هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

از شنیدن خبر انتقال این روزها هواوی به مناطق جدید تعجب نکنید. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در زمینه ارتباطات از راه دور و تلفن های هوشمند در مناطق دیگر استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر معرفی کرده است.

موتور برقی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت خودروهای برقی است. این نوع اتومبیل چندین سال نمی توانست با اتومبیل های بنزینی رقابت کند و استفاده از آنها در شارژ ، سرعت و قدرت بسیار محدود بود.

باتری های مورد استفاده در موتورهای الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته به لطف ورود پدیده موسوم به “تسلا” در صنعت خودرو ، ما با خودروهای برقی روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکرد بالاتری دارند و از اتومبیل های بنزینی بهتر توسعه یافته اند. باید اذعان کرد که آینده متعلق به آن اتومبیل های الکتریکی و در واقع اتومبیل های دارای سوخت جایگزین است.

در این حالت ، Huawei اولین موتور الکتریکی خود را DriveOne نامید که طبق شواهد ، ویژگی های بهینه زیادی دارد. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل DC ، شارژر ، واحد توزیع نیرو و واحد کنترل باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت ساختاری ساده ، سرراست و مقیاس پذیری آسان در سه حوزه طراحی شده است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و همچنین به 5 متر سیم ، 3 اتصال دهنده برق و 2 لوله آب نسبت به رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در مقیاس گسترده کاهش می دهد.

این موتور در کنار دیگر محصولات هواوی قرار گرفته و امکان رانندگی با اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را فراهم می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از عرضه موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم موتور هوشمند و خودکار خود را با نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار از اینترنت برای اتصال ماشین به بسیاری از چیزهای اطراف خود برای دسترسی به داده های محلی استفاده می کند. این اطلاعات می تواند شامل ترافیک در زمان واقعی ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص در هر منطقه باشد.

این اطلاعات به راننده سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا بهترین مسیر را هوشمندانه انتخاب کند. با داشتن اطلاعات کامل و دقیق ، یک سیستم ناوبری می تواند انتخاب بهتری نسبت به سیستم های مدرن ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، به کاربر ارائه دهد.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیشرفته و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که به کمک این فناوری ها به دست آمده است ، توانایی رانندگی اتومبیل بدون نیاز به راننده است که انتظار می رود از رانندگی ایمن تر باشد. بنابراین ، وسیله نقلیه با دقت مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم عمل می کند.

با این حال ، واضح است که در آینده اتومبیل های برقی خودران وجود خواهد داشت. اگرچه مدل های مختلفی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید انتظار داشته باشیم که در آینده نزدیک بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

۲۱۲۱

خروج از نسخه موبایل