اقتصادی

مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس، حمایت از حقوق سهامدار است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بر این نکته تاکید کرد که مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس، حمایت از حقوق سهامدار است.

به گزارش روابط عمومی، مجید عشقی امروز در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز از یکی‌از ظرفیت‌های مغفول مانده قوه قضاییه که میتواند به بازار سرمایه کمک کند رونمایی شد، اظهار کرد: قطعا شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه با توجه به پیچیدگی‌های این سرمایه، حساسیت های آن و حوزه گسترده‌ای که پیدا کرده است (بیش از ۶۰ میلیون نفر را در بر میگیرد) کمک شایانی به حل اختلافات می‌کند.

وی ادامه داد: یک دستورالعمل هشت بندی پیش از این بین سازمان بورس و قوه قضاییه ایجاد شده بود که ماده یک آن به همین موضوع اختصاص داشت.
در حوزه بحث های پیشگیری هم بین سازمان بورس و قوه قضاییه همکاری نزدیکی وجود دارد که این‌ موضوع منجر به اصلاح برخی مقررات بازار شده است. در این راستا به زودی شاهد افشای آرای کیفی و تخلفات در سایت سازمان بورس خواهیم بود.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین ماموریت سازمان بورس حمایت از حقوق سهام‌داران است، گفت: هدف شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در سازمان بورس رسیدگی سریع‌تر به مشکلات سهامداران است. در این راستا آمار و اطلاعات با قوه قضاییه به اشتراک گذاشته می‌شود.
انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا