استانی

نمایشگاه آثار چاپ دستی در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی چهارمحال وبختیاری ،شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: در نمایشگاه آثار چاپ دستی بر روی پارچه، ۶۴ اثر که با استفاده از چاپ لینو و باندانا تهیه شده، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این آثار حاصل تلاش ۲۶ نفر از دانشجویان دانشکده فنی دختران شهرکرد است که زیر نظر آمنه نظری از استادان این دانشکده به خلق این تعداد اثر پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه از جمله اقدامات هنری در حوزه عفاف و حجاب و مد و لباس و همچنین از مجموعه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی به شمار می‌رود، تصریح کرد: ۳۴ اثر از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه چاپ دستی شامل چاپ لینو بر روی پارچه‌های قلمکاری در ابعاد مختلف است و بخشی دیگری از نمایشگاه هم به تعدای لباس‌ رنگ‌آمیزی با روش باندانا اختصاص دارد.

فرجی یادآور شد: روزهای آغازین تیرماه نیز نمایشگاه دیگری با عنوان طراحی لباس روی بوم با ارائه ۷۱ تابلو و ۲۰ لباس طراحی شده در نگارخانه شهید شهرانی برپا شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، معرفی چهره‌های جدید هنری و تشویق آنان به تولید اثر، ایجاد فضای مناسب برای ارائه آثار جدید و حرکت در مسیر آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با صنعت چاپ پارچه و مد و لباس و همچنین حمایت از تولیدات داخلی را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس برشمرد.

گفتنی است، نمایشگاه آثار چاپ دستی تا ۱۴ تیر همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ پذیرای بازدیدکنندگان است.

46

دکمه بازگشت به بالا