2300 خانه بوم گردی در مناطق روستایی که حدود 8000 نفر در آن اشتغال دارند ، یکی از دستاوردها است. حوزه. این زیست محیطی زمانی ایجاد شد که به عنوان محل اقامت رسمی و محبوب در کشور معرفی شد و مورد استقبال طیف وسیعی از گردشگران و اپراتورهای گردشگری قرار گرفت.

وی گفت: یکی از اقدامات در این زمینه ، برگزاری دوره های آموزشی برای گسترش فرصت های جوامع محلی در مناطق روستایی و عشایری به منظور آشنایی آنها با مفاهیم ، مزایا و خدمات گردشگری است. تأمین بودجه برای جاذبه ها و جشنواره های عشایری و گردشگری و رویدادهای گردشگری در مناطق روستایی ، تدوین دستورالعمل هایی برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای افزایش درآمد خانوارهای روستایی و استفاده از مزایای گردشگری آنها به عنوان درآمد اضافی ، برای تشکیل و برگزاری جلسات ملی. گردشگری عشایری کمیته اقدامات بیشتری را برای توسعه صنعت با هماهنگی و هدایت برنامه های توسعه گردشگری در این مناطق با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و همچنین ایجاد یک انجمن حرفه ای از اقامتگاه های بوم گردی برای انتقال مسائل به بخش خصوصی و افزایش انجام داده است. مشارکت در تصمیم گیری

معاون وزیر گردشگری ادامه داد: تدوین معیارهای فنی اقامتگاه های بوم گردی ، تدوین چندین تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی و بانک های موجود برای توسعه گردشگری در مناطق روستایی و پرداخت فرصت ها و کمک های فنی و اعتباری ، حمایت از بخش خصوصی پروژه ها. در مناطق روستایی ، زیرساخت های لازم برای گردشگری اختصاص داده می شود.از سال 2017 تا پایان سال 1399 ، حدود 250 میلیارد ریال وام به پروژه های عمرانی سرمایه ای جهت ساخت ، توسعه ، بهسازی معابر دسترسی ، روشنایی معابر ، آبرسانی و گاز اختصاص داده شد. عرضه. ، سالن های بهداشتی و بهداشتی و … ، ارزیابی روستاهای گردشگری محور و اجرای طرح شناسایی ، ارزیابی و ارزیابی روستاهای گردشگری جهت تصویب نهایی این سند و تعریف استانداردها و شاخص های مورد نیاز روستاهای گردشگری کشور. طرح تحقیقاتی و تعریف سیاست توسعه گردشگری روستایی به روش محصول محور. طرحهای کلان و نقشه راههای توسعه گردشگری روستایی در ایران یکی از اقدامات زیربنایی در این زمینه است.

گردشگری

حمیدرضا ملکی مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت است وی همچنین اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی با تمرکز بر توسعه روستایی را برجسته کرد و برخی اقدامات انجام شده در استان های کرمان و خراسان رضوی را مورد ستایش قرار داد و نتایج فعالیت ها در این استان ها را یادآور شد: منطقه کشور.

وی با بیان اینکه این پروژه بر بخش خصوصی و جامعه محلی تمرکز می کند ، گفت: “هدف ما در این پروژه گسترش روستا به سایر استان های کشور از طریق توسعه همه جانبه است. انتقال از روستا “

در این جلسه تصمیم گرفته شد تا به منظور توسعه همکاری بین وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ، عضو کمیته ها و کارگروههای اجرایی طرح توسعه اقتصادی روستایی شویم. مشارکت معاون وزیر گردشگری در کارگروه ها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا