مردم با حضور خود در انتخابات دشمن را از صحنه بیرون می کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنجشنبه در مراسم شام ولادت امام سجاد (ع) که در مسجد شهید حبیب‌زاده نقره دشت رشت برگزار شد، اظهار کرد: ما با دو نوع احکام فردی مانند نماز و روزه که آثار زیادی از لحاظ روحی و معنوی بر انسان دارد و دوم احکام اجتماعی که در اسلام کم نیست مانند امر به معروف و نهی از منکر مواجه هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد جامعه موفق خواهد بود، افزود: بسیاری از احکام فردی به اجتماع مربوط می‌شود و در اصلاح اجتماع نقش دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از احکام اجتماعی با حاکمیت حل می‌شود و بدون حاکمیت پیاده نمی‌شوند، ادامه داد: اگر حکومت نباشد در جامعه هرج و مرج خواهد بود لذا برای اجرای احکام اسلامی باید حکومت وجود داشته باشد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه در روایات اهل‌بیت (ع) به عنوان سیاستمداران واقعی بندگان الهی معرفی شده‌اند، اضافه کرد: شآن تفسیر احکام الهی، شأن تربیت نفوس، شأن حکومتی و شأن پاسداری از دین خدا از شئون اصلی اهل‌بیت (ع) است.

وی به نقش و وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: مجلس خبرگان برای تعیین رهبری جامعه بر اساس ملاک‌های فقاهت، عدالت و مدیریت عمل می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) بهترین گزینه برای رهبری نظام اسلامی به بهترین شکل انجام پذیرفت، اظهار کرد: راه برون‌رفت از مشکلات در نظام اسلامی با وجود بحران‌های مختلف حمایت مردم از ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از نظام اسلامی سبب افزایش ضریب امنیت جامعه می‌شود، گفت: انقلاب‌های روسیه و فرانسه با حضور هفتاد درصدی مردم همراه نبود اما در پیروزی انقلاب اسلامی این میزان حمایت صورت گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ساختار نظام اسلامی بر پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است، تصریح کرد: بعضی‌ها به دنبال کم رنگ جلوه دادن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در مکتب امامین انقلاب اسلامی، حضور حداکثری مردم بیمه کننده نظام اسلامی است و مردم محور مقبولیت و جمهوریت نظام هستند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در روز انتخابات دشمن را با رأی خود و حضور پررنگ مردم از صحنه بیرون می‌کنیم، تاکید کرد: مردم همیشه در صحنه هیچگاه حرف رسانه‌های بیگانه را گوش نکرده و قطعاً با حضور پررنگ خود در انتخابات عمل نکردن به وظایف از سوی برخی از مسؤولین را به پای نظام نمی‌نویسند.

خروج از نسخه موبایل