واکسیناسیون مددجویان و کادر درمان مراکز ماده ۱۶ آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی پزشکی و اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: واکسیناسیون مراجعین و کادر درمانی مراکز ماده 16 با کنترل ستاد مبارزه با مواد مخدر و تأیید وزیر بهداشت آغاز شد. .

به گزارش روابط عمومی ، دکتر رضا تویسرکان منش گفت: معتادان به دلیل مصرف مواد مخدر و شرایط زندگی ، سوءتغذیه و نارسایی های مسکن ایمنی را تضعیف کرده اند.

وی افزود: سیستم ایمنی مهمترین مانع حفاظتی در برابر ویروس کرونا است و فرد مستعد ابتلا به بیماری با سیستم ایمنی ضعیف است ، بنابراین طبق پروتکل ملی واکسیناسیون ، پس از کادر پزشکی ، بیماران با هر شکلی از پیوند و دیالیز آسیب پذیر هستند..

مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا برای دریافت واکسن تاج ، اولویت را با مراجعه کنندگان (معتادان به مواد مخدر) مستقر در مراکز ماده 16 اعلام کنند. . کارکنان این مراکز دارای شرایط خاص و حساسی هستند و یکی از خطرناک ترین وظایف بعد از کادر پزشکی ، فعالیتهایی است که انجام می دهند.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تویسرکان منش گفت: “با گذشت زمان ، مصرف مواد به تدریج ریه بیماران (معتادان به مواد مخدر) را تضعیف می کند و بدن را مستعد ابتلا به بیماری های عفونی مانند بیماری کرونا ویروس قلب می کند.”

وی افزود: علاوه بر این ، طبق مطالعات آماری ، داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند و این سرکوب ورود ویروس به بدن را تسهیل می کند و بیمار را مستعد بیماری می کند که این امر با اثرات سوء بر سیستم ایمنی بدن همراه است. بنابراین واکسیناسیون بیماران و کادر درمانی مطابق ماده 16 تحت نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل