واکنش انگلیس به قطع نامه آتش‌بس فوری در غزه

وی عنوان کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد «پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش فوری کمک‌های امدادی از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از تحویل آن ‌ها (به غزه) می‌شوند، ارسال می‌کند.»

به گزارش ایرنا، دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس این پیام ها را در تماس های خود با نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی [رژیم] اسرائیل طی هفته های اخیر تکرار کرده اند.

وودوارد با بیان اینکه انگلیس خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت است، افزود: ما باید روی ترسیم مسیر آتش‌بس فوری به سمت برقراری صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: «این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با یک طرح حمایت بین‌المللی، حذف ظرفیت حماس برای حمله مجدد به اسرائیل، عدم حکومت حماس بر غزه، و ترسیم مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی است که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در امنیت و صلح زندگی کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعتی پیش قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد. این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به آتش بس فوری در ماه رمضان احترام بگذارند.

این قطعنامه پس از آن به تصویب رسید که ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی برخلاف ادوار قبل، رای ممتنع داد.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل مخالفت نکردن اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

بر همین اساس کابینه رژیم صهیونیستی از لغو سفر برنامه‌ریزی شده هیات خود به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا خبر داد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد. اما آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

310310

خروج از نسخه موبایل