وزیر اقتصاد: برای مالیات خانه‌های لوکس ضمانت اجرایی نداریم

وزیر اقتصاد: لوکس ضمانت اجرایی نداریم

وزیر امسار اقتاسادی و دارایی طی سخنانی در میسیون اقتصادی مولس سولامی اسلامی

به گزارش روابط عمومی، احسان خاندوزی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بررسی خانه‌های لوکس، با بیان اینکه این موضوع به عنوان یکی از تکالیف بودجه‌ها، در سال ۱۳۹۹ اصولاً اجرا نشد، گفت: در نیمه دوم. اول اینکه بهترین راه برای امرار معاش چیست و بهترین راه برای امرار معاش چیست؟ پس از شروع به کار ما در وزارت اقتصاد در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ما به سرعت آیین نامه ای که در آذر ماه تنظیم شد، پس از تصویب در هیئت وزیران به دستگاه های اجرایی اجرا شد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه این قانون را اجرا می کند، در دو بعد شناسایی و بررسی می شود، گفت: ابتدا باید وزارت راه و شهرسازی نسبت به شناخت خانه های لوکس اقدام کند و سپس ما در مقام وصول مالیات از آنها برآییم، در حالی که یکی از آنها وجود دارد. وظیفه اصلی وزارت اقتصاد یافتن راهی برای پرداخت همین قانون است.
خاندوزی گفت: در حال حاضر، عملاً تا خانه لوکسی که شناسایی شده است، قصد خرید و فروش ندارد و ناگزیر از گرفتن برگه مفاصا حسابی نیست، نمی توان از وی دریافت کرد. ایینی اگر فردی قصد فروش خانه خود را نداشته باشد ما ابزاری نداریم.
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، وی با توجه به عدم وجود ارقام مد نظر بودجه برای خانه های لوکس به این معنا نیست که سازمان امور مالیاتی به آنها نرفته است، از مجلس شورای اسلامی برای پیش بینی ساز وکار و ضمانت به منظور اخذ این موضوع است. انواع مختلفی از مالیات ها و هزینه ها وجود دارد و انواع مختلفی از مالیات وجود دارد.
وزیر اقتصاد در ادامه و در پاسخ به سوالی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهبرد کلان دولت سیزدهم بر خلاف ادوار قبل که شرکت دولتی به طور کامل به افراد بزرگ و پس از مدتی با رکود و اخراج کارگران می‌شوند، می‌شوند. اگر مدیریت خوبی داشته باشد، بخشی از مالکیت به وی منتقل می شود و این پروسه طی سال های بعد از آن می تواند ادامه یابد. .
در حقیقت در حقیقت در شیوه جدید ، “انتقال مالکیت” ، ،اداشی برای “مدیریت خوب”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل