مهمترین مشکلات شرکت‌های تولیدی در سامانه‌های گمرکی

روابط عمومی/خراسان رضوی ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: عدم رویت ثبت سفارش در سامانه‌های گمرکی، مهلت کوتاه ثبت سفارش و زمان بر بودن تخصیص ارز از سوی بانک مرزی از مهمترین مشکلاتی است که گریبانگیر شرکت‌های تولیدی است.

جواد جعفری درباره ترخیص کالا و مواد اولیه به دو مشکل عمده واحدهای تولیدی استان اشاره و اظهار کرد: عدم رویت ثبت سفارش در سامانه‌های گمرکی، مهلت کوتاه ثبت سفارش و زمان بر بودن تخصیص ارز از سوی بانک مرزی از مهمترین مشکلاتی است که گریبان‌گیر شرکت‌های تولیدی است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهد بیان کرد: گمرکات خراسان رضوی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان و رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، تسهیلات و تمهیداتی از جمله اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی، تسهیلات استفاده از انبارهای اختصاصی، ایجاد زون اختصاصی برای واحدهای تولیدی و ترخیص کالای وارداتی درصدی ارائه نموده است که همین امر موجبات جذب و افزایش صادرات از گمرکات استان شده است.

حسن نوری‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد مثبت گمرکات خراسان رضوی در افزایش صادرات اظهار کرد: گمرک، سازمانی تخصصی است و در رشد و افزایش تراز اقتصادی استان، به‌ویژه در مرزها به عنوان گلوگاه اقتصادی نقش حیاتی دارد.

نوری‌زاده بر اصلاح زیرساخت‌ها جهت ساماندهی مرزها به‌عنوان اولویت اصلی و مهم بخش اقتصادی استانداری تأکید کرد و گفت: هماهنگی همه دستگاه‌های نظارتی و تخصصی در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های جامع مرزی ضرورت دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی بر پایه اطلاعات و آمار صحیح امکان پذیر است، افزود: همکاری همه دستگاه‌های اقتصادی استان در ارائه اطلاعات آماری و پیشنهادات تخصصی در جهت توسعه اقتصادی استان اهمیت دارد.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دوشنبه ۲۱ خرداد جواد جعفری در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به افزایش ۳۷ درصدی صادرات در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مراحل روند تشریفات گمرکی در رویه‌های مختلف در گمرکات استان را تشریح کرد.

در پایان این دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از گمرک مشهد بازدید و با همکاران، کارگزاران، حق العمل‌کاران گمرکی و ارباب رجوع دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل