علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از آغاز بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تاکنون بیشتر صحنه ها مربوط به تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید در 19 سال و سطح واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستان بوده که با این بیماران کار می کنند.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها هفته ها در حال کاهش است ، وقت آن است که نگاهی به وضعیت بهبودی کوید 19 بیندازیم. افرادی که چندین ماه بهبود یافته اند هنوز از اثرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت گفت که انتظار می رود از هر 10 نفری که از نوزدهم عروق پوستی بهبود می یابد ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت شود.

آنجا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این به طور متوسط ​​350،000 نفر است که رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی بالینی در دانشگاه اشلسویگ-هولشتاین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات گفت که می تواند رقم وی حتی بالاتر باشد.

شرایبر: “داده های اولیه مطالعات میان مدت ما نشان می دهد که بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی ، درصد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس قلب دو رقمی است.”

به گفته این متخصص ، اثرات کرونا ویروس بر روی این افراد چنان شدید است که به هیچ وجه نمی توانند کار کنند ، یا اگر این کار را انجام دهند ، نمی توانند به طور م effectivelyثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها به طور چشمگیری تغییر می کند. شريبر ميانگين را حدود 500000 نفر اعلام كرد.

اما چرا بعضی از افراد از عوارض طولانی مدت کرونا ویروس رنج می برند ، در حالی که دیگران این عارضه را ندارند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو به مutesسسات تحقیقاتی اختصاص داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است ، زیرا تأثیر طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک آزمایش دشوار برای دولت آلمان است.

استفان شريبر همچنين بر اهميت سرمايه گذاري در مطالعه اين موضوع تاكيد كرد ، زيرا تعداد افراد مبتلا به بيماري عروق كرونر قلبي طولاني مدت در آلمان از تعداد بيماران مبتلا به برخي بيماري هاي شايع بيشتر است و نياز است كه اين علل به زودي شناسايي شود. تا جایی که ممکن است. در صورت امکان.

در طی بهبودی کووید 19 ، سردرد ، خستگی شدید ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر شناسایی شد. محققان در حال بررسی این هستند که چرا قربانیان چند ماه پس از یک عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می برند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در طول بیماری وجود نداشته اند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و تصادفی” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که این دیگر یک عارضه طولانی مدت Covid نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، یعنی صرف نظر از شدت بیماری ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بسیاری از موارد بیماران حتی نمی دانند به کدام پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون در آلمان ، متخصصان و محققان آماده پاسخگویی به این س inال در چندین پروژه بزرگ تحقیقاتی هستند.

دکمه بازگشت به بالا