وجود ۵۰۰ هزار فرد بالای ۶۰ سال با اختلالات حافظه‌ای/اختلالات کودکانی که هرگز شناسایی نمی‌شوند

معاون ارشد علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 7 تا 8 درصد افراد بالای 60 سال دارای اختلالات شناختی هستند که این رقم در 500 هزار نفر با نوعی اختلال حافظه است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد تقی جغتایی با اشاره به تشکیل کارگروه حفظ و ارتقای توانمندی های شناختی در ستاد علوم شناختی در افتتاحیه و ارزیابی چهار محصول علوم شناختی در معاونت علمی ریاست جمهوری، افزود: سن و بزرگسالان محور هستند. این به این دلیل است که در بزرگسالان، توانایی های شناختی آنها کاهش می یابد و اگر به آنها کمک نشود، دچار اختلال شناختی می شوند.

وی ادامه داد: تخمین زده می شود که 7 تا 8 درصد افراد بالای 60 سال دارای اختلالات شناختی هستند که حدود 500 هزار نفر به نوعی اختلال حافظه دارند.

مشاور ارشد ستاد علوم شناختی با تمرکز بر مشکلات شناختی در کودکان گفت: بخشی از این اختلالات مربوط به مسائلی مانند اوتیسم و ​​فلج مغزی است و بخشی دیگر به دلیل اختلالات تشخیص داده نشده در نظام آموزشی است. یا در خانواده.” این غیر ممکن است.

جگتای نمونه هایی از این اختلالات را دشواری در خواندن یا درک ریاضیات عنوان کرد و گفت: برآوردها نشان می دهد که 20 درصد کودکان دارای چنین اختلالاتی هستند و در صورت غربالگری می توان جامعه قوی تری ساخت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پروژه هایی در این حوزه شناسایی شده است، خواستار تشکیل کارگروهی برای آموزش در این حوزه شد و گفت: یکی از راه های کشف این گونه تخلفات، ارائه نشانگر برای غربالگری به مردم است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل