علمی و پزشکی

محل قرار گرفتن ماسک روی صورت از جنس آن مهمتر است

این تیم دریافتند که استفاده از چند لایه و ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف به فیلتر بهتر کمک می کند ، اما عدم تطابق ماسک (از نظر قرار دادن روی صورت) می تواند همه چیز را خراب کند. آنها چندین پارچه از قبیل پنبه ، ابریشم ، نوعی پارچه ابریشمی ، فلانل و الیاف مصنوعی را مورد مطالعه قرار دادند و آنها را با هم مخلوط کردند.

آنها دریافتند که استفاده از چندین پارچه مختلف محافظت قابل توجهی از ذرات آئروسل ایجاد می کند.

در خانه ماسک درست کنید

آنها آزمایش را همانطور که در بالا گفته شد انجام دادند ، پارچه را در یک لوله پی وی سی قرار دادند ، هوا را درون آن آزمایش کردند و طیف گسترده ای از ذرات را از 10 نانومتر تا 10 میکرومتر اندازه گیری کردند. می دهد ذرات ویروس تاج به قطر 80 تا 120 نانومتر است.

در نتیجه ، آنها دریافتند که پارچه های کامپوزیتی مانند ابریشم کتان یا فلان کتان می توانند 80 درصد ذرات کوچکتر از 300 نانومتر و 90 درصد ذرات بزرگتر از 300 نانومتر را تمیز کنند.

اما اگر از ماسک به درستی استفاده نکنید ، تمام این دستاوردها بی فایده خواهند بود. در قسمت دوم آزمایش ، سوراخ هایی در ماسک ایجاد کردند و نتایج مطبوع نبود. این مطالعه نشان داد که وجود سوراخ و سوراخ در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می تواند تا حدود 60٪ اثر ماسک را کاهش دهد.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا