اقتصادی

مزایای استفاده از توری مرغی + معرفی انواع توری مرغی

توری مرغی یک فنس مشبک است که بیشتر برای محدود کردن مرغ‌ها و حیوانات استفاده می‌شود. نیازی نیست که برای استفاده از توری مرغی در ساختمان خود، کشاورز باشید. توری‌های قدسی تولید شده از سیم گالوانیزه می‌باشد. سیم مرغی علاوه بر دوام، دارای انعطاف پذیری است و برش دادن آن آسان است و به راحتی قابل نصب می‌باشد.

توری مرغی

استفاده از توری مرغی برای محوطه سازی

با این که نام خود را کاربردی سنتی گرفته است ولی در بسیاری از موارد از توری مرغی در محوطه سازی استفاده می‌شود. به عنوان نمونه از سیم مرغ می‌توانید برای تقویت بتن استفاده کنید. همچنین استفاده از آن برای محوطه سازی جهت کنترل آفات گزینه مناسبی است. معمولاً برای محاصره یک منطقه باغ نیز از آن استفاده می‌کنند و از آفاتی که باعث صدمه زدن به درختان و دیگر گیاهان می‌شود جلوگیری می‌کند.

علاوه بر حصار کشیدن باغ‌ها با توری مرغی در بیشتر مواقع برخی از بوته‌ها را نیز به صورت جداگانه با توری محصور می‌کنند. برای ایجاد آن، تنها چهار پایه یا سه پایه در اطراف بوته را به زمین بکوبید. سپس سیم را از خارج از چارچوب باز کنید. حتماً ابتدای سیم را به یکی از شاخه‌ها ببندید تا ثابت باشد.

همچنین برای ساخت یک کانتینر موقت در حیاط برای نگهداری از وسایل عمده می‌توان به کار برد.

 

مزایایی استفاده از توری مرغی

  • به خاطر مشبک بودن، تهویه مناسب ایجاد می‌کند
  • قابلیت حمل آسان به دلیل وزن سبک
  • مناسب برای غدا دادن به حیوانات
  • در برابر زنگ زدگی مقاوم است
  • در برابر خوردگی مقاوم است
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان

 

استفاده از توری مرغی برای سقف

 

دومین کاربرد پر استفاده بعد از حصار کشی برای مرغ‌ها، برای ساخت سقف است. توری مرغی تولید شده در توری قدس را می‌توانید در سقف‌های شیروانی و یا سوله‌ها برای ایجاد نمودن عایق‌های صوتی و حرارتی و برودتی از پشم شیشه نیز استفاده کرد. برای این که پشم شیشه را به صورت محکم به سقف اتصال دهید باید از لوازم دیگری نیز استفاده کنید تا دوام و مقاومت بالایی داشته باشد و به مرور زمان نیز دچار خوردگی و افتادگی نباشد.

به همین دلیل بهترین روش استفاده از توری مرغی های تولید شده توری قدس است که جنس آن‌ها از گالوانیزه بوده و مقاومت بالایی داشته و البته خیلی دیرتر دچار خوردگی می‌شود.

استفاده از توری مرغی در گچ کاری و دور ستون‌ها

در بسیاری از مواقع نیاز است که از توری برای بالا بردن مقاومت گچ کاری انجام‌شده روی دیوار استفاده شود تا از ترک خوردگی آن جلوگیری شود. همچنین در ستون‌ها نیز به عنوان نگه‌دارنده و محافظ از توری مرغی‌های تولید شده توری قدسی استفاده می‌شود به این دلیل که ستون را مقاوم سازی کنند.

استفاده از توری مرغی در زیرسازی کاشی

این توری علاوه بر استفاده سنتی برای ساخت ساز نیز پرکاربرد است. گاهی مواقع برای زیرسازی در بسیاری از جاها جهت نصب کاشی، از توری مرغی استفاده می‌شود. تا محیط مورد نظر یکنواخت بوده باعث افزایش استحکام ملات شود.

استفاده‌های دیگر

  • حصار کشی برای نگهداری دام و طیور
  • نگه‌دارنده پشم شیشه برای ایزولاسیون سقف
  • نگهداری عایق شیروانی بر روی سازه شیروانی

انواع توری مرغی بر اساس چشمه

انواع توری مرغی که بر اساس چشمه تولید و روانه باز شده است را در سه سایز متفاوت زیر می‌توانید از توری قدسی خریداری نمایید:

  • توري مرغي چشمه “4/3
  • توري مرغي چشمه “1/2
  • توري مرغي “1/2 و 1

انواع توري مرغي

توری مرغی گالوانیزه

توری مرغی گالوانیزه به دو نوع سرد و گرم توسط توری قدس تولید می‌شود و در کشور ما نیز بر حساب شرایط از دو نوع آن استفاده می‌شود. توری‌های گرم تولید شده در ایران هستند. کیفیت، وزن، استحکام آن نسبت به گالوانیزه سرد بهتر است. این نوع توری در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدون خوردگی و زنگ زدگی باقی بماند. بیشترین استفاده آن نیز در شمال کشور است که از رطوبت و زنگ زدگی و خوردگی به دور است.

توری مرغی گالوانیزه سرد که در بازار ایران نیز وجود دارد وارد شده از کشور چین است که نسبت به محصول ایرانی کیفیت پایینی دارد. برای استفاده در کنار دریا و جاهایی که رطوبت دارد به هیچ وجه مناسب نیست زیرا خیلی زود زنگ زده و خراب می‌شود.

توری مرغی پلاستیکی

 

این نوع توری در رنگ‌های مختلفی مانند آبی، زرد، سبز و… در شکل‌های مختلف هندسی تولید و روانه بازار می‌شود. چشمه‌های این نوع توری مرغی همانند لانه زنبوری شش گوشه، پنج ضلعی و چهار گوشه مربعی است. به دلیل مواد استفاده شده در این نوع توری، استفاده از آن در بسیاری از جاها متداول نیست.

https://torighods.ir/chicken-wire/

 

دکمه بازگشت به بالا