مشاهده اولین مورد ابتلا به “قارچ سیاه” در بولیوی

وزارت بهداشت بولیوی می گوید بیمار تحت درمان کووید 19 دارای عفونت “قارچی سیاه” است.

به گزارش روابط عمومی ، وزارت بهداشت بولیوی گزارش داد که مرد 42 ساله در ابتدا به کووید -19 مبتلا شده بود ، اما مدت کوتاهی پس از بهبودی به بیمارستان بازگشت و با مشکلی دیگر از بیمارستان مرخص شد.

پزشکان می گویند این بیمار حدود 10 روز در بیمارستان بستری بود و تحت درمان تاج قرار گرفت ، اما بلافاصله پس از ترخیص ، دندان هایش به دلایل نامعلوم شروع به افتادن کرد.

به گفته وب سایت Archid ، این مرد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفت ، پزشکان در ابتدا تصور می کردند که او مبتلا به سرطان دهان است ، اما آزمایشات نشان داد که او دارای قارچ سیاه است.

علت “قارچ سیاه” قارچی به نام موکورمیکوزیس است و علت این بیماری “قارچ سیاه” نامیده می شود – باعث ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی می شود.

این قارچ که معمولاً در خاک ، گیاهان پوسیده و بافت مرده برخی از حیوانات یافت می شود ، از طریق استنشاق یا آسیب پوستی وارد بدن انسان می شود و به مخاط بینی آسیب می رساند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در برابر این بیماری خطرناک بسیار آسیب پذیر هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت بولیوی ، بیش از 474000 نفر مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا تشخیص داده شده و بیش از 17000 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل