مصرف دگزامتازون به پیشگیری و درمان کرونا کمک نمی‌کند

اخبار آفتاب:

دکتر قباد محمدی روز سه شنبه به ایرنا گفت: “متأسفانه تصور غلط و خطر در جامعه وجود دارد كه مصرف این دارو برای پیشگیری از بیماری عروق كرونر قلب و برعكس مؤثر است.”

وی گفت: استفاده از دگزامتازون سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و خطر ابتلا به کروناویروس در انسان را افزایش می دهد.

وی افزود: این دارو فقط برای بیماران مبتلا به ذات الریه و انسداد عروق بیماری کرونا در نظر گرفته شده است و برای سایر افراد توصیه نمی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: استفاده از دگزامتازون برای بیماران فاقد بیماری کلیوی و سرطان ریه خطرناک است ، زیرا تضعیف سیستم ایمنی بدن می تواند وضعیت و بیماری بیمار را تشدید کند.

محمدی: “عوارض جانبی زیادی در استفاده از این دارو وجود دارد که کمترین آن تضعیف سیستم ایمنی بدن است ، بنابراین به مردم توصیه می شود در روزهای تاجگذاری از این دارو به هیچ وجه استفاده نکنید.”

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از عصر تا 8 ژوئیه 2016 ، طبق ضوابط تشخیصی ، 19 19 بیمار جدید در کشور شناسایی شدند ، 1445 نفر از آنها در بیمارستان بستری و تعداد کل بیماران با 19 بیمار در کشور 245.668 بود. شخصی آمد.
دکتر سیما سادات لری افزود: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 200 بیمار مبتلا به 19 مرگ گاو فوت کرده اند و تعداد کل مبتلایان به این بیماری به 11 هزار و 931 نفر رسیده است.

اینها استان های خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر ، کرمانشاه ، کردستان ، ایلام ، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی است.

خروج از نسخه موبایل