عمومیکسب و کار ایرانیان

مزایا و معایب سنگ اسلب

» » سنگ کانتر مرمر چه مزایا و معایبی دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب سنگ کانتر مرمر آشنا کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید. هنگامی که میخواهید سنگ مناسب کانتر خود را انتخاب نمایید اولویت های بسیاری برای این کار وجود دارد. کانتر مرمر یکی از کانترهای بسیار لوکس میباشد که میتوانید با هر سبکی، آن را تطبیق نمایید.

استفاده نمودن از کانترهایی که از سنگ شکلاتی استفاده میگردد، سبب میشود تا زیبایی آشپزخانه را چند برابر کند. هنگامی که قصد دارید کانتر مناسبی برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید در مرحله اول باید به کیفیت و انواع آن توجه نمایید. کیفیت کانتر باید به گونه ای باشد که بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

سنگ مرمر یکی از سنگ های بسیار زیبایی است که میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای این المان باشد. با معدن سنگ همراه باشید تا با مزایا و معایب سنگ کانتر مرمر و استفاده از آن در دکوراسیون آشپزخانه، بیشتر آشنا شوید.

مزایا و معایب سنگ کانتر مرمر

سنگ کانتر مرمر چیست؟

سنگ کانتر مرمر چیست؟ این سوالی است که خیلی از افراد آن را از ما میپرسند؟ در جواب باید بگوییم، سنگ مرمر یکی از سنگ های دگرگونی بوده که ساختار آهکی دارد. این سنگ به دلیل جذابیت بسیار بالا در بیشتر نماها مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل در حین انتخاب این محصول باید به شرایط مکان و محل آن توجه ویژه ای نمایید.

با تمام این تفاسیر هنگامی که سنگ مرمر صیقل داده میشود زیبایی و جذابیت بسیاری خواهد داشت که در بین معماران و کارفرمایان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. کانتر مرمر یا همان کانتر سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه بسیار کاربردی است. این سبک یکی از مدرن ترین سبک های طراحی داخلی به شمار می‌آید. در ادامه به نمونه مزایای این سنگ منحصر به فرد میپردازیم.

مزایای سنگ مرمر برای کانتر

از مزایای برای کانتر این است که به نسبت ، برش پذیر و ابزار پذیری بهتری دارد و اگر از آنها مراقبت های اصولی شود میتواند ماندگاری بسیار بالایی در طولانی مدت داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع مزایای این سنگ میپردازیم.

زیبایی کانتر سنگی مرمر

یکی از مواردی که سنگ مرمر را به نسبت سنگ های دیگر متمایز میکند زیبایی کانتر سنگی مرمر میباشد. که به دلیل منحصر به فرد بودن نمیتوانید این زیبایی را در هیچ سنگی پیدا کنید. وجود تنوع بسیار بالای سنگ مرمر باعث میگردد تا یک مزیت برای این سنگ محسوب گردد و همخوانی بسیار بالایی با انواع دکوراسیون های منزل و محیط اداره دارد.

ابعاد سنگ اسلب |اسلب بین کابینتی

ماندگاری بالا کانتر سنگ مرمر

یکی دیگر از مزیت های بسیار خوبی که این محصول دارد، ماندگاری بالای کانتر سنگ مرمر میباشد. بدین صورت که اگر در طولانی مدت بتوانید به خوبی از آن استفاده نمایید، سبب ماندگاری و دوام بسیار بالای آن میگردد.

طرح و تم رنگی منحصر به فرد کانتر سنگ مرمر

طرح و تم رنگی منحصر به فرد کانتر سنگ مرمر به گونه ای میباشد که افرادی که تمایل دارند از سبک های بسیار تک و خاص برای کانتر خود استفاده نمایند، میتوانند از سنگ مرمر استفاده کنند. اصولا سنگ مرمر را کسانی استفاده میکنند که میخواهند همیشه تک و خاص باشند. کانترهایی که از این سنگ ساخته میشوند تکرار نشدنی هستند. لازم به ذکر است این سنگ یکی از سبک ترین سنگ های طبیعی میباشد و به دلیل کوچک بودن کوپ های استخراجی، اسلب سنگ مرمر کوتاه است.

قابلیت عبور نور سنگ کانتر مرمر

یکی از ویژگی های استثنایی سنگ مرمر، قابلیت عبور نور است که در هیچ کدام از سنگ ها نمیتوانید آن را پیدا کنید. هنگامی که در پشت سنگ مرمر نوری را قرار دهید شفافیت بیش از اندازه این سنگ، باعث نور میگردد و همچنین رنگ های آن گرم تر و زنده تر جلوه میکند.

معایب سنگ کانتر مرمر

تمام سنگ ها مزایا و معایبی دارند از معایب سنگ کانتر مرمر میتوان به لکه برداشتن سریع آن اشاره نمود. به عنوان مثال مثال میتوان گفت ریختن لیوان چایی یا شربت میتواند بیشترین نقش را برای لکه ایجاد نماید. غذاها و مایعات اسیدی همانند لیمو، گوجه فرنگی، سطوح مرمر را خراب میکنند. چون سنگ مرمر به خاصیت خورندگی اسید، حساس است.

میتوان گفت سنگ مرمر به نسبت سنگ گرانیت محکم نیست و همین امر سبب میگردد تا در حین استفاده نمودن از صفحه کابینت مرمر با احتیاط بیشتری عمل کنید. وجود روکش های محافظ بسیار مفید است، ولی حتی روکش و لایه های محافظ نمیتواند سنگ مرمر را در برابر هرگونه رنگ های قهوه ای و سبز محافظت نماید.

قیمت بالا سنگ کانتر مرمر

قیمت بالا سنگ کانتر مرمر یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. به دلیل آنکه این سنگ یکی از سنگ های بسیار نادر و کمیاب میباشد، به همین دلیل سبب گران بودن آن میشود. باید این نکته را یادآور شد که هزینه نصب سنگ مرمر و ترمیم آن نیز بیشتر از سایر سنگ های دیگر است.

سطح نرم و متخلخل سنگ کانتر مرمر

یکی از معایبی که باید در این سنگ ها به آن توجه نمود، سطح نرم و متخلخل سنگ کانتر مرمر میباشد، که میتواند خراشیده و لکه دار شود. بدین صورت که این سنگ مستحکم نبوده و احتیاج به مراقبت و نگهداری بسیار زیادی دارد.

برای آنکه بخواهید سنگ مرمر ضد آب شود باید آن را ضد آب کنید. در این صورت سبب لک میگردد. همچنین به دلیل سطح نرمی که دارد اگر به خوبی از آن مراقبت نگردد سبب خراشیدگی این سنگ میشود.

مقاومت پایین آن در برابر مواد اسیدی

از دیگرمعایب سنگ مرمر مقاومت پایین آن در برابر مواد اسیدی میباشد. هنگامی که این سنگ با مواد اسیدی واکنش پیدا میکند سبب تغییر رنگ این سنگ میگردد.

نیاز به نگهداری بالا

کانتر سنگی مرمر برای قسمت هایی از آشپزخانه که پر استفاده هستند مانند اپن آشپزخانه، انتخاب بسیار مناسبی نمیباشد. زیرا باید از آنها بسیار نگهداری شود. همین امر سبب میشود تا هزینه بالایی را برای این مورد صرف نمایید.

اصولا بهتر است برای میزهای پیشخوان اماکن بسیار لوکس و کم استفاده ای نظیر هتل ها و ساختمان های کم رفت و آمد و خیلی خاص استفاده نمایید که زیبایی این سنگ در این محیط ها بسیار تجلی دارد.

ایده های استفاده از کانتر سنگ مرمر

همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد ایده های استفاده از کانتر مرمر بسیار میباشد و آشپزخانه مرمر، یکی از زیباترین و با کیفیت‌ترین آشپزخانه های جهان است. سنگ مرمر نیز به خودی خود یک سنگ گران قیمت بوده که مستقیما از طبیعت برداشت میشود.

طبیعتا هرچقدر سنگ طبیعی تر باشد ارزش بسیار بیشتری به نسبت سنگ های مصنوعی دارد. روش و راه های بسیاری برای استفاده نمودن از سنگ مرمر وجود دارد که در ادامه میخواهیم به انواع ایده های استفاده از کانتر مرمر بپردازیم.

سنگ کانتر مرمر و دیوار بین کابینتی آجری

یکی از اولین موردهایی که میتوان به آن اشاره نمود کانتر مرمر و دیوار بین کابینتی آجری به رنگ سفید میتواند زیبایی یک محیط را چند برابر کند. اگر آشپزخانه شما پنجره بزرگی دارد در هنگام تابیدن نور بر روی سنگ مرمر میتواند نمای بسیار زیبایی را ایجاد کند.

سنگ کانتر مرمر و دیوار بین کابینتی آجری

سنگ کانتر مرمر و المان های چوبی

کانتر مرمر و المان های چوبی یکی دیگر از مواردی است که میتوانید بر روی آشپزخانه خود آن را پیاده نمایید. استفاده از این روش اصولا در روش های مدرن و کلاسیک کاربرد بسیاری دارد. اگر در هنگام استفاده از این مورد از یک جزیره با این متریال استفاده نمایید یک نقطه کانونی در آشپزخانه ایجاد میگردد.

سنگ کانتر مرمر و المان های چوبی

سنگ کانتر و سینک مرمر

سنگ کانتر و سینک مرمر یکی دیگر از ایده های استفاده میباشد. سینک های سنگی که عموما از جنس مرمر هستند، میتواند در کنار کانتر های مرمر، تلفیق بسیار زیبایی را به وجود آورد. هنگام استفاده نمودن از کانتر و سیک ظرفشویی میتوانید از کابینت های چوبی به رنگ تیره نیز استفاده نمایید. این کار سبب میگردد تا زیبایی نما در آشپزخانه افزایش یابد.

سنگ کانتر مرمر و رنگ های خنثی

اگر میخواهید یک محیطی لوکس و شیک داشته باشید سنگ کانتر مرمر در کنار رنگ های خنثی میتواند بهترین گزینه باشد. به عنوان مثال میتوانید از رنگ خاکستری روشن در کنار کانترهای خود استفاده کنید. استفاده از لوستر کریستال نیز میتواند چشم انداز بسیار لوکسی را در محیط ایجاد نماید.

سنگ کانتر مرمر و رنگ های خنثی

سنگ کانتر مرمر در کنار سبک های مختلف

برای زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه میتوانید از سنگ کانتر مرمر در کنار سبک های مختلف استفاده نمایید تا نمای آشپزخانه را زیباتر کند. این کار سبب میشود تا کانتر به یک نقطه کانونی در آشپزخانه تبدیل گردد.

سنگ کانتر مرمر در کنار سبک های مختلف

سنگ کانتر مرمر سیاه

سنگ کانتر مرمر سیاه از زیباترین سنگ ها در آشپزخانه میباشد که در بین افراد جایگاه بسیار ویژه ای دارد. درکنار این کانتر مرمر سیاه میتوانید از انواع المان های استیل و نقره ای رنگ نیز استفاده نمایید.

که نمای بسیار متفاوتی را در آشپزخانه ایجاد میکند. اگر از این کانترها در طراحی آشپزخانه خود استفاده کردید، حتما از کاشی های شیشه ای سیاه رنگ  برای دیوار بین کابینت و دیوار پشت گاز استفاده نمایید.

سنگ کانتر مرمر در طراحی آشپزخانه سفید

اگر مایل هستید از رنگ سفید در آشپزخانه خود استفاده کنید، کانترهای مرمر میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. وجود المان های تزیینی در آشپزخانه میتواند یکنواختی محیط را از بین ببرد.

سنگ کانتر مرمر و سبک روستیک

برای سنگ کانتر مرمر میتوانید از سبک روستیک در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید. همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید نمونه ای از طراحی روستیک با استفاده از کانتر مرمر و کابینت های چوبی را میتوانید مشاهده نمایید.

سنگ کانتر مرمر و سبک روستیک

نتیجه گیری

اگر تمایل دارید برای طراحی داخلی محل سکونت و یا محیط اداره خود هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. محیط آشپزخانه که قلب خانه محسوب میگردد، میتواند بهترین مکان جهت سرمایه گذاری باشد. همچنین افراد خانواده برای صرف غذا، در آشپزخانه جمع میشوند و مکان بسیار مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی میباشد. با انتخاب متریال بسیار مناسب میتوانید به جذابیت هرچه بیشتر کابینت های آشپزخانه، کانتر، جزیره، کفپوش به این محل جلوه بسیار زیادی بدهید. هرچند که باید این مورد را نیز بگوییم هرچقدر محیط منزل خود را لوکس نمایید به همان اندازه میتوانید افزایش قیمت بر روی منزل داشته باشید. امیدوارم توانسته باشید در مقاله سنگ کانتر مرمر چه مزایا و معایبی دارد؟ اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. فروشگاه معدن سنگ یکی از فروشگاه های آنلاین و حضوری در فروش انواع سنگ های گرانیت، سنگ مرمریت، و غیره میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در ارزمانی که تصمیم به انتخاب سنگ مناسب کانتر می گیرید، گزینه های زیادی به این منظور برای شما وجود دارد. شاید محبوبترین سنگ های برای کانتر، سنگ های گرانیت و چینی باشد اما سنگ های دیگری هم وجود دارند که می توانند به زیبایی آشپزخانه شما بیفزایند. یکی از این سنگ ها که کمتر هم در کانتر به کار می رود، سنگ مرمر است. لذا در این مقاله آنچه شما باید راجع به مزایا و معایب سنگ مرمر در کانتر بدانید را بیان می کنیم.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می آید و دارای ساختار آهکی است. علاوه بر این سنگی شکننده است به همین خاطر هنگام انتخاب این سنگ باید به دقت به نوع مکان و شرایط محل موردنظر دقت داشت. با این وجود زیبایی بی نظیر آن به خصوص زمانی که صیقل داده شوند باعث محبوبیت آن در بین کارفرمایان و صاحبان ساختمان خاص شده است که به دنبال متریالی مشابه مرمر هستند. اما این سنگ به ندرت برای کانتر و در آشپزخانه استفاده می شود، زیرا این سنگ آهکی است و لک پذیر و علاوه بر این شکننده. با این وجود شاید عده ای به علت زیبایی آن برای کانتر سنگ مرمر را انتخاب کرده باشند لذا در ادامه شما را با مزایا و معایب سنگ مرمر در کانتر آشنا می کنیم. اطلاعات کامل راجع به این سنگ را می توانید در است بیابید.

مزایای سنگ مرمر برای کانتر

1.زیبایی کانتر سنگی مرمر:

مهم ترین حسن تمایز کانتر مرمری نسبت به سنگ های دیگر از جمله گرانیت، زیبایی بی نظیر آن است که منحصر بفرد بوده و در هیچ سنگی وجود ندارد. علاوه بر این تنوع رنگی بالای سنگ مرمر خود نیجز یک نوع مزیت به حساب می آید که باعث همخوانی آن با انواع دکوراسیون می شود.

2.ماندگاری بالا

در صورتی که از کانتر مرمر به خوبی مراقبت شود، دوام و ماندگاری بالایی خواهد داشت.

3.طرح و تم رنگی منحصر بفرد

نحوه تشکیل سنگ های اسلب به گونه ای است که شما هیچ دو اسلب مرمری را نمی توانید پیدا کنید که کاملا شبیه هم باشند. لذا این خاصیت سنگ مرمر برای افرادی مناسب است که علاقه دارند همیشه تک و خاص باشند. زیرا در این صورت کانتر ساخته شده از این سنگ تکرار نشدنی است.

4.قابلیت عبور نور سنگ مرمر

یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد سنگ مرمر، قابلیت عبور نور آن است که در هیچ سنگ دیگری وجود ندارد. زمانی که شما پشت سنگ مرمر منبع نوری قرار دهید شفافیت این سنگ باعث نور می شود و رنگ های آن گرم تر و زنده تر جلوه می کنند.

5.یک سبک است

سنگ مرمر یکی از سبک ترین سنگ های طبیعی است و از آنجا که کوپ های استخراجی آن کوچک هستند، اسلب سنگ مرمر کوتاه است.

معایب کانتر سنگ مرمر

1.قیمت بالا

سنگ مرمر سنگی کمیاب و نادر است، به همین خاطر گران قیمت تر از سنگ های طبیعی دیگر است. علاوه بر این هزینه نصب سنگ مرمر و همچنین ترمیم آن نیز بیش از سایز سنگ ها است.

2.شکنندگی سنگ مرمر

سنگ های مرمر متاسفانه شکننده هستند و مانند سنگی مانند گرانیت مستحکم نیست. لذا نیاز به نگهداری بیشتری دارد. علاوه بر این جهت کاهش حذب آب نیز حتما باید ضدآب شود. در غیر اینصورت لک می شود.

3.مقاومت پایین آن در برابر مواد اسیدی

سنگ مرمر سنگ آهکی است که در صورت تماس با مواد اسیدی واکنش داده و تغییر رنگ می دهد.

4.نیاز به نگهداری بالا

کانتر سنگی مرمر برای قسمتهای پراستفاده  مانند اپن آشپزخانه انتخاب خوبی نیست زیرا در این صورت نیاز به نگهداری مداوم دارد و در این صورت هزینه بالایی برای آن باید صرف شود. لذا بهتر است تنها برای میز پیشخوان اماکن لوکس و کم استفاده مانند هتل ها و ساختمان های خاص استفاده شود. که زیبایی از اولویت بیشتری برخوردار است.

مقایسه سنگ گرانیت و مرمر برای کانتر

سنگ مرمر معمولا برای کانتر مناسب نیست اما از نظر زیبایی حرف اول را میزند. علاوه بر این در تماس با مواد اسیدی واکنش نشان می دهد و شکننده است و احتمال شکستن و آسیب دیدن آن وجود دارد. اما گرانیت از نظر ساختاری بهترین گزینه برای کانتر است زیرا از استحکام خوبی برخودار است و هم در برابر مواد اسیدی و رطوبت مقاوم است. جذب آب سنگ گرانیت بسیار کم است. اما از نظر زیبایی و تنوع طرح و رنگ گزینه چندان مناسبی نیست.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بیان شده می توان به این نتیجه رسید تنها در صورتی که زیبایی از مهم ترین اولویت های شما باشد می توانید سنگ مرمر را برای کانتر انتخاب کنید آن هم برای ساختمان های لوکس و خاص که کمتر از آن استفاده شود و یا اینکه برای بدنه نه سطح کانتر. زیرا سطح کانتر بیشتر در معرض خراش و ضربه و رطوبت است و احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است.

تباط باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا