معرفی و بررسی انواع قفل درب حیاطی و نکات مهم در خرید قفل حیاطی ضدسرقت

همانطور‌که می دانید، قفل درب حیاط نقش اصلی و اساسی را  در امنیت منازل ایفا می کند و همه به دنبال خرید بهترین و ایمن ترین قفل درب حیاط هستند. بنابراین، باید روی این موضوع تحقیق و بررسی زیادی انجام شود و تصمیماتی هوشمندانه گرفته شود. 

 بسیاری از افراد هنگام خرید قفل حیاطی، به دنبال قیمت های ارزان و مناسب هستند. اما باید این نکته را هم در نظر گرفت هیچ چیزی از امنیت و آرامش شما و عزیزانتان با ارزش تر نیست.

بنابراین، به جای خرید قفل درب حیاطی ارزان قیمت با کیفیت معمولی، بهتر است یک قفل درب حیاط ضد سرقت محکم و قابل اعتماد، که قابلیت نصب  بر روی انواع درب های معمولی، چوبی و آهنی داشته باشد را بخرید.

انواع قفل حیاطی و ویژگی های آن ها 

انتخاب قفل مناسب برای حیاط خانه‌ تان، مثل انتخاب یک نگهبان وفادار می باشد! قفل در حیاط انواع مختلفی دارد، از قفل‌ درب حیاط مکانیکی (قدیمی) که با کلید باز می‌شوند گرفته تا قفل‌های هوشمند که با اثر انگشت یا رمز عبور باز می‌شوند.

اگر به دنبال یک قفل محکم و مطمئن هستید که از خانه تان در برابر سارقان محافظت کند، انواع قفل‌ ضد سرقت درب حیاط با زبانه‌های قوی، انتخاب خوبی هستند. اما اگر به دنبال راحتی و تکنولوژی هستید، قفل‌های هوشمند با قابلیت‌های جذاب مثل اتصال به گوشی موبایل، می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

هر کدام از این قفل‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم: 

1. قفل‌های مکانیکی: کلاسیک و پایدار 

قفل‌های مکانیکی قدیمی‌ترین نوع قفل‌ حیاطی هستند و با استفاده از مکانیزم‌های ساده عمل می‌کنند. این قفل‌ها به طور معمول، از یک زبانه و یک کلید تشکیل شده‌اند و درب با چرخاندن کلید درون زبانه، قفل می شود. 

ساختار ساده و محکم این قفل‌ها باعث می‌شود که نصب و استفاده از آنها راحت تر باشد. قفل درب حیاطی مکانیکی نسبت به قفل‌های الکترونیکی، قیمت مناسب‌تری دارد. 

قفل در حیاط قدیمی، به برق نیاز ندارد و در صورت قطع برق نیز قابل استفاده است. قفل‌های مکانیکی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای انواع درب قابل استفاده هستند. 

مزایای قفل‌های مکانیکی:

  • هزینه تعمیر و نگهداری قفل در حیاط مکانیکی بسیار پایین است. 
  • قفل درب حیاط معمولی، نیازی به تعویض باتری ندارد. 

معایب قفل‌های مکانیکی:

  • به دلیل ساختار ساده، باز کردن قفل در حیاط مکانیکی با ابزارهای مخصوص، بسیار راحت است. 
  • کلیدهای مکانیکی به راحتی قابل کپی شدن هستند. 
  • در قفل درب حیاطی مکانیکی، قابلیت‌های اضافی مانند اتصال به سیستم هوشمند خانه وجود ندارد. 

در کل، قفل‌های مکانیکی یک گزینه مناسب برای درب‌هایی هستند که نیاز به امنیت بسیار بالایی ندارند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. 

انواع قفل مکانیکی:

در ادامه،به معرفی پرکاربردترین قفل های مکانیکی پرداخته شده است:

• قفل آویز: راهکاری ساده برای حفاظت

قفل‌های آویز از جمله قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع قفل‌ها هستند که به دلیل طراحی ساده و قابل حمل، برای تامین امنیت در فضاهای مختلف استفاده می‌شوند. این قفل‌ها معمولاً شامل یک بدنه فلزی و یک میله قلاب‌مانند هستند که با ورود این میله به بدنه قفل و چفت شدن در محل مخصوص خود، درب، زنجیر یا هر شیء دیگری قفل می شود. برای باز کردن آن‌ها از کلید یا ترکیب رمزی استفاده می‌شود.

قفل‌های آویز برای استفاده برای درب انبارها، کمدها و دوچرخه‌ها بسیار مناسب هستند.

• قفل کتابی محکم، انتخابی برای ایمنی بیشتر

قفل‌های کتابی ، نوعی از قفل‌های آویز هستند که به دلیل طراحی مستحکم و امنیت بالا، به‌ویژه برای فضاهایی که نیاز به محافظت بیشتری دارند، استفاده می‌شوند. وجه تمایز اصلی این قفل‌ها با قفل‌های آویز معمولی در ساختار  آن‌ها است.

این قفل ها به‌جای قلاب، دارای یک زبانه مستطیلی و کوتاه هستند که درون بدنه قفل فرو می‌رود و این طراحی، باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر برش، تخریب یا باز کردن با ابزارهای غیرمجاز شده است.

2. قفل‌های برقی:  تجربه امنیت و راحتی در یک محصول 

قفل‌های برقی نوعی قفل هستند که برای باز و بسته شدن به جای کلید، از روش‌های الکترونیکی مانند کارت، رمز عبور یا ریموت کنترل استفاده می‌کنند. این قفل‌ها علاوه بر امنیت بالا، راحتی و امکانات متنوعی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

قفل‌های برقی، قابلیت اتصال به سیستم هوشمند خانه را دارند و می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد. برخی از مدل‌های قفل های برقی، امکان ایجاد سابقه ورود و خروج افراد را فراهم می‌کنند و همین باعث شده تا این نوع قفل ها برای اماکن تجاری و اداری بسیار مناسب باشند. 

قفل‌های برقی دارای طراحی مدرن و زیبایی هستند که به دکوراسیون داخلی ساختمان جلوه خاصی می‌بخشند. 

کاربردهای قفل‌های برقی:

  • درب‌های ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری 
  • هتل ها 
  • درب پارکینگ 
  • درب حیاط 

انواع قفل‌ حیاطی برقی

در ادامه، به معرفی انواع قفل برقی خواهیم پرداخت:

• قفل برقی کله گاوی

قفل‌های کله گاوی نوعی قفل‌ برقی با طراحی خاص و امنیت بالا هستند که به دلیل ساختار و مکانیزم مقاوم و محکم، برای درب‌های سنگین و مکان های پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. نام “کله گاوی” به دلیل شکل خاص زبانه قفل است که به یک گاو نر شباهت دارد. این قفل‌ها عمدتاً برای درب‌های ورودی منازل، آپارتمان‌ها، شرکت‌ها و پارکینگ‌ها کاربرد دارند.

  • قفل‌های برقی مغناطیسی

    قفل‌های برقی مغناطیسی، با استفاده از یک آهنربای الکتریکی قدرتمند کار می‌کنند که هنگام عبور جریان برق، نیروی مغناطیسی ایجاد کرده و درب را قفل می‌کند. موقع باز کردن هم جریان برق قطع می شود تا درب باز شود. این قفل ها، دوام بالا و مقاومت خوبی در برابر فشار دارند.

    قفل‌های مغناطیسی بیشتر در ساختمان‌های تجاری، اداری، بیمارستان‌ها و هتل‌ها استفاده می‌شوند.

  • قفل‌های برقی زبانه‌ای

قفل‌های برقی زبانه‌ای همانطور که از نامشان پیداست، یکی از انواع قفل‌های الکترونیکی هستند که با یک زبانه مکانیکی کار می‌کنند که  این زبانه، به وسیله جریان برق کنترل می‌شود.

عملکرد آن‌ها به این صورت است که  جریان برق کمک می کند تا زبانه آزاد شود و درب، باز شود.

  • قفل‌های برقی هوشمند

قفل‌های برقی هوشمند، یکی از پیشرفته‌ترین انواع قفل‌ها در حوزه امنیت و کنترل دسترسی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن مثل Wi-Fi، بلوتوث یا NFC کار می‌کنند.

قفل‌های برقی هوشمند برای منازل، آپارتمان‌ها، ادارات، هتل‌ها و ساختمان‌های تجاری بسیار مناسب هستند.

3. قفل‌های ضدسرقت: سدی محکم در برابر نفوذ 

قفل‌های ضدسرقت، قفل‌هایی هستند که از فناوری‌های پیشرفته و مواد مقاوم ساخته شده اند و  امنیت بسیار بالایی را برای درب‌ها فراهم می‌کنند. این قفل‌ها در برابر انواع مختلف دستکاری و نفوذ، مقاومت بسیار بالایی دارند. 

انواع قفل درب حیاط ضدسرقت، دارای چندین زبانه قوی هستند که در نقاط مختلف چارچوب قرار دارند و موقع بستن، در محل مخصوص خود چفت می شوند و باز کردن آن‌ها بسیار دشوار است. 

ساختمان

 

 

برخی از مدل‌های قفل ضدسرقت به سیستم‌های هشداردهنده مجهز هستند که در صورت هرگونه دستکاری، آلارم می‌دهند. 

برای دریافت کاتالوگ جدیدترین قفل حیاطی ایمن و محکم همین الان با شماره تلفن 02166977848 تماس بگیرید تا یه مشاوره رایگانم از ما هدیه بگیرید. 

4. قفل های هوشمند، راهکار نوین امنیت

  در حال حاضر، انواع قفل هوشمند درب حیاط ، از جدیدترین تکنولوژی‌ها مانند  اثر انگشت، تشخیص چهره یا اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنند. این قفل ها نیز امنیت بسیار بالایی دارند و امکان دسترسی افراد غیرمجاز را به حداقل می‌رسانند. 

قفل های هوشمند، قابلیت‌های متنوعی مانند اتصال به سیستم هوشمند خانه، ایجاد رمز عبور یکبار مصرف و… را دارند. نسبت به سایر انواع قفل، قیمت بالاتری هم دارند. 

جدول مقایسه‌ای ویژگی‌های انواع قفل حیاطی

نوع قفل  مکانیزم کارکرد  مزایا  معایب  کاربردها 
مکانیکی  زبانه و کلید  ساده،ارزان،بادوام،عدم نیاز به برق  امنیت کمتر، امکان کپی شدن کلید، قابلیت‌های محدود  درب‌های داخلی، انباری، پارکینگ 
برقی  نیروی برق،کارت،رمز،ریموت  امنیت بالا،قابلیت های متنوع،ظاهر مدرن  نیاز به برق، هزینه بالاتر، پیچیدگی بیشتر  درب‌های ورودی، هتل‌ها، پارکینگ‌ها 
هوشمند  فناوری های پیشرفته( اثر انگشت،تشخیص چهره)  امنیت بسیار بالا،قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند  هزینه بسیار بالا، نیاز به اینترنت  درب‌های ورودی ساختمان‌های لوکس 
ضدسرقت  زبانه های محکم و قوی، مکانیزم های پیچیده  امنیت بسیار بالا، مقاوم در برابر ضربه و اسید هزینه بالا، نصب تخصصی  درب‌های ورودی ساختمان‌ها، اماکن تجاری 

اگر هنوز نمیدونید که چه نوع قفلی با نیاز و بودجه شما سازگارتره با شماره تلفن 09353285555 تماس بگیرید تا کمکتون کنیم. 

نکات کلیدی در هنگام خرید قفل حیاطی

1. مقاومت در برابر شرایط جوی: قفل‌های حیاطی باید در برابر عوامل محیطی مانند باران، برف، رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشند. استفاده از قفل‌هایی با روکش ضدزنگ یا ضد آب، می‌تواند عمر مفید قفل را افزایش دهد.

2. جنس قفل: جنس بدنه و زبانه قفل بسیار مهم است. قفل‌های ساخته شده از فولاد سخت‌، به دلیل مقاومت در برابر ضربه، برش و خوردگی گزینه مناسبی برای حیاط هستند.

3. قابلیت ضد برش: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک قفل حیاطی خوب، مقاومت در برابر برش با ابزارهای مکانیکی است.

ساختمان

4. نوع قفل: قفل‌های حیاطی می‌توانند به صورت کلیدی، رمزی یا هوشمند باشند. شما می توانید بسته به نیاز خود و میزان امنیت مورد نظر، نوع قفل را انتخاب کنید. قفل‌های هوشمند به شما امکان کنترل از راه دور و نظارت بیشتر را می‌دهند.

5. مکانیزم امنیتی پیشرفته: قفل‌هایی که دارای سیلندرهای ضد دیلم و پین‌های ضد سوراخ‌ هستند، امنیت بیشتری ارائه می‌دهند. این نوع قفل‌ها در برابر تلاش برای باز کردن غیرمجاز با ابزارهای معمولی، مقاوم‌ترند.

6. سطح امنیت قفل (Grade): حتماً به رتبه‌بندی امنیت قفل که معمولاً از سوی مؤسسات استاندارد ارائه می‌شود، توجه کنید. قفل‌های حیاطی با Grade 1 یا 2، معمولاً امنیت بالاتری دارند و برای فضاهای باز و پرتردد مناسب‌تر هستند.

7. سهولت استفاده: قفل‌های حیاطی باید به‌راحتی و بدون نیاز به اعمال نیروی زیاد باز و بسته شوند. قفل‌هایی که مکانیزم‌های ساده و روان دارند، در طولانی‌مدت، کارایی بیشتری خواهند داشت.

8. اندازه قفل و زبانه: اطمینان حاصل کنید که اندازه قفل و زبانه آن با درب یا محل موردنظر سازگار باشد. قفل باید به راحتی روی درب نصب شود و زبانه آن نیز به خوبی در داخل قفل قرار گیرد.

9. امکان استفاده از کلید یدکی: در صورت گم شدن کلید اصلی، امکان دسترسی به کلیدهای یدکی مهم است. بهتر است از قفل‌هایی استفاده کنید که کلیدهای چندگانه دارند.

10. قابلیت عمیر، نصب و نگهداری آسان: قفلی را انتخاب کنید که نصب آن ساده باشد و نیاز به تعمیرات مکرر نداشته باشد. قفل‌هایی که قابلیت تعمیر، نگهداری آسان و تعویض سریع قطعات معیوب را دارند، برای استفاده طولانی‌مدت مناسب‌ترند.در همین زمینه، پیشنهاد می کنیم تا فیلم تعمیر قفل برقی درب حیاط را هم از دست ندهید.

11. برند معتبر: بهترین تولید کنندگان انواع قفل درب حیاطی اکسیناژ،کاله،سیزا،یوتاب، ویرو وغیره، سابقه ای چندین ساله دارند و به خاطر کیفیت عالی و بی نظیر محصولاتشان، سالهاست که مورد توجه اکثر مردم قرار دارند. بنابراین خرید از برندهای معتبر، انتخابی هوشمندانه تر خواهد بود. 

12. قیمت: بودجه خود را مشخص کنید و قفلی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

13. گارانتی: گارانتی، تضمینی است که فروشنده به شما می‌دهد مبنی بر اینکه محصول خریداری شده در مدت زمان مشخصی، بدون نقص کار خواهد کرد. در صورت بروز هرگونه مشکل در این مدت، فروشنده موظف به تعمیر یا تعویض محصول است. 

نتیجه گیری: 

درحال حاضر، با رشد صنعت قفل و کلید سازی و همچنین پیشرفته شدن روش های سرقت، استفاده از قفل درب حیاطی معمولی به تنهایی، امنیت لازم را فراهم نخواهد کرد.  امروزه، نوع جدیدی از بهترین و ایمن ترین قفل های حیاطی تولید می شوند که قابلیت نصب بر روی انواع درب چوبی،فلزی و آهنی را دارند و شما می توانید بدون نیاز به تعویض خود درب، فقط برای قفل هزینه کنید و به این ترتیب، خیال خود را راحت تر کنید و امنیت و آرامش بیشتری را به خود و عزیزانتان هدیه دهید. 

برای خرید قفل درب حیاطی ضدسرقت از یک مرکز معتبر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، همین الان با شماره تلفن 02166977848 تماس بگیرید و یا به وبسایت ما به آدرس https://oxinazh.ir/ مراجعه کنید. 

دکمه بازگشت به بالا