هدف‌گذاری انجام روزانه ۱۰۰ هزار تست PCR /جزییات انجام تست‌های سریع کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه از ابتدای بیماری کوید -19 می توان روزانه 100000 آزمایش PCR در وزارت بهداشت دریافت کرد ، گفت: البته اگر اصول قرنطینه و انزوا در مورد افراد مثبت اعمال شود ، آزمایش موفقیت آمیز خواهد بود.

در مصاحبه ای با روابط عمومی ، دکتر علیرضا بیگلری وی در مورد وضعیت و میزان تست های PCR در کشور گفت: در حال حاضر تعداد کل آزمایشات انجام شده در کشور متفاوت است و از اردیبهشت تا امروز روزانه 25-40 هزار آزمایش انجام می شود. البته لازم است تعداد آزمایشات تشخیصی ویروس کرونا برای جستجوی افراد مثبت افزایش یابد.

نیاز به قرنطینه و انزوای عروق ویروس کرونا مناسب

وی افزود: مهمترین نکته این است که وقتی افراد از نظر PCR آزمایش می شوند و نتیجه مثبتی می گیرند ، به آنها حقوق می دهند و باید قرنطینه شوند. بنابراین ، یک فرد مثبت باید در خانه از خانواده خود جدا باشد و فرد مثبت در طول قرنطینه نباید وارد جامعه شود و از تاکسی یا حمل و نقل عمومی استفاده نکند. در غیر این صورت ، آزمایش بی فایده است. بنابراین مهم نیست که خودتان آزمایش را انجام دهید ، باید بعد از انجام آزمایش قرنطینه شده و جدا شود.

بیگلری گفت: “یكی از اهداف آزمایش ، شناسایی افراد مثبتی است كه نباید دیگران را آلوده كنند.” این برای شخصی که می داند تاج مثبت است ، اما کارت را در خانه یا خارج از خانه متوجه نمی شود ، بسیار بد است. بنابراین مردم باید این مسئله را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دوم به عنوان مثال ، اگر یک خانواده تاج مثبت داشته باشد ، هنگام بررسی سایر اعضای خانواده ، می بینیم که از هر 10 نفر خانواده 5 نفر مثبت هستند و بقیه اعضای خانواده منفی هستند و وارد جامعه می شوند. بودن. از طرف دیگر ، افرادی که تست منفی می دهند ، در صورت آزمایش مجدد پس از دو یا سه روز ، می توانند نتیجه مثبت بگیرند. چون ویروس در بدن آنها بود اما هنوز نتیجه مثبتی نداده اند. ممکن است ویروس در ابتدای بیماری تشخیص داده نشود. بر این اساس ، بهترین راه حل قرنطینه کردن افرادی است که به مدت 14 روز با پزشکی قانونی تماس مثبت داشته اند. این روش بسیاری از کشورها است. بنابراین ، نتیجه آزمایش منفی نباید کافی باشد. به عبارت دیگر ، افراد رابطه با شخص مثبت تاج را جدی می گیرند. خصوصاً ارتباطات نزدیک و محافظت نشده.

بیگلری به این امر توجه ویژه ای داشت ماهیت آزمایش تشخیصی قرنطینه کردن افراد مثبت استوی گفت: بنابراین ، ابتدا باید به افراد آموزش دهیم كه در جامعه ظاهر نشوند. هر جامعه ای به میزان قابل توجهی خطر آلودگی را افزایش می دهد. موضوع دوم بحث قرنطینه مناسب و مناسب برای افراد مثبت است و مسئله سوم این است که هرکسی با فرد مثبت برخورد می کند باید با توجه به مثبت بودن او ، قرنطینه را رعایت کند.

وضعیت آزمایش سریع آنتی ژن ویروس کرونا در کشور

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: آزمایشات سریع آنتی بادی در گذشته در سراسر جهان استفاده شده است ، اما سازمان بهداشت جهانی با آزمایش سریع این آنتی بادی ها به شدت مخالف است. آزمایشات آنتی بادی تماس قبلی با ویروس را نشان می دهد. این بدان معناست که فرد به ویروس آلوده شده و در بدن خود آنتی بادی ایجاد کرده است. اکنون شخصی که در روزهای اولیه بیماری ویروس کرونا قلب است و می تواند ویروس را گسترش دهد ، دارای آنتی بادی منفی خواهد بود. بنابراین ، این آزمون گیج کننده است. بنابراین ، آزمایش سریع آنتی بادی باید قطع شود.

بیگلری گفت: “یک آزمایش سریع که ذرات ویروس و آنتی ژن های ویروسی را تشخیص می دهد و آزمایشی به نام آنتی ژن های سریع ، درست است.” آزمایش سریع آنتی ژن از دقت کمتری نسبت به PCR برخوردار است اما می توان از آن استفاده کرد زیرا زمان و سرعت این آزمایشات بهتر و راحت تر است. البته این آزمایش باید توسط مانیتورهای ایمنی زیستی نیز انجام شود. این به این دلیل است که آزمایش از گلو نمونه می گیرد. این نوع تست به افزایش سرعت کمک می کند تا بتوانیم آزمایشات بیشتری انجام دهیم. البته مهمترین چیز اطمینان از قرنطینه افراد مثبت است. در غیر این صورت ، هزینه ها ناکارآمد خواهند بود.

او بیان کرد: از زمان شروع Covid-19 ، هدف وزارت بهداشت دستیابی به 100000 آزمایش PCR در روز بوده است که مطمئناً می تواند بودجه لازم را تأمین کند. علاوه بر این ، موفقیت در آزمون به دلیل توانایی قرنطینه در افراد مثبت است. چون اگر ما به جای 100000 تست هر روز 300000 تست بزنیم اما افراد مثبتی در جامعه وجود داشته باشند فایده ای ندارد. البته 100000 آزمایش در روز هدف خوبی برای ساکنان و منطقه است اما به شرطی که قرنطینه و انزوا برای افراد مثبت تلقی شود.

بیگلری گفت: “طبق این تصمیم ، در حالی كه منتشر خواهد شد ، آزمایش سریع آنتی ژن كرونر فقط برای اطمینان از م itثر بودن آن در سیستم دولتی مورد استفاده قرار می گیرد و سپس بررسی خواهیم كرد كه آیا آزمایشگاه های خصوصی می توانند از آن استفاده كنند.” یا نه.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل