نکاتی درباره پرورش شترمرغ که باید بدانید

پرورش شترمرغ و ترفندهای آن

ادعاهای فعلی مبنی بر اینکه افراد زیادی از پرورش شترمرغ ثروتمند شده اند چیز جدیدی نیست. تب شترمرغ تجاری پرورش  در اواخر قرن نوزدهم از آفریقای جنوبی وارد ایالات متحده شد و در ابتدا جمعیت تخمینی 1600 شترمرغ در کالیفرنیا و آریزونا مستقر شد. یک سرمایه گذار در سال 1900 پیش بینی کرد که پرهای شترمرغ همچنان رشد کنند و به یکی از صنایع استراتژیک کالیفرنیا تبدیل شوند.

اما تغییر در شرایط اجتماعی و اقتصادی درست قبل و در طی جنگ جهانی اول منجر به فروپاشی جهانی این صنعت شد. زمان نشان خواهد داد که آیا علاقه فعلی به پرورش شترمرغ فقط یک حرفه کاملاً تئوریک است که وقتی عرضه واقعی تقاضای واقعی (تقاضا) را برآورده می کند ، فروکش خواهد کرد یا به یک حرفه پویای اقتصادی تبدیل می شود. رهبران صنعت ادعا می کنند که شترمرغ پرنده ای چند منظوره است که دارای گوشت ترد ، پوست مناسب برای لباس و پرهای مناسب برای تزئین است. اما این احتمال وجود دارد که وقتی تقاضای خرد برای تولیدکنندگان برآورده شود ، قیمت گله های تولیدی کاهش یافته و به تقاضای بازار برای محصولات آنها وابسته شود.

شترمرغ متعلق به خانواده ای از پرندگان به نام ratite است. این خانواده شامل پرندگانی است که قادر به پرواز نیستند و فاقد تیغه جناغ هستند و این شامل شترمرغ ها ، تعویق ها ، کاسواری ها و غیره است. شترمرغ بزرگترین پرنده در جهان است. این پرنده 30 تا 70 سال عمر دارد. شترمرغ 7 تا 6 فوت وزن و 300 تا 400 پوند وزن دارد و می تواند با سرعت 30 تا 50 مایل در ساعت به مدت 15 تا 30 دقیقه با 12 تا 15 فوتی افزایش بدود و می تواند تا 5 فوت بپرد. محتویات تخم مرغ شترمرغ که حدود یک پوند وزن دارد معادل 24 تخم مرغ است.

مزایای پرورش شترمرغ

پارامترهای مهم و ضروری در پرورش شترمرغ

ساخت مزرعه شترمرغ یکی از جذاب ترین مشاغل در جهان است. برای شروع پرورش شترمرغ به زمین ، نیروی کار ، آب ، مجوز و نقدینگی نیاز دارید. قبل از شروع ، شما باید عوامل فوق را در نظر بگیرید. زیرا این عوامل در موفقیت یک پروژه پرورش شترمرغ نقش مهمی دارند.

شما باید بدانید که چگونه از زمینی که در اختیار دارید استفاده کنید. بسته به اینکه چه گزینه هایی را در ابتدای کار در ذهن دارید ، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار زمین برای جفت گیری ، نگهداری مرغ ، پرندگان پرورش  تا سن کشتار و تجهیزات جوجه ریزی اختصاص دهید. ممکن است بخواهید فضاهای دیگری را برای ساختمانهای اداری ، مغازه ها یا محل استراحت کارگران در نظر بگیرید.

گروه بندی های معمول شترمرغ ها در گروه های سه تایی هستند ، یعنی یک مرد و دو ماده ، اما ممکن است دارای نگهداری جفت (یک مرد و یک زن) ، یا گروه های چهارگانه (یک مرد و سه ماده) یا نگهداری گروهی باشید (دو یا چند مورد را در نظر بگیرید نرهایی با دو یا چند ماده. ما توصیه می کنیم که آنها را دو نفره یا سه تایی نگه دارید ، زیرا کنترل عملکرد فردی هر پرنده امکان پذیر است.

پرندگان بالغ باید دو بار در روز ، یک بار در اوایل روز و یک بار در اواسط یا اواخر شب تغذیه شوند. مرغ ها باید حداقل پنج بار در روز مورد بازرسی قرار بگیرند ، وقتی تخم ها هفته ای گذاشته می شود ، باید جوجه کشی روزانه بررسی شود و جوجه ریزی دو بار در روز انجام شود.

همه اینها به کار انسان نیاز دارد. وظیفه دیگری که به زحمت زیادی نیاز دارد تمیز کردن لانه جوجه ها برای جلوگیری از خوردن مدفوع جوجه ها (بسته به تراکم ، سطح و سن جوجه ها) به همین ترتیب تخمگذاری در دستگاه جوجه کشی و تمیز کردن جوجه کشی در زمان. خیلی نیاز دارد پس از اقدامات کارگران مزرعه ، بیشتر کارهای تولید مثل نظارت می شود. پیشگیری بهتر از درمان است و رفع نواقص قبل از بروز مشکل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

پرندگان شب و روز به آب احتیاج دارند. هنگام طراحی لانه ها باید این نکته را در ذهن داشته باشید زیرا احتمالاً تأمین آب برای شما ضرر دارد. در هوای سرد ممکن است برای ثابت نگه داشتن دمای آب در 20 درجه سانتیگراد برای همه پرندگان نیاز به نصب آبگرمکن ها باشد و فقط یخ نزدن آب کافی نیست.

شترمرغ دوست دارد هنگام غذا خوردن آب بنوشد ، این باعث می شود آب به سرعت کثیف شود و بنابراین باید به طور مرتب با آب تمیز تهیه شود. پرندگان به طور مداوم به آب احتیاج دارند و این در مصرف غذای خشک تأثیر می گذارد. آب بسیار گرم یا سرد بر مصرف آب تأثیر می گذارد و اغلب مصرف غذا را کاهش می دهد.

برای اطلاع از اینکه چه نوع مجوز برای ساخت مزرعه شترمرغ مورد نیاز است ، باید با مراکز مربوطه از جمله معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان دامپزشکی مشورت کنید. بخش مرغداری و سازمانهای مرتبط پرورش شترمرغ. در بعضی از کشورها مانند آلمان باید دوره پرورش شترمرغ را بگذرانید. خوشبختانه سایر کشورها آنقدر سختگیر نیستند و پرورش شترمرغ را به عنوان سایر فعالیت های مزرعه در نظر می گیرند.

در رکوردگیری باید بتوانید به سوالات زیر برای هر لانه پاسخ دهید.

مولدها چند تخم مرغ گذاشته اند؟

هزینه خوراک مولدها سالانه چقدر است؟

تولید واقعی جوجه چقدر بود؟

چه تعداد جوجه به سن کشتار رسیده اند؟

هزینه تغذیه هر جوجه تا زمان ذبح چقدر است؟ و از جواب این سوال محاسبه کنید.

هزینه تولید هر تخم چقدر است؟

هزینه تولید جوجه یک روزه چقدر است؟

هزینه تغذیه پرندگان تا رسیدن به وزن مشخص چقدر است؟

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/برای-کسب-و-کار/پرورش-شترمرغ

خروج از نسخه موبایل