ناتوانی صنعت آلمان برای احیا از شوک قیمت انرژی

مدیرعامل بزرگترین شرکت نیروی آلمان اعلام کرد بعید است صنعت این کشور به طور کامل از شوک قیمت انرژی، بهبود یابد و به رقابت‌پذیری قبل از حمله روسیه به اوکراین بازگردد.

به گزارش روابط عمومی، مارکوس کربر، مدیرعامل شرکت RWE به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: صنعت آلمان یک نقطه ضعف دارد و آلمان اکنون شاهد قیمت‌های بالاتر انرژی است زیرا به واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) وابسته است.

کربر در پایان سال گذشته به فایننشیال تایمز گفته بود اروپا با وجود کاهش قابل توجه وابستگی خود به گاز روسیه، همچنان نسبت به شوکهای عرضه و قیمت گاز طبیعی، آسیب پذیر است، زیرا فاقد هرگونه حائل در این سیستم است.

قیمت گاز طبیعی در اروپا به مدد دو زمستان ملایم‌تر متوالی، بسیار پایین‌تر از بالاترین قیمت‌های ثبت شده از اوت سال ۲۰۲۲ باقی مانده، اما از نظر ساختاری، همچنان بالاتر از قبل از جنگ در اوکراین است.

کربر هفته جاری در اظهارنظر جدیدی به فایننشیال تایمز گفت: آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، باید با قیمت‌های ساختاری بالاتر گاز طبیعی و نابودی تقاضا در صنایع انرژی‌بر، مقابله کند. شاید اندکی بهبود مشاهده شود، اما تصور می کنم که ما شاهد تخریب ساختاری قابل توجهی در صنایع انرژی‌بر خواهیم بود.

آلمان واردات گاز طبیعی خود را ۳۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش داد زیرا مصرف هم کاهش یافت.

طبق آمار رگولاتور انرژی آلمان، مصرف گاز در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، پنج درصد کاهش یافت، در حالی که در مقایسه با میانگین مصرف در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، تقاضا برای گاز در بزرگترین اقتصاد اروپا در سال میلادی گذشته، ۱۷.۵ درصد کاهش داشت.

دولت آلمان تابستان گذشته، در گزارشی اعلام کرد انتظار دارد قیمت گاز طبیعی حداقل تا سال ۲۰۲۷ بالا بماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در تابستان گذشته، گروه اپراتورهای ذخیره‌سازی گاز آلمان (INES)، اعلام کرد آلمان تا فصل زمستان ۲۰۲۷-۲۰۲۶ همچنان در معرض خطر کمبود گاز طبیعی خواهد بود، مگر اینکه اقداماتی برای افزودن پایانه‌های  ال‌ان‌جی، ظرفیت ذخیره‌سازی گاز اضافی یا خطوط لوله انجام دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل