هشدار جدی درباره قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴

اپل با معرفی سری آیفون 14 بارها در تبلیغات این گوشی ها به قابلیت ارتباط با ماهواره ها برای ارسال پیام اضطراری اشاره کرده است. اما برخی از کارشناسان معتقدند که این قابلیت جدید می تواند برای برخی از کاربران مشکلاتی ایجاد کند. آیفون های جدید به شما این امکان را می دهند که از مکان هایی که شبکه تلفن همراه یا پوشش اینترنتی وجود ندارد، پیام های کوتاه ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

اپل می گوید این ویژگی یکی از مهم ترین و جدیدترین ویژگی های امنیتی است که امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از آن نداشته باشید. با این حال، کارشناسان می گویند این ویژگی می تواند به ماجراجویان احساس امنیت کاذب بدهد. کریستوفر بویر، مدیر اجرایی انجمن ملی جستجو و نجات، می گوید که تفریحات در فضای باز همیشه توسط افرادی که مبتدی یا آموزش ندیده هستند، شرکت می کنند. افرادی که به فناوری به عنوان یک شبکه امن اعتماد دارند و واقعاً آن را درک نمی کنند، در مسیر اشتباه قرار می گیرند. علاوه بر این، همیشه افرادی هستند که با نیت منفی از فناوری های موجود سوء استفاده می کنند.

درخواست کمک بفرستید

اپل می گوید که قابلیت ارسال پیام های اضطراری از طریق ماهواره از نوامبر در سری آیفون 14 فعال خواهد شد. این ویژگی به شما کمک می کند تا در مناطق خارج از پوشش تلفن همراه و شبکه های Wi-Fi با دیگران ارتباط برقرار کنید. این شرکت هشدار می دهد که ارسال پیام از طریق ماهواره در شرایط ایده آل می تواند تا 15 ثانیه طول بکشد و در برخی سناریوها این مدت ممکن است به بیش از دو دقیقه افزایش یابد. اگر زیر پوشش گیاهی هستید یا با موانع مختلف احاطه شده اید، ممکن است نتوانید از این طریق پیام های اضطراری ارسال کنید.

ماهواره ها روی اتصالات کار می کنند. اگر در جنگل، غار یا دره یا هر جای دیگری در شمال کانادا یا آلاسکا هستید، ممکن است نتوانید به دستگاه های ماهواره ای خود متصل شوید. بویر می گوید: محدودیت های ارتباطات ماهواره ای را مطالعه کنید و آنها را درک کنید. در غیر این صورت این فناوری کاملا بی فایده خواهد بود. شما نباید به طور کامل به خدمات ماهواره ای اعتماد کنید. همیشه مطمئن شوید که برای برقراری تماس های اضطراری یا دریافت هشدار، رادیوهای دو طرفه در اختیار دارید.

نجات ماهواره ای

بسیاری از کارشناسان می گویند که قابلیت های ماهواره ای آیفون 14 در صورت استفاده دقیق می تواند ابزار بسیار مفیدی باشد. Ryan B. Carlson، مدیر اجرایی انجمن آموزش وحشی، گفت: این احتمال که ارتباطات ماهواره ای منجر به اعتماد بیشتر افراد به این فناوری شود، دلیلی برای عدم خرید آیفون جدید نیست. وی در گفت وگویی گفت: پاسخ این است که کاربران با بهترین روش های ایمنی آشنا شوند و آموزش های لازم به آنها ارائه شود. برای افزایش سطح آگاهی مردم در فعالیت های تفریحی باید دسترسی به آموزش و حجم آموزش را افزایش دهیم تا بتوانیم در سناریوهای مختلف تصمیم درستی بگیریم. یک روز آموزش در مقایسه با هزینه نجات، به خصوص در مناطق دور افتاده بسیار مقرون به صرفه است.

همه راه حل های ارتباط ماهواره ای عملکرد یکسانی ندارند

هاردینگ بوش، یکی از اعضای سابق نیروی دریایی نجات جهانی (ارائه دهنده خدمات پزشکی، امنیتی، تخلیه و مدیریت ریسک سفر) در مصاحبه ای گفت کسانی که علاقه مند به سفر به کشورهای دیگر هستند نباید سایر دستگاه های پیام رسان ماهواره ای خود را با آیفون جایگزین کنند. وی خاطرنشان کرد: دستگاه پیام رسان ماهواره ای امکان ارسال پیامک و ایمیل کوتاه را برای هر فردی فراهم می کند و قابلیت این دستگاه ها تنها به ارسال پیام کوتاه به مراکز فوریت های اورژانسی مانند 911 محدود نمی شود. وی در بخشی از این توضیح گفت:

دستگاه‌های پیام‌رسان ماهواره‌ای معمولاً از قابلیت ردیابی استفاده می‌کنند که به کمک آن کاربر می‌تواند برای گیرندگان خاص پیام ارسال کند و گیرنده نیز می‌تواند حرکت و موقعیت فرستنده را با یک نقشه گرافیکی شامل موقعیت، مختصات جغرافیایی، جهت دنبال کند. سفر و سرعت حرکت . .

بوش اضافه می کند که توانایی اتصال به شبکه های تلفن همراه و ماهواره ای در یک دستگاه، پیشرفت بزرگی در فناوری محسوب می شود. زیرا کاربران با این نوع دستگاه ها امنیت بیشتری خواهند داشت و همیشه می توانند با مرکز اورژانس تماس بگیرند.

بوش می‌گوید: با گسترش قابلیت‌های ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند، زمانی فرا می‌رسد که این نوع ویژگی، قابلیت‌های پیام‌رسان‌ها و ردیابی ماهواره‌ای و تلفن‌های ماهواره‌ای را فعال کند. اما تا آن زمان توصیه می‌شود از دستگاه‌هایی که قابلیت‌های پیام‌رسانی و ردیابی ماهواره‌ای را در تمام مناطقی که پوشش شبکه تلفن همراه وجود ندارد، استفاده کنید.

بویر همچنین هشدار داد که نباید با آیفون 14 دل بسته باشید و در مواقع اضطراری به راحتی می توانید از شر افکار خود خلاص شوید. شما باید نحوه استفاده از نقشه و قطب نما را یاد بگیرید و این ابزارها را همراه خود داشته باشید. همچنین قبل از چنین سفرهایی به دیگران اطلاع دهید که کجا می روید و چه زمانی برمی گردید. وی در بخشی دیگر از توضیحات گفت: افراد برای افزایش ایمنی وسایل مورد نیاز محیطی را که قصد سفر دارند به همراه داشته باشند. آنها باید در زمینه کمک های اولیه آموزش ببینند و تمام مهارت های لازم برای حضور در فضاهای باز را بیاموزند تا در صورت مفقود شدن بتوانند خود را از محل مطلع کنند و بتوانند درخواست کمک ارسال کنند.

5858

خروج از نسخه موبایل