هشدار نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

تهران |خاک

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک،‌ کاهش موقت دید و کیفیت هوا هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی، بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. تا ظهر فردا (۲۷ آنلاین) نیز در نقاط پرتردد شهری در بعضی ساعات افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشداری زردرنگ آورده است: از بعد از ظهر فردا تا اواخر وقت یکشنبه (۲۷ تا ۲۹ آنلاین) در همه مناطق استان وزش باد شدید، گاهی با گرد و خاک،‌ کاهش موقت دید و کیفیت هوا و در ارتفاعات گاهی بارش پراکنده مورد انتظار است.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار وجود دارد بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به  احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای به‌ویژه در نیمه جنوبی و مناطق غربی به‌دلیل گرد و خاک و کاهش دید، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع هنگام وزش باد، احتیاط در انجام امور عمرانی، استفاده از ماسک بهداشتی در مناطق مستعد گرد و خاک به‌ویژه برای بیماران قلبی و تنفسی، اطفال و سالمندان توصیه می‌کند.

همچنین از بعد از ظهر روز دوشنبه (۳۰ آنلاین) در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و در بیشتر نواحی استان وزش باد شدید و احتمال خیزش موقت گردوخاک دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۷ آنلاین) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۸ آنلاین) صاف تا قسمتی ابری، به تدریج نیمه ابری، در بعضی از ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل