علمی و پزشکی

وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن کرونا بدست آمده، مدیون وزارت امور خارجه‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش های وزارت امور خارجه برای تهیه واکسن کرونا تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین روز از همایش «اجلاس روسای هیئت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» در جمع سفرا و نمایندگان 15 کشور همسایه ایران حضور داشت. آموزش و پرورش: از تلاش های وزارت امور خارجه برای تهیه واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست گفت: از دکتر امیر عبداللهیان تشکر می کنم. اگر در زمینه واکسن موفقیتی حاصل شود مدیون وزارت امور خارجه هستیم. امروز که مردم ما در حال استراحت هستند باید از سفرای خود در خارج از کشور تشکر کنیم که شبانه روز تلاش کردند.

وی ادامه داد: در مدت کوتاهی با کمک وزارت امور خارجه 150 میلیون دوز واکسن تحویل داده ایم و امروز میزان واکسیناسیون به 87 درصد رسیده و 74 درصد مردم دو نوبت واکسن دریافت کرده اند. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به توانمندی های ایران در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو و آمادگی ایران برای صادرات به کشورهای مختلف پرداخت.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت گردشگری سلامت، ظرفیت های داخلی حوزه پزشکی را به سمت پذیرش بیماران از کشورهای مختلف به ویژه منطقه متمایل کرد و از سفارتخانه های ایران خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه روسای هیأت ها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارتقای همکاری هیأت های وزارت بهداشت و جمهوری اسلامی ایران بیان کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا