معرفی مددجویان کمیته‌امداد به صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج / پرداخت هزینه داروها؛ به‌زودی

مدیرکل بیمه های درمانی و اجتماعی کمیته امداد با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت در سال جاری از برنامه ریزی برای حمایت از بیماران صعب العلاج خبر داد. بیماران گران قیمت با حمایت کمیته امداد از این صندوق بهره مند می شوند و در این راستا نیز جلساتی برای معرفی داوطلبان به بیمه سلامت و وزارت بهداشت برگزار شد تا داوطلبان بتوانند از صندوق خدمات برای کاهش هزینه های خود کمک بگیرند.

مجتبی احمدلو در گفتگو با روابط عمومی، وی ضمن تشریح آخرین اقدامات حمایتی این نهاد در حوزه سلامت، بیمه اجتماعی و مراقبت های پزشکی گفت: تا سال 1398 کمیته مددکاری حوزه درمان شهری یکی از سازمان های بیمه گر تحت پوشش بیمه درمان های پایه محسوب می شد. و از سال 1398 بیمه درمان های اولیه مددکاران کمیته امداد شهرستان طی توافقنامه ای بالغ بر یک میلیون نفر را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار داد و هم اکنون تمامی مشمولان این سازمان با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر یک پایگاه بیمه است و بیشتر این افراد عضو سازمان بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه اکثر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دارای بیمه پایه سلامت هستند، تعداد مددجویان بیمه روستایی را معادل 2 میلیون و 700 هزار نفر عنوان کرد. 600 هزار نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه هستند و حدود 500 هزار نفر دارای صندوق بیمه همگانی و 800 هزار نفر بیمه اجتماعی هستند. البته تعداد محدودی بیمه های دیگری از جمله نیروهای مسلح و … نیز دارند.

مدیرکل بیمه سلامت، بیمه اجتماعی و کمیته امداد درمانی ادامه داد: قرار بود پس از اعطای بیمه کارگران شهری به سازمان بیمه سلامت، بالغ بر یک میلیون نفر از کارگران شهری تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت قرار گیرند، بنابراین طی مدت آخرین جلسه با سازمان بیمه سالامات меходить шед шаджуян хамгани мужгани межан бех мишан бех измера.

احمدلو همچنین با اشاره به مصوبه فروردین ماه سال جاری دولت مبنی بر رایگان بودن تمامی داوطلبان کمیته امداد و بهزیستی که با سامانه ارجاع در مراکز دولتی پذیرش می شوند، اعلام کرد: سال گذشته فقط داوطلبان شهری هستند. دارای جعبه سیستم ارجاع برای اولین بار پذیرش فرانشیز رایگان بود و در این راستا سهم سازمان بیمه سلامت از 90 به 95 درصد افزایش یافت و پنج درصد نیز از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود. تمامی متقاضیان پذیرش فرانشیز کمکی و رفاهی در مراکز دولتی و همچنین کلینیک های فرانشیز رایگان بوده و از 30 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: البته آزادسازی فرانشیز دلیلی بر آزادسازی قبض بیمار نیست زیرا در قبض مریضی نیز هزینه هایی وجود دارد که شامل بیمه نمی شود اما با این مصوبه مبلغ پرداختی بیمار کاهش می یابد. .

مدیر بیمه سلامت و اجتماعی کمیته امداد همچنین از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه مابه التفاوت هزینه دارو و ملزومات پزشکی را بیمه سلامت پوشش می دهد. برای بیماران بستری و مددکاران.

احمدلو با تاکید بر اینکه سیاست کمیته امداد افزایش سهم و تعهدات سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت به منظور کاهش پرداخت از جیب بیماران تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر تمامی بیماران تحت پوشش بیماران بیمه سلامت، بیماران بیمه اجتماعی و مددکاران تحت پوشش سایر بیمه ها) در صورتی که هزینه درمان در بحث لحاظ شود، کمیته کمک اعتباری به مددجویان به عنوان کمک هزینه درمان اعم از هزینه بیمارستان، دارو، دندانپزشکی پرداخت می کند. ، توانبخشی، تجهیزات و حتی هزینه نگهداری و پوشاک بیماران بستری در بیمارستان.

به گفته وی، در سال جاری مبلغ اختصاص یافته از منابع دفتر مرکزی کمیته امداد به عنوان یارانه برای درمان داوطلبان معادل 300 میلیارد تومان و طی 9 ماهه سال جاری 200 میلیارد تومان است. تومان از این منابع برای یارانه درمان داوطلبان هزینه شده است. البته این مبلغ اغراق نیست که صرف امور خیریه و خیریه می شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد نیز در این خصوص از ابتکار دولت و شورا برای راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت خبر داد. و گفت: قرار است بیماران صعب العلاج با هزینه ای از این صندوق بهره مند شوند که در این حوزه جلساتی برای معرفی مددجویان برگزار شد تا بتوانند از آن صندوق برای کاهش هزینه های خود کمک بگیرند.

Ахмадло ба биан юный из хомный хочень хороший ханвар, источный друган; وی یادآور شد: به دلیل اینکه یک بیماری صعب العلاج می تواند اقتصاد خانواده را فلج کند، یادآور شد: به عبارتی هزینه درمان یکی از هزینه های مهم و تاثیرگذار در خانواده است و اعتباراتی که برای آنها در نظر گرفته ایم کمتر از هزینه های کلان است. هزینه های انجام شده توسط بیمارانی که بعضاً پوشش بیمه ای ندارند. بر این اساس دولت و مجمع باید سهم و تعهدات سازمان های بیمه گر، اعتبارات کمیته امداد را در زمینه پرداخت یارانه به درمان بیماران افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

16 میلیون تومان برای تامین رفاه کادر درمانی

نام 27 بیمار تحت پوشش “جعبه ای برای بیماران با درمان خاص و سخت” است.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل