اقتصادی

وضعیت سپرده‌های بانکی و نقش بانک‌ها در سامان‌دهی بازار ارز از زبان مدیرعامل بانک رفاه

مدیرعامل بهزیستی در مورد تلاش های بانک در پرداخت وجه در بخش های مختلف و نقش بانک ها در ساماندهی سپرده های بانکی و بازار ارز توضیح داد.

در مصاحبه با روابط عمومی ، اسماعیل اللهقانی در مورد تأثیر کاهش درآمد بانکی بر سپرده ها توضیح داد: “سپرده ها در بانک ها در بین بانک های مختلف کشور گردش می کند و میزان این سپرده ها در شبکه بانکی کاهش یافته است.” از بخش های مختلف پشتیبانی می کند.

وی گفت: “بازار سرمایه به عنوان یک بازار موازی در حال توسعه است.” “بیشتر منابع مالی ساختارهای صنعتی و سرمایه گذاری در جهان توسط بازار سرمایه انجام می شود اما کشور ما عمدتا یک بانک محور است و ما از فرصت های بانکی استفاده می کنیم.” با توسعه بازار سرمایه انتظار داریم بخشی از تأمین اعتبار پروژه ها از طریق بازار سرمایه انجام شود.

وی همچنین در مورد نقش بانکها در کاهش تورم ارزی توضیح داد: “بانکها می توانند از واحدهای تولیدی بویژه آنهایی که در بخش صادرات فعالیت می کنند پشتیبانی کنند که به کشور کمک می کند ارز و صادرات بیشتری را ارائه دهد.” به دلیل شیوع تاجی ویروس ، بسیاری از صادرکنندگان قادر به صادرات نبودند و استهلاک نرخ ارز بطور دوره ای کاهش می یابد. اما با بهبود وضعیت ، اوضاع بهبود می یابد و بانک مرکزی قادر به ارائه ارز خارجی خواهد بود.

Lastehgani با اظهارنظر درباره افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران از زمان فروش سهام Shaste ، اظهار داشت: این امر منجر به افزایش توانایی پرداخت بانک رفاه شده است. در همین راستا ، سطح خطوط اعتباری برای مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از دو هزار ریال به 22 هزار و 300 میلیارد ریال افزایش یافته است. در حقیقت ، تقریباً 11 برابر شده است و پرداخت امسال برابر با مبلغ پرداخت شده به بازنشستگان و مستمری بگیران در منطقه کارز الحسنا طی 15 سال گذشته است.

وی ادامه داد: ما وضعیت ضامن را حذف کرده ایم و این وجوه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت می شود و قسمت هایی نیز از حقوق آنها پرداخت می شود. سقف های انفرادی تسهیلات گرمس الحسنه برای هر نفر دو میلیون تومان بود که به پنج میلیون نفر رسیده است.

مدیرعامل بانک رفاه گفت: صدور انواع بیمه نامه ، بیمه نامه بدنه و انواع دیگر بیمه های مورد نیاز بازنشستگان با نرخ 4 درصد انجام شد. همچنین طرحی به نام “برنامه افتخاری” برای حمایت از بازنشستگان وجود دارد که براساس آن ، این افراد می توانند 500 میلیون ریال برای تعمیر مسکن ، معالجه پزشکی ، آموزش فرزندان خود و ازدواج استفاده کنند.

لاله‌گانی با استناد به “جهش صنعتی” به عنوان شعار سال ، گفت: بانک رفاه برای اجرای شعار قدمی برداشته است. علاوه بر این ، وام جایگزین پنج هزار ریالی برای پرداخت تسهیلات شرکتهای کوچک و متوسط ​​ارائه شده است. حدود سه میلیارد ریال وام برای پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل دار که قادر به پرداخت حقوق خود نیستند ، ارائه شده است.

وی در ادامه گفت: حدود 30 هزار میلیارد ریال وام برای تأمین اعتبار کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و معدن تأمین شده است. علاوه بر این ، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشمول تبصره 18 قانون بودجه سال 1399 به مبلغ سه هزار میلیارد ریال.

تعاونی ها در قالب وام های خوب ، وزارت کار و رفاه اجتماعی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گفت: 3 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات پرداخت شده است. بنگاه های اقتصادی که به دلیل گسترش تاج دچار مشکل شده اند ، حدود سه میلیارد ریال اعتبار دریافت شده است. برای واحدهای تولیدی که به استفاده از این امکانات نیاز دارند ، مبلغ پرداخت تسهیلات پشتیبانی تولید پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است. به عنوان بخشی از طرح پرش “آنلاین سلامتی” ، به پزشکان ، پرستاران و کلیه کادر پزشکی مراکز درمانی تجهیزات ارائه می شود.

لالهاگانی گفت: حدود هزار ریال برای بیماران غیرقابل تحمل خریداری می شود و تسهیلات گرز الحسنا یک درصد و 200 میلیون ریال به فرزندان بازنشستگانی که می خواهند طبق برنامه پیوند ازدواج کنند ، پرداخت می کند. در نظر گرفته شده.

به گفته وی ، بازنشستگان ، بازنشستگان و سایر افراد درگیر در این پروژه ها می توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال به بانک رفاه مراجعه کرده و با 8525 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا