ویروس جدید کرونا پشت دروازه های کشور است

به گفته مولدیردکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با تشکر از همکاری فرمانداران و فرماندهان سپاه با وزارت بهداشت در کنترل شیوع تاجگذاری در کشور ، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اکنون در جبهه های جنگ هستیم: ظهور و سقوط ویروس معلوم می شود که ما دروس مختلفی می آموزیم.

وی گفت: “ما در كنترل این بیماری در ماه مه نسبتاً آرام بودیم ، اما بلافاصله با موج شدید بسیاری از ویروس های مبتلا مواجه شدیم.” اگر روند قبلی ادامه داشته باشد و محدودیت ها برآورده نشود ، شاهد 50000 بستری دیگر و 7500 مرگ خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر در رعایت پروتکل ها سهل انگاری جزئی داشته باشیم ، اوج بعدی این بیماری در ماه فوریه خواهد بود که منجر به بروز عوارض جانبی می شود. پیدا شد

رئیسی گفت: “در شب سال نو ، میلیون ها نفر در انگلیس به ویروس جدید آلوده شدند.” ویروس جدید پشت دروازه های کشور است ، بنابراین ما همیشه باید آماده باشیم و باید مرز را بسیار دقیق کنترل کنیم و برنامه ریزی های لازم را برای زمانی که گسترش ویروس شدت می یابد ، انجام دهیم.

نماینده ستاد ملی تاج و تخت ادامه داد: Covid 19 تقریباً از بین رفته و ویروس انگلیس جایگزین می شود. این ویروس از 20 سپتامبر در انگلیس در حال شیوع است ، اما متأسفانه اطلاعات دقیقی در مورد آن وجود ندارد و در هفته سوم دسامبر گزارش شد که تعداد آلوده ها به 1108 نفر رسید. جهش های جدیدی نیز در نیجریه و آفریقای جنوبی ظاهر شده است ، اما میزان این جهش در ویروس RNA حیرت انگیز و غیرقابل پیش بینی است.

وی افزود: در صورت بروز ویروس جدید ، باید مجموعه اقدامات فعلی توسط شهید سلیمانی را ادامه دهیم. تشخیص ، انزوا و نظارت به موقع در محیط اطراف بیمار – این سه وظیفه هرگز نباید فراموش شوند.

رئیسی گفت: “ما هنوز از جایی که می خواهیم فاصله داریم.” “ما تعداد تست کافی را نداریم. تاکنون حدود 800000 آزمون توزیع شده است و ما 1.2 میلیون تست داریم که در صورت نیاز آنها را به دانشگاه ها توزیع می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در مورد مشخصات طرح شهید سلیمانی در مقایسه با سایر پروژه های جهان و کشور گفت: “ما در این پروژه به سمت تشخیص فعال بیماران حرکت کرده ایم.” با توجه به گستردگی و پراکندگی کشور ، کنترل کل کشور غیرممکن است ، ما این پروژه را به صورت محله ای اجرا کردیم.

وی توضیح داد: این طرح 12 تا 25 هزار نفر جمعیت را شامل می شود ، به این معنی که 25 هزار بیمار در این منطقه تحت نظر قرار می گیرند و وضعیت آنها نیز کنترل می شود.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت ، رئیسی گفت که ما در این پروژه سه زمینه مراقبت ، نظارت و پشتیبانی را در نظر گرفته ایم: در بخش حمایت از پروژه برای خانواده های بی بضاعت آلوده و تاج دار یا در تجارت. Bund به دلیل محدودیت های اداری در مواجهه با مشکلات اقتصادی از پشتیبانی برخوردار خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به همکاری خوب سپاه و فرماندار در کنترل ویروس کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: برای شکستن زنجیره عفونت جدا شوید. زیرا اگر اقدامی انجام نشود ، ویروس جهش یافته جایگزین ویروس قبلی شده و میزان عفونت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا