مودم های ۵G ایرانی به زودی روانه بازار خواهند شد

ناصر بیاری، مدیر ارزیابی پروژه های صندوق صنایع پیشرفته گفت: فناوری 5G که به عنوان نسل پنجم شبکه های تلفن همراه شناخته می شود، به تدریج جایگزین نسل چهارم می شود. وی در ادامه از مزایای شبکه 5G به کاهش قابل توجه تاخیر شبکه به یک دهم فناوری LTE، افزایش 20 برابری سرعت کاربر و افزایش 100 برابری ظرفیت ترافیک اشاره کرد.

مدیر ارزیابی طرح های صندوق صنایع پیشرفته در ادامه با اعلام اینکه هوشمندسازی صنایع و اینترنت اشیا از مهمترین کاربردهای فناوری 5G محسوب می شود، گفت: در افق 1404 حدود 10 درصد کاربران تلفن همراه به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت. در همین راستا اپراتورهای تلفن همراه چندین سایت 5G را در سراسر کشور راه اندازی کرده اند و در حال انتقال از نسل چهارم به نسل پنجم تلفن همراه هستند.

جزئیات طراحی و تولید مودم 5G ایرانی

بیاری ادامه داد: تحریم ها باعث شد از ظرفیت شرکت های داخلی برای توسعه این فناوری استفاده کنیم. در این راستا، صندوق حمایت از شرکت های فعال و پیشرو دانشگاهی داخلی در زمینه طراحی و تولید مودم های 5G ایرانی را با هدف افزایش پهنای باند اینترنت برای کاربران داخلی، قطع وابستگی به شرکت های خارجی و جلوگیری از خروج ارز در دستور کار خود قرار داده است. داده شده

مدیر ارزیابی طرح های سلامت تاکید کرد: مودم های 5G ایرانی برای اولین بار در کشور با امکانات پشتیبانی جعبه سلامت با قیمت ترجیحی طراحی و تولید می شود. گفته می شود نرخ سود ترجیحی تسهیلات بین 5 تا 15 درصد و حداکثر 3 درصد کمتر از رتبه اعتباری مصوب شورا (18 درصد) است.

به گفته بیاری، این شرکت با حمایت صندوق موفق شد اولین قرارداد طراحی و تولید مودم 5G ایرانی را با یکی از اپراتورهای تلفن همراه منعقد کند. با تولید مودم 5G گام بلندی برای دستیابی به فناوری های روز در حوزه ICT برداشته می شود. در واقع دولت با حمایت مالی از این شرکت ها و پروژه ها می تواند توسعه فناوری های روز دنیا را تسهیل کند و با استفاده از دانش و فناوری قیمت واردات و صادرات را کاهش دهد.

227

خروج از نسخه موبایل