واکسن کرونا و ده‌ها سوال فعلا بی جواب‌

روابط عمومی / کرمان شنیدن یک داستان مثبت دیگر در مورد نتایج آزمایش واکسن کرونا از شرکت مدرن داروسازی جالب بود و بسیاری از محققان اتفاق نظر دارند که یک واکسن خوب به احتمال زیاد بهترین روش برای جلوگیری از اپیدمی کرونا در جهان است ، اما می توان درباره این واکسن ها س questionsالاتی را مطرح کرد.

نتایج موقت هفته گذشته Pfizer Pharmaceuticals نشان داد که واکسن آنها 19 مورد Covid را 90٪ کاهش می دهد. در حال حاضر ، نوسازی صنعت داروسازی به خوبی در حال پیشرفت است و نتایج موقت نشان می دهد که واکسن حدود 95٪ موثر است و از بیماری های جدی محافظت می کند. اما نکته کلیدی در تولید واکسن در این دو شرکت و سایر شرکت هایی که در این راستا گام برداشته اند این است که هیچ یک از آنها موارد ایمنی قابل توجهی را گزارش نکردند و واکسن خود را بر روی ده ها هزار شرکت کننده آزمایش نکردند. .

با تولید بسیاری از واکسن های Covid 19 ، ممکن است در ماه های آینده نتایج بیشتری به بار بیاورد ، که تعداد آنها ممکن است به اندازه این دو خبر جذاب روزهای اخیر چشمگیر باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانید نتایج جدید به چه معناست. چه مفهومی داره؟

در عین حال ، افراد س questionsالات زیادی در مورد واکسن ها دارند که باعث سردرگمی زیادی می شود. سوال این است که این واکسن ها چقدر ایمن هستند؟ چه کسی از نظر واکسن آزمایش شده است؟ آیا می توانیم به شرکت ها اعتماد کنیم که گزارش دهند بسیاری از س questionsالات دیگر در این مورد به ذهن خطور می کند.

در مصاحبه ای با روابط عمومی ، دکتر سیمون کلستو ، مدرس ارشد بهداشت مبتنی بر شواهد ، دانشگاه پورتسموث ، انگلیس “چقدر واکسن Covid می تواند موثر باشد؟” وی اظهار داشت: اولین و مهمترین س inال در پاسخ به س yourال شما این است که درک میزان موثر بودن واکسن آسان نیست. محققان باید بدانند که فقط تزریقات فردی می تواند کمک کند. به عنوان مثال ، افراد زیادی از نظر واکسن Pfizer آزمایش شده اند که نیمی از آنها واکسن دریافت کرده و نیمی از آنها به عنوان دارونما یا دارونما دریافت کرده اند. شرکت کنندگان باید در معرض عفونت قرار بگیرند ، انتظار دارند که بیشتر این گروه بتوانند بیماری را کنترل کنند.

وی افزود: در برخی موارد مانند اچ آی وی یا ابولا حتی دادن دارونما نیز می تواند از نظر اخلاقی بحث برانگیز باشد ، زیرا می تواند منجر به مرگ و میر بسیار بالایی شود. برای ویروس کرونا ، محققان باید به عفونت طبیعی اعتماد کنند ، زیرا در حال حاضر هیچ مطالعه ای شرکت کنندگان را در معرض ویروس کرونا قرار نمی دهد ، بنابراین محاسبه اثربخشی براساس تعداد نسبتاً کمی از افرادی است که با افراد آلوده دیگر تماس می گیرند. کوید 19 دستگیر شد.

کلستو گفت: “اثر واکسن نسبت افراد واکسینه شده در گروه واکسینه شده و در گروه واکسینه نشده را نشان می دهد.” این اتفاق افتاده محققان از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی مراحل استفاده از واکسن استفاده می کنند. در نتیجه ، اگر تعداد آنها کم باشد ، مشخص نیست که آیا تفاوت نتایج بین دارونما و گروه های تحت درمان واقعی است یا نتیجه یک حمله تصادفی.

وی با بیان اینکه آمار شناسان از اصطلاح “تجزیه و تحلیل انرژی” برای تعیین تعداد موارد مورد نیاز استفاده می کنند ، گفت: “هدف برای واکسن Pfizer / BioNTech 164 مورد بود که به ما اجازه می دهد تا بدانیم چه تعداد مورد را باید ببینیم.” ارزیابی نهایی ارزیابی شد. در ابتدا تصور می شد که این واکسن تنها 60٪ موثر باشد (60٪ بر اساس تأثیر واکسن آنفلوانزای فصلی) ، اما پس از دریافت اعداد بالاتر از حد انتظار ، شرکت تصمیم گرفت نتایج را در یکی از نقاط تجزیه و تحلیل موقت منتشر کند. انتشار.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل 94 واکسن داوطلبانه آلوده به کووید 19 ، گفت: از این 94 مورد ، 86 مورد در گروه دارونما و 8 مورد در گروه واکسیناسیون رخ داده است که نتیجه آن 90٪ اثر واکسن است. وی خاطرنشان کرد که این سطح از محافظت در برابر عفونت قابل توجه است.

19 اثر آخر واکسن Covid کمتر از تعداد منتشر شده توسط Pfizer و Moderna است

کلستو گفت: “اگرچه این مطالعه بر اساس موارد کمی است ، اما تجزیه و تحلیل آماری به محققان این امکان را می دهد که چه اتفاقی ممکن است هنگام شروع واکسن رخ داده باشد.” افراد در سنین مختلف و همچنین افراد از اقلیت های قومی مختلف ، اما به طور کلی ، تحقیقات بیشتری برای بررسی چگونگی محافظت از گروه های آسیب پذیر مورد نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه اثر نهایی واکسن Covid 19 کمتر از این ارقام ارائه شده توسط Pfizer و حتی Moderna است ، گفت: “دلایل مختلف لجستیکی وجود دارد که باعث می شود واکسن ها بسیار کمتر از تعداد منتشر شده آنها باشند. مطالعات بالینی به عنوان مثال ، واکسن های Pfizer بر اساس mRNA ساخته شده اند و برای حفظ آن به دمای بسیار کمی نیاز دارند ، اما در دنیای واقعی ممکن است واکسن در دمای لازم ذخیره نشود ، بنابراین اثر بخشی آن پایین خواهد بود.

این مدرس ارشد بهداشت مبتنی بر شواهد در دانشگاه پورتسموث پرسید ، “منظورت این است که واکسن بی خطر است؟” به س questionال پاسخ می دهد. وی به روابط عمومی گفت: اگر بتوانید مرحله سوم آزمایش را با هزاران شرکت کننده با موفقیت به پایان برسانید ، می توانید به این سوال پاسخ “بله” دهید.

کلستو افزود: “اکنون شرکت های دارویی باید تمام نتایج آزمایش را برای بررسی توسط دانشمندان دیگر ارائه دهند.” در نتیجه ، این بخش معمولاً قابل اعتمادتر از قبل است ، اما فقط هنگام گزارش نتایج موقت باید احتیاط کرد.

دانستن عوارض جانبی طولانی مدت واکسن ها دشوار است

وی توجه را به سرعت بی سابقه تولید واکسن Covid 19 جلب کرد “آیا می توانیم به شرکت ها اعتماد کنیم؟” “اکثریت قریب به اتفاق فرآیندهای تولید واکسن Covid 19 در جهان مبتنی بر فناوری های سطح بالای پلت فرم است و گزارش های شرکت های دارویی نشان می دهد که حتی از چند فناوری جدید نیز استفاده می شود ، اما این باید مورد توجه قرار گیرد.” توجه به این نکته مهم بود که آزمایشات بالینی و روند کنترل تهیه این واکسن بسیار دقیق است.

این مدرس ارشد بهداشت مبتنی بر شواهد در دانشگاه پورتسموث است “عوارض جانبی این واکسن ها” وی گفت: در حال حاضر شناختن عوارض جانبی طولانی مدت واکسن ها دشوار است. واکسن Pfizer در 21999 نفر ساخته شده است و تاکنون هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است ، اما مشکل اصلی این است که اگر این واکسن به میلیون ها نفر تزریق شود ، بدون عوارض جانبی باقی خواهد ماند. ؟ به طور کلی ، عوارض جانبی واکسن ها معمولاً نادر است و باید به آنها اشاره کرد خطر عوارض بیماری عروق ویروس کرونا بسیار کمتر از واکسیناسیون نیست.

کلستو ادامه داد: در بحث آمار ، عنوان به عنوان “قانون سه” ارائه شده است. اگر این قانون به ما بگوید که 21999 شرکت کننده بدون هیچگونه عارضه جانبی تحت درمان قرار گرفتند (با 95٪ کارایی) ، ممکن است عوارض جانبی واکسن از 3 به 21999 تقسیم شود ، بنابراین تصور می شود که عوارض جانبی واکسن حداقل باشد. از هر 10 هزار نفر یک نفر ، اما محققان برای انجام این آزمایش عجله دارند.

او به این کار ادامه خواهد داد “واکسن چقدر ایمن است؟” وی به روابط عمومی گفت: “در صورت استفاده گسترده از واکسن ، جامعه پزشکی و جامعه باید از ایمنی آن اطمینان حاصل کنند.”

این یک مدرس ارشد بهداشت مبتنی بر شواهد در دانشگاه پورتسموث است “چگونه از واکسن استفاده می کنیم تا موثر و ایمن باشد؟” وی در گفت وگو با روابط عمومی اظهار داشت: در حال حاضر ، مقامات پزشکی در سراسر جهان در حال بررسی روش هایی برای اجرای واکسیناسیون در برنامه های ملی هستند ، اما نحوه انجام آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کلستو گفت: “به عنوان مثال ، دولت انگلیس 40 میلیون دوز Pfizer سفارش داده است که 20 میلیون نفر را در دو دوز ، در تمام سن بالای 55 سال واکسینه می کند.” به طور کلی ، واکسیناسیون در درجه اول به جامعه در معرض خطر عفونت (کادر پزشکی) یا به افرادی که در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری هستند (افراد آسیب پذیر ، افراد با بیماری های بزرگ و افراد مسن) انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که تولید انبوه واکسن سریع نیست و تولید و تحویل آن زمان بر است.

راه ریشه کن کردن ویروس کرونا می تواند طولانی و دشوار باشد

وی گفت: “نتایج واکسن های Pfizer و Moderna قطعاً امیدوار کننده است.” علاوه بر ایجاد پتانسیل واکسن برای محافظت در برابر ویروس ، باید این را بدانیم آیا واکسن ایمنی پایدار ایجاد می کند؟ یا مثلاً باید واکسن آنفلوانزای فصلی یا کزاز را بیشتر استفاده کرد؟

در یک سخنرانی درباره سلامتی در دانشگاه پورتسموث گفت: “قبل از اینکه از انتشار این واکسن هیجان زده شویم ، باید چند سوال عملی را در ذهن داشته باشیم. هزینه واکسن چقدر است؟ آیا امکان ساخت آن به صورت دسته جمعی وجود دارد؟ آیا حمل و نگهداری آسان است؟ سایر مشکلات لجستیکی آن چیست؟ وقتی به واکسن Covid 19 اعتماد کنید جواب همه این سالات مثرتر خواهد بود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل