نامه شکایت به رئیس جمهور در مورد گسترش حق Assalue در آلودگی به استانهای همجوار

روابط عمومی / بوشهر مجلس احزاب در بوشهر نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرده است که از عدم توزیع اعتبارات مالیات بر آلودگی به برخی از شهرهای بوشهر شکایت دارد.

پس از اعلام اینکه استان های فارس و هرمزگان پس از چندین سال درگیری تحت تأثیر آلودگی عسلویه قرار گرفته اند ، نامه و دستور معاون رئیس جمهور اثرات آلودگی در عسلویه را به استان های بوشهر ، فارس و هرمزگان تقسیم کرده است.

این موضوع و گسترش ناعادلانه آلودگی باعث نارضایتی زیادی در بین مردم استان های بوشهر و عسلویه شده است که بیشتر آنها در معرض آلودگی هوا ، آب و خاک و همچنین سایر شهرها قرار دارند.

اتاق احزاب بوشهر نیز در اعتراض به توزیع نابرابر این وامها نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرد که در آن آمده است:

“جناب آقای دکتر روحانی ، رئیس جمهور

سلام
همانطور که می دانید منطقه پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان واقع شده است و مردم این کشور همواره صاحبان شایسته تاسیسات بزرگ نفت و گاز در پارس جنوبی بوده اند که همواره در معرض خطر هستند. آلودگی ، بیماری ، مضرات اجتماعی مختلف و نبود امکانات پزشکی در این مناطق به دلیل حضور بسیاری از نیروهای غیر محلی بوده است.

در حال حاضر ، با تصمیم اخیر سازمان برنامه بودجه و اقدامات غیرمترقبه و کارشناسی ، تصمیم گرفته شده بودجه هایی برای آلودگی منطقه در بخش هایی از استان های فارس و هرمزگان اختصاص یابد و توزیع آن در برخی از شهرهای همجوار از جمله دیگر موج های نگرانی و نارضایتی است. شهروندان در بوشهر فعالان سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی را دنبال کردند.

3 سوال در مورد این اقدام سازمان برنامه و بودجه وجود دارد:
1- چرا اعتبار مالیات آلودگی به شهرهای لامرد و پرشیا در استانهای همجوار تقسیم شده است؟
با این وجود هیچ درصدی به شهری مانند دیر اختصاص داده نشده است ، که نزدیک به این امکانات است و درصد کمی به شهرهای کنگان ، عسلویه و جم اختصاص یافته است و آیا آنها سهم شهرهای استان را به استانهای دیگر منتقل کرده اند؟

2- سؤال دیگر: امیدواریم تلاش سازمان برنامه و بودجه برای تعیین سهمیه آلایندگی در منطقه پارس جنوبی براساس بررسی های علمی و کارشناسی انجام شود و کشور در کجا واقع شده یا استان بوشهر از کل کشور مستثنی باشد. جواب این سؤال اخلاق روشنفکران نیست ، زیرا در ایران ، تمدن مدیون دروازه ای برای فرهنگ ها ، استان بوشهر است.

3- اگر این ساختمان دولت است ، پس چرا استان های شمالی استان بوشهر از آلودگی نفتی گچساران و خوزستان محروم هستند؟

این تجربه سازماندهی بودجه و برنامه زیست محیطی در کشوری که هیچ پایه علمی نداشته باشد باعث ایجاد تنش بین همسایگان شده و عدم عدالت در این مورد که مردم در آن در کنترل و نظارت بر بیماری عروق کرونا ویروس قلب شرکت کنند ، فقط درد را تشدید می کند و آینده ای ندارد. به درستی نمایش داده نمی شود

آقای رئیس جمهور
بستگی به اهمیت موضوع و نیازهای مردم بوشهر دارد
ما از شما می خواهیم که اقدامات به موقع انجام دهید
“برای جلوگیری از این تبعیض و بازگرداندن سهمیه جدید ، دستورات جدیدی برای پایان دادن به اوضاع صادر کنید.”

به گزارش روابط عمومی ، این نامه به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، وزیر کشور ، استاندار بوشهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام در استان ارسال شده است. روز جمعه بوشهر برای نظارت و اقدامات لازم ارسال شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل