هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

شفاف گفت که با کاهش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت در هند، مانند بسیاری از کشورهای غربی، از دولت خواسته اند تا طرحی را برای معرفی دوز Quid 19 به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. تمرکز مقامات کشور عمدتاً بر تکمیل معرفی دو دوز این واکسن به 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) است.

طبق آمار رسمی، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۴۳ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. اما هنوز واکسیناسیون کودکان زیر 18 سال در کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با تکمیل یک برنامه تزریق دو دوز، مصونیت کووید 19 را برای بزرگسالان در این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند، دو دوز واکسن کرونا کافی است.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که این تصمیمات هنوز نهایی نشده و مذاکرات بین مسئولان برای رسیدن به تصمیم نهایی در حال انجام است.

هند بالاترین میزان بروز و مرگ و میر بیماری کووید-19 را در ماه های آوریل و می در جهان گزارش کرده است و طبق داده های رسمی، تا جولای 2021، حدود 70 درصد از جمعیت هند بوده است. آنها به کووید-19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار نفر بر اثر عوارض این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده اند.

خروج از نسخه موبایل