اقتصادی

هدفگذاری برای بازگشت ۲۰۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی/

معاون کاهش و رفع موانع رئیس ستاد در حوزه تولید: سقف تاسیسات تولیدی با هدف بازگشت به چرخه تولید در شهرها و مناطق صنعتی کشور از 1500 واحد به 2000 واحد و از ابتدای سال افزایش یافته است. تاکنون 887 واحد تولیدی در سایتهای صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش روابط عمومی ، بابک دین پرست در صدمین جلسه ستاد ساده سازی و رفع موانع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از حدود 4600 واحد تولیدی مستقر در شهرها و مناطق صنعتی کشور حدود 9200 واحد راکد هستند که حدود 20 واحد آنها در شهرک ها و مناطق صنعتی واقع شده اند. درصد تعداد کل واحدهای واقع شده

ایجاد کمیته تشخیصی برای بررسی مشکلات تجهیزات بیکار در مجتمع های صنعتی

معاون ستاد امداد و رفع موانع صنعتی در کشور با اعلام تشکیل کمیته تشخیصی برای بررسی مشکلات این واحدهای راکد: حدود 61 درصد واحدهای راکد در شهرها و مناطق صنعتی به دلیل مشکلات منابع مالی تعطیل شدند. توافق نامه هایی با شورای هماهنگی بانک های خصوصی و دولتی و وزارت صمت به این نتیجه رسید که این مشکلات مالی کنترل و تعیین تکلیف شد.

اختصاص یکهزار و 200 واحد تولیدی راکد طی یک ماه آینده و احیای واحدهای تولیدی حل نشده

دین پرست با اشاره به اینکه بیش از 10 سال 1200 واحد در شهرها و مناطق صنعتی راکد بوده است ، گفت: برای 400 سایت قرارداد منعقد شده است ، جایی که مدیران آنها هیچ تلاشی نکرده اند و تمایلی به ساخت تاسیسات نداشته اند. فسخ شد و کار تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد و قرار بر این شد که قرارداد زمین کسانی که به تعهدات خود برای ایجاد یک واحد تولیدی عمل نکرده اند مطابق قانون فسخ شود و زمین مسترد شود.

توجه ویژه به اجرای قوانین حاکم بر حمایت از گیرندگان ابزارهای ارزی

دین پرست همچنین درباره لزوم تعیین نحوه بازپرداخت بدهی های تسهیل گر ارز اظهار داشت: به دلیل عدم انجام برخی تعهدات مهم قانونی مربوط به حمایت از گیرندگان ارز ، وزارت امور اقتصادی و دارایی مهلت 10 روزه برای ماده 20 قانون رفع موانع تولید تعیین کرد. گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در اجرای ماده 46 قانون “رفع موانع تولید” و ماده 46 قانون “برنامه ششم توسعه” و همچنین برنامه های دولت آینده برای اجرای قوانین خاموش. همچنین ، بنا به دلایلی مانند عدم رعایت قانون و عدم رعایت این قوانین ، پیشنهادهای پشتیبانی واحدها با مشکلات جدی روبرو شدند و بانک های موجود و بنابراین صندوق توسعه ملی نیز در مراحل تصویب الزامات قرار گرفتند. مشکلی در اقساط معوق و معوقه وجود دارد ، آن را به ستاد تحویل دهید.

به گزارش شاتا ، دین پرست افزود که کارگروهی در وزارت اقتصاد با مشارکت نمایندگان وزارت صمت ، بانک مرکزی ، صندوق توسعه ملی ، سازمان های برنامه و بودجه و همچنین سازمان های بخش خصوصی و دبیرخانه در وزارت اقتصاد ایجاد خواهد شد.

راه اندازی 31 مرکز درمانی روزانه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در استانها

وی در ادامه گفت: 31 مرکز مراقبت شبانه روزی در استان ها برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد شده است و با جدیت مسئولان مربوطه باید در این مراکز باشند تا مشکلات واحدها را رصد و برطرف کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا