مربیان فنی و حرفه‌ای بخوانند

معاون وزیر کار با تشریح شرح طرح ساماندهی مربیان فنی و حرفه ای از عزم جدی این سازمان برای ایجاد نهضت مهارت‌آموزی خبر داد و گزارشی از روند اجرای طرح مهارت آموزشی در محیط کار واقعی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی، غلامحسین حسینی‌نیا در یک نشست خبری از عزم جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد نهضت مهارت آموزشی در کشور خبر داد و گفت: نهضت مهارت‌آموزی از اولویت‌های سازمان به شمار می‌رود به نحوی که هم پروژه‌های آینده و هم کارهای آینده آینده ایجاد شود. بهترین راه برای کسب درآمد کدام است بهترین راه برای کسب درآمد چیست بهترین راه برای کسب درآمد چیست بهترین راه برای کسب درآمد چیست بهترین راه برای کسب درآمد کدام است بهترین راه چیست؟ پول در آوردن؟
وی ادامه داد: از زمان شروع دولت سیزدهم طرح‌های آغازین را آغاز کرد که یکی از محورهای اصلی کار و زمینه‌های اصلی فعالیت‌ها بحث مربی است که با دانش روز و بسیاری از مهارت‌های مورد نیاز برای ارائه آموزش برای چند میلیون نفری سازمان آموزش فنی است. حرفه ای را داشته باشند.
حسینی‌نیا که در مراسم رونمایی از سامانه سام (ساماندهی آموزش مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) سخن می‌گفت، ادامه داد: به منظور ارتقاء شأن و منزلت حرفه‌ای، هویت بخشی و افزایش سطح توانمندی مربیان شاغل در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و افزایش کارایی آموزش‌ها. مهارت و اعتباربخشی به گواهینامه های سازمان مهارت، طرح ساماندهی مربیان آموزش فنی و حرفه ای کشور را با صدور کد شناسایی مربیان تهیه و تدوین کرده‌ایم.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: وظیفه این سامانه شناسایی و آموزش مربیان به استعداد یکصد هزار نفر است.درحال حاضر رئیس ۵۰۰۰ مربی استخدامی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که با تمام توان و تلاش در حال کار هستند.
به گفته وی هم اکنون حدود 6000 استاندارد آموزشی در کشور وجود دارد در حالی که در دنیا تعداد این استانداردها 9500 مورد است و سازمان جهانی کار را انجام می دهد که با نظرخواهی تعداد استانداردهای آینده به 17 هزار استاندارد می رسد.
حسینی نیا از رونمایی ۲۱۳ استاندارد شایستگی در استان فارس خبر داد و امیدواری کرد: با توجه به وجود ۶۰۰۰ استاندارد شایستگی ۳۰۰۰ استاندارد دیگر هم به زودی به این مجموعه اضافه می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2000 مربی در بخش خصوصی داریم که به شکل قراردادی و یا درون سازمانی با ما همکاری می کنند، گفت: مربیانی که در دانشگاه های فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند. ، دانشگاه آزاد اسلامی و … با ما همکاری می کنند می توانند در سامانه ثبت نام کنند و برای کسانی که مربی سازمان هستند، مصاحبه و آزمون آزمایشی حذف می شود.ما درصدد هستیم در قالب سامانه سام برای استاد مربی،مدعو داشته باشید بحث آموزش ها، ارتقاء نوآوری و به روز رسانی را دنبال کنیم.
وی مربیان را از ارکان اصلی آموزش، پشتیبانی و مجری آموزش مهارت‌های دانست که در توانمندسازی مخاطبان نقش کلیدی ایفا می‌کنند و در توضیح جزییات طرح افزودن: با توجه به توسعه و تحولات فناوری‌ها و فعالیت‌ها در عصر حاضر و توسعه نیازهای آموزشی بازار کار، صنایع. بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به آسیب‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای این نیازها نیاز به تدوین برنامه آموزشی و تربیت آموزشی اصلی برای ارائه خدمات آموزشی و از مهم‌ترین تامین‌کنندگان و تربیت مربیان دارای مهارت‌های حرفه‌ای است.
حسینی نیا افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستا شناسایی و هویت بخشی به همه مربیان، استادکاران و علاقه‌مندان به حرفه مربیگری، مربیان آموزش مهارت‌های سطح بندی می‌کند. به نحوی که هر مربی با توانمندی‌های تخصصی، حرفه‌ای و شایستگی‌های فردی و اجتماعی می‌تواند از سطح مربی پایه، مربی سطح سه، مربی ارشد و استاد مربی قرار گیرد.
به گفته معاون وزیر کار، سطح بندی بر اساس حرفه‌ای سازمانی است که در این طبقه بندی استانداردهای آموزشی سازمان بر اساس خوشه، گروه، حرفه، شغل و شایستگی صورت گرفته است.
وی مشخص کرد: پس از طبقه بندی به هر مربی کد یا آیدی اختصاص داده می شود که این کد به شکل الکترونیکی یا کاغذی توسط مرکز تربیت مربی مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برای شناسایی سطح بندی، بهره مندی از خدمات و مد نظر مربیان است. در چهار سطح تعیین شده صادر می شود.
آنطور که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفته است، این کد می‌تواند در همه واحدهای آموزشی وابسته به سازمان دولتی و غیردولتی بر اساس قوانین و مقررات به کار گرفته شود و با صدور کد شناسایی مربیان بانک اطلاعاتی منسجم و یکپارچه انجام شود. درج مشخصات فردی و قابلیت‌های حرفه‌ای‌های مربیان ایجاد می‌شود تا مجریان آموزش و بنگاه‌های اقتصادی، صنوف و صنایع صنایع از این اطلاعات در اجرای مطلوب در دوره‌های آموزش مهارت‌های بهره‌برداری کنند.
معاون وزیر صاحب کاران گفت: این طرح شامل کلیه مربیان با وضعیت استخدامی رسمی، پیمانی، حق التدریس، قانون، کارقراردادی، درون و برون سازمانی و مربیان فعال در آموزشگاه های آزاد، استادکاران، تحقیقات و کارشناسان صنایع و صنوف می شود که می شود. گرایش به اشتباه وجود دارد و گرایش به اشتباه وجود دارد.
وی کردار: اجرای طرحی برای ایجاد وحدت رویه در شناسایی، سطح بندی و انتخاب مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد، ساماندهی مربیان بر اساس قابلیت های تخصصی و حرفه ای با ایجاد بانک اطلاعات مربیان، پاسخگویی به نیازهای بنگاه های اقتصادی جدید با معرفی مراکز مختلف. مربیگری، استقرار و توسعه نظام شایستگی مربیان، افزایش انگیزه شرکت در دوره های آموزشی و ارتقاء توانمندی های علمی و مهارتی مربیان و ساماندهی دوره های آموزشی مرکز تربیت مربیان با ارتقای حرفه ای حرفه ای مربیان خواهد شد.
وی اضافه کرد: ثبت نام مربیان از طریق سامانه سام (ساماندهی مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای) به نشانی https://itcsam.ir/home/branch/1 صورت می‌گیرد که توسط مربی و پژوهش‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی شده است. .

سازمان آموزش فنی و حرفه ای همچنین از اجرای طرح مهارت آموزشی در محیط کار واقعی در سال جاری خبر داد و در عین حال گزارشی از اجرای این طرح در سال گذشته ارائه کرد.

وی از سال 1396 تا سال 1100 از 250 هزار نفر از خدمات آموزشی در طرح مهارت آموزش در محیط کار واقعی بهره‌مند شدند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مورد عوامل، ساختار و تعیین بیشترین تطابق را با مفاد طرح و مسئولیت اصلی انجام دادند. ثواب این سفر در سال آخر در سال آخر است. ابزارهای دستی دیگری برای اطمینان از ایمنی و امنیت تجهیزات لازم در حین عملیات استفاده شده است.
معاون وزیر تعاون و کار اجتماعی، هدف اصلی این طرح آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموزش برای ورود به فضای کار و بازار کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به مشاغل سنتی و بومی. بنگاه های به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، استفاده از توان و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی و کاهش هزینه های جذب و بکارگیری بیش از حد توانایی ها.
به حسین‌نیا، تعداد گفته‌های مهارت‌آموز در محیط کار واقعی در سال گذشته به میزان 61200 نفر مهارت آموزش به میزان 29 هزار و 446 واحد پذیرنده است که از این تعداد 90 درصد زنان و 91 درصد را مردان تشکیل می‌دهند؛ همچنین بر اساس هرم. سنی ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان در گروه کارجویان جوان از ۲۱ تا ۳۰ سال و در مقطع کارشناسی ارشد بوده‌اند.

آخرین تکنولوژی بر اساس آخرین تکنولوژی بر اساس آخرین تکنولوژی است.

علی حسین شهریور -معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای – همچنین در این مراسم از شرکت تیم مهارت های ایران در چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات ۲۰ تا ۲۵ آنلاین سال ۱۴۰۱ ش گ‌ گ‌ گ‌ ب گ چ چ چ چ چ چ چ چ چ چ

وی از رشد ۳۰ درصدی رشته‌های این دوره خبر داد و گفت: در این دوره رشد ۳۰ درصدی تعداد رشته‌های مسابقات ملی مهارت در مقایسه با دوره قبل، رشته‌های فناوری خودروهای ریلی، پذیرش، خدمات رستوران‌داری، آرایش مردانه، هنر بازی‌های سه‌گانه. انواع مختلف تکنیک ها، تکنیک ها، تکنیک ها، تکنیک ها، تکنیک ها، تکنیک ها

هیچ آدمی در دنیا نیست که بهتر از مردم دنیا باشد.

وی از آغاز به نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در 43 رشته و 6 گروه تخصصی با مشارکت و مشارکت نهادهای آموزشی، شرکای بخش دولتی و خصوصی برگزار می شود.

به گفته معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش و فنی آموزش فنی و حرفه ای، مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات آخر هفته اول مرداد، همزمان با هفته مهارت، مرحله استانی در هفته شهریورماه و مرحله کشوری به میزبانی ۶ استان در نیمه تمام است. دوم آذرماه ۱۴۰۱ می‌شود.

بهترین راه برای از بین بردن آکنه، از بین بردن آکنه است، بهترین راه برای از بین بردن آکنه، از بین بردن آکنه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا