نامه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به رهبر انقلاب/ ایران یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا

رئیس ستاد فرمان امام با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب ، صدور مجوز برای تزریق اولین واکسن تاج ایرانی و پیوستن ایران به لیست شش کشور تولید کننده واکسن را به وی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ، محمد محبر در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اخذ مجوز استفاده از واکسن کو ایران برکت ، کاملاً مبتنی بر دانش محلی و با قرار دادن ایران در لیست شش کشور تولید کننده واکسن ، را به وی تبریک گفت . وی مدیون حمایت و دعای رهبر معظم انقلاب و تلاش جوانان نخبه و جهادگر بود و از همه محققان ، وزیر بهداشت و همكاران ، مراكز تحقیقاتی ، تأمین كنندگان و كارخانه ها برای تولید تجهیزات و شركتها بر اساس مواد اولیه تشكر كرد و دانش
رئیس دفتر فرمان امام در این نامه گفت كه تولید كل واكسن بركت ایران تا پایان سپتامبر سال جاری از 50 میلیون دوز خواهد گذشت.

وی افزود علاوه بر واکسن کو ایران برکت ، کارکنان فرمان امام پنج منطقه دیگر برای تولید واکسن بر اساس سایر فن آوری ها دارند که با موفقیت مطالعات پیش بالینی ، مدل های حیوانی این واکسن ها و آزمایش انسانی آنها را با موفقیت به پایان رسانده است. وزارت بهداشت.

متن نامه امام خمینی (ره) به رئیس ستاد به شرح زیر است:

“نام خدا

من به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای روز بزرگواری را تبریک می گویم
رهبر محترم انقلاب اسلامی

سلام؛

با احترام ، بدنبال گزارش های قبلی از 6 سایت تولید واکسن در ایران و راهنمایی و پشتیبانی فوری حضرت مصطفی علی ، تولد حضرت علی (ع) را به برکت سامان الحجج تبریک می گوییم. ایران که در تاریخ 15 ژوئن 1400 تحصیل کرد ، جمهوری اسلامی را به یکی از شش تولید کننده واکسن تاج تبدیل کرد و در صحنه بین المللی به خودباوری و اعتبار ملی دست یافت.

یک مسئله مهم در توسعه دانش فنی در مورد واکسیناسیون این است که با توجه به اطلاعات موجود در میان کشورهای تولید کننده واکسن مشابه ، راندمان تولید هر لیتر در چین 300 دوز و بهارات در هند 1800 دوز است ، اما با جهاد ، دانشمندان جوان در در کشور ، کارایی واکسن برکت به 3500 دوز در لیتر رسیده است.

از سوی دیگر ، برای تولید انبوه واکسن Kuo Iran Barakat ، دو خط تولید صنعتی توسعه یافته در کمتر از 6 ماه ایجاد شد و از موانع مختلف بین المللی و تحریم عبور کرد ، با ظرفیت کلی بیش از 25 میلیون دوز و 300 میلیون دوز در هر سال طبق ارائه قبلی ، تولید تجمعی این واکسن تا پایان ماه سپتامبر بیش از 50 میلیون دوز خواهد بود.

اخبار مهم دیگر از پنج طریق دیگر شامل واکسن DNA (مشابه واکسن تولید شده توسط Inovio در ایالات متحده) ، mRNA (مشابه واکسن تولید شده توسط Moderna و Pfizer) ، پروتئین نوترکیب (مشابه واکسن تولید شده توسط Novox USA) است. ) ، یک ویروس سرخک نوترکیب (یک واکسن مشابه تولید شده در انستیتوی پاستور فرانسه) و یک واکسن مبتنی بر سلول بنیادی (بدون آنالوگ خارجی) ، یک مطالعه پیش بالینی روی حیوان با موفقیت انجام شد و مستندات لازم برای آزمایش انسانی مجوز به وزارت بهداشت ارسال شد. مسئله دیگر ایجاد خط تولید برای تولید واکسن DNA ، تولید انبوه mRNA ، پروتئین نوترکیب و واکسن علیه ویروس های نوترکیب است.

این موفقیت بزرگ را با مشارکت حضرت ولی عصر (عج) ، حضرت مصطفی علی و اعضای ملت بزرگ ایران به شما تبریک می گویم. البته بدون عنایت خداوند متعال و دعای خیر مقدس حضرت عیسی (ع) و تلاش جوانان نخبه و جهاد در منطقه ، این موفقیت بزرگ امکان پذیر نبود.

من خودم را برای راهنمایی عملیاتی و پشتیبانی شورای عالی ، کلیه محققان و دانشمندان جوان ، وزیر بهداشت و وزیر آموزش پزشکی و همکاران سخت کوش وی ، اساتید و محققان آزمایش بالینی ، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ، تأمین کنندگان و تولیدکنندگان ضروری می دانم . تجهیزات و مواد اولیه ، شرکت های دانش بنیان و همچنین روحیه جهادی و بهره وری در این فراز و نشیب ها ، صفحه طلایی دیگری به سوابق افتخارآمیز انقلاب اسلامی افزود. من از اعلیحضرت دعا می کنم. “

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل