علمی و پزشکی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گفته شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی هیئت مشورتی خاورمیانه برای تولید فضا در حمایت از برنامه اکتشافات فضایی سازمان ملل (SGAC) ، گفت: قرار است در آخرین ساعات پنجشنبه به زمین بنشیند.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر توسط امارات متحده عربی به مریخ با کاوشگر Mysbar al-Amal (امید) و مأموریت دوم چین – هفت ماه بعد فضانورد تیان وانگ 1 است. در گذشته با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت.

دبیر اجرایی هیئت مشورتی خاورمیانه (SGAC): مأموریت Pereserant Rover مارس 2020 در 9 آگوست به مریخ پرتاب می شود. این فضانورد هلی کوپتری به نام Ingenuity to the Red Planet را با خود حمل می کند.

وی افزود: این هلی کوپتر که کمتر از دو کیلوگرم وزن دارد از یک سیستم دو طرفه در جهت مخالف استفاده می کند که به اولین بالگرد ناسا امکان پرواز در جو یک درصد جو زمین را می دهد. این یک سیاره است. “

جعفری افزود: “قبل از اینکه غواص استقامت بخواهد کار علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در دهانه Jezero فرود بیاید.”

دبیر اجرایی شورای مشاوره بذر فضایی در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) در خاورمیانه گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانورد از این آزمایش هولناک وجود ندارد.” در طول این سالها فقط 40٪ از کل فضانوردانی که به مریخ فرود آمدند با موفقیت فرود آمدند.

جعفری گفت: “این تعداد تأسف بار در دهه های اولیه عصر فضا در بسیاری از قطعات افزایش یافته است.” با این حال ، با توجه به ماموریت موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود خوشحال کننده بود.

وی افزود: با نزدیک شدن کاوشگر به سیاره سرخ و ورود به جو ، پخش زنده اتاق کنترل ماموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) فردا پنجشنبه شب پخش می شود. مریخ و فرود آن شگفت انگیز است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در هیئت مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که در مارس 2020 ، یک فضانورد می تواند با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید.” در برابر دستورالعملهای فرود از قبل برنامه ریزی شده مقاوم است و مانند یک وسیله نقلیه خودکششی روی زمین حرکت می کند ، با استفاده از مجموعه حسگرهایی که داده ها را به الگوریتم بصری خودرو می فرستد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا