اقتصادی

ولوو دوباره گل کاشت – روابط عمومی

فروش خودروهای ولوو در ماه می با افزایش خودروهای الکتریکی ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی، این گروه خودروسازی اعلام کرد، فروش ولوو کارز در ماه می به ۶۸ هزار و ۳۴ دستگاه رسید که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که با جهش ۲۷ درصدی در اروپا و عملکرد قوی EX۳۰ تمام برقی آن تقویت شد.

ولوو کارز مستقر در سوئد که مالکیت عمده آن متعلق به هلدینگ جیلی چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش مدل‌های تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی ۳۷ درصد افزایش یافته و ۴۸ درصد از فروش گروهی در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

در این بیانیه آمده است ارقام فروش این ماه معیار دیگری از پیشرفت ما به سمت هدف فروش حداقل ۱۵ درصدی برای سال ۲۰۲۴ است. با این حال، فروش در ایالات‌متحده و چین به ترتیب پنج درصد و یک درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، ولوو کارز قصد دارد تا اواسط دهه نیمی از فروش خود را از نظر حجمی به خودروهای برقی اختصاص دهد و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی بفروشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا