نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

تصمیمات ناگهانی دولت در مورد صادرات ، واردات و ارز چالش های مهمی برای شرکت های تولیدی است و سفیران ایران در سایر کشورها می توانند نقش اساسی در آوردن محصولات دانش بنیان ایران به بازارهای بین المللی داشته باشند.

سید اویس درگاه ، مدیر عامل شرکت فناوری ، در مصاحبه با روابط عمومی “تولید امسال؛ وی گفت: به بهانه تزیین به نام سال “ستونها ، موانع” سهواً یا عمداً برای تولید مردم بر اساس جهل و نادانی تعدادی از مشکلات در کشور ایجاد شده است. : محصول؛ دولتی که تولید را مزرعه ای می داند که بدون هیچ گونه حمایتی آماده برداشت است و می خواهد هنگام برداشت پشت میز تولیدکننده بنشیند. وظیفه دولت جمع آوری نیست ، بلکه حمایت از صنعت داخلی است.

وی با انتقاد از شیوه قیمت گذاری محصولات دانش بنیان در کشور ، گفت: “ما تولیدکننده محصولات تفاله هستیم و دولت از ما می خواهد که قیمت های مصرف کننده را اضافه کنیم و بسته به نوع کیفیت برای افراد مختلف می توانیم قیمت های مختلفی داشته باشیم ، اما شاهد افزایش ناگهانی قیمت ها.

درگاهی از سربار به عنوان یکی دیگر از مشکلات بخش تولید کشور یاد کرد و گفت: “قیمت گاز در ایران سر به فلک می کشد و اگر دولت بخواهد یارانه پرداخت کند ، درست است که این یارانه را به طور تصاعدی در بخش گاز افزایش دهد.” «، هزینه واقعی آن را در نظر بگیرید و محاسبه کنید. متأسفانه این اتفاق نیفتاد ، زیرا 10٪ به عنوان ارزش افزوده و 10٪ به عنوان عوارض دریافت می کند که باعث افزایش هزینه های تولید می شود.

مدیر عامل دانش بنیان با بیان اینکه جمع آوری این تعرفه ها و محاسبه نمایی هزینه گاز ترمز و برق باعث کاهش سرعت تولید می شود ، تأکید کرد: هزینه های تبلیغاتی محصولات دانش بنیان از دیگر مشکلات تولید است. چقدر فروش توان پرداخت بین 70 تا 80 میلیون دلار برای تبلیغات را داریم؟ و بخش تبلیغات ممکن است یارانه دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند تهدیدات را به نفت ناشی از تحریم ها تبدیل کند ، گفت: “چیزی در کشور به نام مصرف سرانه وجود دارد که میزان صادرات یا واردات کالا را تعیین می کند.” از طرف دیگر ، تولید کننده وقتی با یک شرکت در ارمنستان قرارداد می بندم ، در دست افرادی است که به دنبال موقعیت سرانه هستند و این افراد ناگهان اعلام می کنند که صادرات متوقف می شود و من آن را صرف بازاریابی کردم و وقتی می خواهیم صادرات داشته باشیم ، این محصول ضروری اعلام می شود.

درگاهی خاطرنشان كرد كه اخذ مجوزهای تولید چالش دیگری بود: «ما در بخش بهداشت دستگاهی به نام UMDNS ساخته ایم كه یك سال و سه ماه بعد توانستیم آن را تهیه كنیم. اختراع “ايجاد كردن؛ با این حال ، اکنون در دوره پیشرفت سریع فناوری هستیم. حالا آیا می توانیم یک سال و 3 ماه صبر کنیم تا کد را با این شتاب فناوری دریافت کنیم؟ این باعث می شود که از دنیا عقب بمانیم.

به گفته محقق ، این دستگاه زمان جراحی را 50 تا 80 درصد کاهش می دهد.

وی با اشاره به تعداد جوانان کارگر گفت: دولت آنها را به جای استفاده در تولید منسوخ کرده است.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل شدن یک دولت حامی دولت به یک دولت پاسخگو گفت: در این زمینه باید کمیته ای تشکیل شود تا دولت هر سه ماه یکبار در برابر این ارگان پاسخگو باشد.

دارگاه در مورد حمایت دولت از تولید محصولات دانش بنیان گفت: “محصولات دانش بنیان در کشور تولید می شوند ، اما بزرگترین مشکل ما نهادهای دولتی است. اگر ردپای دولت کاهش یابد ، شرکت ها در مسیر درست حرکت می کنند.

مدیرعامل این شرکت مراقبت های بهداشتی با اشاره به نقش سفیران ایرانی در خارج از کشور در توسعه دیپلماسی علم و فناوری خاطرنشان کرد: سفیران ایرانی در خارج از کشور برنامه ای برای توسعه صادرات کالاهای داخلی به خارج ندارند.

وی اضافه کرد: مطابق مواد 9 و 10 قانون کارآفرینی ، سفارتخانه ها باید از دیدگاه اقتصادی غیر از سیاسی و فرهنگی برخوردار باشند و باید در ایجاد محیط مساعد برای تولیدات داخلی و تولیدکنندگان در کشورهایی که فعالیت می کنند ، تلاش کنند. ، و با ایجاد پایگاه داده صحیح. “، برای راهنمایی و کمک به تولیدکنندگان و بازرگانان کشور.

وی در توضیح مشکلات شرکت های حمل و نقل گفت که یک کانتینر از تهران به کابل 2200 دلار (60-70 میلیون مه) هزینه دارد. این کشورها مانند ترکیه به حمل و نقل یارانه می دهند.

درگاهی حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان و به روزرسانی دقیق و صحیح تعرفه های گمرکی را از راه های تولید محصولات شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: “امسال رهبر بر رفع موانع تولید و پشتیبانی متمرکز شد و این من و همه را تشویق می کند تهیه کنندگان. “این شرکای ما خواهد بود ، و ما امسال را با تعادل دو جانبه و استقامت زیاد آغاز خواهیم کرد ، و امیدواریم که یک جهش واقعی و عملی در تولید ، همانطور که توسط مقام معظم رهبری اشاره شده است ، مشاهده کنیم. .

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل