نگرانی از اوج‌گیری کرونا در استان‌های شمالی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه این تاج باعث نگرانی در استان های شمالی کشور شده است ، گفت: هنوز هیچ لکه سبز در کشور وجود ندارد و همه مناطق کشور هنوز آلوده هستند.

به گزارش روابط عمومی دکتر سیما سادات لری گفت: در حال حاضر شهرهای نکا ، گائم شهر ، ساری ، فریدونکنار ، آمل در استان مازندران و شهرهای کردکوی و بند گز در استان گلستان در کشور قرمز قرار دارند.

وی افزود: ما 7 شهر قرمز ، 30 شهر نارنجی داریم که این به معنای پرخطر ، 219 شهر زرد ، متوسط ​​و 192 شهر آبی یا کم خطر است.

وی افزود: میانگین دفعات هفتگی بستری شدن مثبت در هفته گذشته و همچنین میانگین بروز هفتگی مرگ و میر نسبت به هفته قبل کمتر بود. در هفته سوم ژانویه ، میانگین بروز هفتگی موارد مثبت 5.7 در هر 100000 نفر بود که بیشترین میزان آن به ترتیب در استانهای مازندران و گیلان بود. در هفته سوم ژانویه ، میزان مرگ و میر هفتگی 6.6 در هر میلیون نفر بود که بالاترین میزان در استان های مازندران و گیلان است.

لای تأکید کرد که با وجود روند نزولی در کشور ، وضعیت بیماری در همه استان ها ناپایدار و حساس است ، در حالی که در استان های شمالی نگران کننده و در حال افزایش است. بنابراین ، هر بهبودی می تواند بیماری را تشدید کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نقطه سبز و تاجی در کشور وجود ندارد ، افزود: “تمام مناطق کشور هنوز آلوده هستند و مبارزه با بیماری ادامه دارد.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل